Peugeot 308 GT - české ceny, informace a fