Peugeot 308 GT - české ceny, informace a fotografie

vloženo

Dlouho očekávaná verze GT modelu Peugeot 308 je tady. Novinka je dostupná v pětidveřové karoserii hatchback nebo jako kombi SW. Vybírat lze ze dvou motorů - benzínové přeplňované šestnáctistovce THP o výkonu 205 koní nebo vznětového dvoulitru BlueHDi produkujícím 180 koní, přičemž prvně jmenovaný agregát je spojen s manuální šestirychlostní převodovkou, kdežto diesel pouze s automatickou převodovkou. Cena startuje na částce 637 500 Kč.

Peugeot 308 GT - české ceny, informace a fotografie Peugeot 308 GT - české ceny, informace a fotografie

Modely Peugeot 308 a 308 SW se od počátku svého uvedení na trh setkaly s velkým obchodním úspěchem, do konce prosince 2014 již registrují 236 000 objednávek. Za tento výsledek vděčí především jejich designu, kvalitě provedení, inovativnímu i-Cockpitu a jejich výkonnosti společně s rekordně nízkou spotřebou a emisemi. Řada 308 na tyto vynikající výsledky navazuje a rozšiřuje se o nové dynamické verze, nabízené jako hatchback i SW. Tyto nové přírůstky modelové řady jasně ilustrují strategii posunu značky směrem k luxusnějším kategoriím, kterou podpořil i titul „Car of the Year 2014“. Řidiči těchto nových verzí GT 205 (1.6 THP 205 k S&S 205 k MAN6) nebo GT 180 (2.0 BlueHDi 180 k EAT6) ocení jejich výrazný design, vynikající výkony a výjimečné zážitky z řízení spolu s nízkou spotřebou paliva. Peugeot 308 GT bezpochyby způsobí mezi motoristickými nadšenci rozruch.


Inženýři nasadili veškeré know-how značky, aby dosáhli vynikajícího poměru mezi hmotností a výkonem, a to pouze 5,85 kg/k u benzínové verze 308 GT. Tento poměr je příslibem jak silných zážitků za volantem tak i úsporného provozu. Výkonové parametry mluví samy za sebe. Pro zrychlení z 0 na 100 km/hod stačí vozu 308 GT s benzínovým motorem pouhých 7,5 vteřin. Benzínový čtyřválcový motor 1.6 THP 205 k S&S je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou pro co nejlepší využití točivého momentu 285 Nm, který je k dispozici u otáček 1750 – 4500 ot/min. Tato vysoká úroveň výkonu se kombinuje s nízkými emisemi CO2 (od 130 g CO2/km) i spotřebou (od 5,6 l/100 km).

Čtyřválcový motor 2.0 BlueHDi nabízí obdivuhodné výkony: 180 koní při 3750 ot/min a maximální točivý moment 400 Nm při 2000 ot/min. Motoru s poměrem hmotnost/výkon pouze 7,3 kg/k stačí ke zrychlení z 80 na 120 km/hod při zařazeném předposledním rychlostním stupni jen 5,5 vteřin. Agregát, jehož objem činí 1 997 cm3, vykazuje emise pouze 103 g CO2/km a spotřebu 4,0 l/100 km. Dieselový motor je spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6, která byla vyvinuta ve spolupráci s Aisin AW. Využívá technologii Quickshift, která zaručuje rychlé řazení rychlostních stupňů a schopnost automaticky řadit na požadovaný stupeň okamžitě. Nicméně účinnost je téměř stejná jako u motoru s manuální převodovkou, a to díky snížení vnitřního tření a použití uzamykatelných měničů točivého momentu bránících prokluzu převodovky. Výsledkem jsou emise CO2 a spotřeba na podobné úrovni jako u manuálních převodovek.

Nápravy (přední Pseudo Mc Pherson, zadní s deformovatelným příčným nosníkem) byly upraveny tak, aby vyhovovaly uvedeným motorům i celému duchu vozu. Nastavení je sportovní, s vynikající jízdní stabilitou, a přitom zachovává vysokou úroveň komfortu. Inženýři upravili veškeré parametry, čímž zajistili přesné řízení na všech profilech silnice, bez přílišného nedotáčení nebo přetáčení. Pasivní tlumiče s novým nastavením poměru síly / rychlosti se okamžitě přizpůsobují typu jízdy. Pro větší akustický komfort jsou vybaveny hydraulickým dorazem. V závislosti na dané verzi se zvyšuje pevnost předních a zadních náprav o 10 až 20 % pro extrémně reaktivní chování bez jakékoliv prodlevy.

Variabilní elektrický posilovač řízení umožňuje využití pneumatik Michelin Pilot Sport 3 s vysokou úrovní přilnavosti. Takový výkon vyžaduje účinný brzdný systém, který se snadno přizpůsobí, a vynikající tepelnou odolnost. Využívá centrální jednotku Bosch 9CE rozdělující brzdný účinek mezi čtyři kotouče. Ty mají vepředu průměr 330 mm a tloušťku 30 mm, plovoucími třmeny jsou uchyceny k 60 mm pístu. Zadní kotouče mají u vozu 308 GT průměr 268 mm a u vozu 308 GT SW 290 mm. Oba motory jsou sériově opatřeny odpojitelným ESP.

Pětidveřový Peugeot 308 GT startuje na ceně 637 500 Kč, kdežto za diesel spojený s automatem zaplatíte 714 000 Kč. Za kombi SW je nutné připlatit v obou případech 32 000 Kč.


PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 308 GT - české ceny, informace a fotografie Fotografie k článku Peugeot 308 GT - české ceny, informace a fotografie Fotografie k článku Peugeot 308 GT - české ceny, informace a fotografie Fotografie k článku Peugeot 308 GT - české ceny, informace a fotografie Fotografie k článku Peugeot 308 GT - české ceny, informace a fotografie Fotografie k článku Peugeot 308 GT - české ceny, informace a fotografie Fotografie k článku Peugeot 308 GT - české ceny, informace a fotografie Fotografie k článku Peugeot 308 GT - české ceny, informace a fotografie

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Lexus má svůj první elektromobil, je to model UX 300e s hodně slušným dojezdem

Lexus má svůj první elektromobil, je to model UX 300e s hodně slušným dojezdem

Model UX 300e se dostane na vybrané evropské trhy v druhé polovině roku 2020, od roku 2021 se začne prodávat i ve zbytku Evropy. Vůz se pochlubí reálným dojezdem přes 300 km, maximální rychlostí 160 km/ a zrychlení z 0..

Nelíbí se Vám běžná Škoda Kamiq? Co takhle outdoorové provedení Scoutline?

Nelíbí se Vám běžná Škoda Kamiq? Co takhle outdoorové provedení Scoutline?

Model Kamiq můžete mít nově ve výbavě Scoutline, která přínáší výrazné prvky na karoserii, velká hliníková kola a..

Nový Golf 8 lze již objednávat, ceny začínají od 479 900 Kč

Nový Golf 8 lze již objednávat, ceny začínají od 479 900 Kč

Osmá generace německého bestselleru v podobě modelu Golf sází na digitalizaci, konektivitu a intuitivní ovládání. Již..

Test: Hybridní Honda CR-V na to jde po svém a vůbec nejlepší je ve městě

Test: Hybridní Honda CR-V na to jde po svém a vůbec nejlepší je ve městě

Japonská automobilka dala sbohem dieselům a místo toho vsadila na hybridní pohon, který vybudovala po svém. A jak to..

Na novou generaci Opelu Corsa si připravte 289 990 Kč

Na novou generaci Opelu Corsa si připravte 289 990 Kč

České ceny nové generace Corsy startují pod hranicí 300 tisíc korun. A neplatí to jen pro základní verzi, pod magickou..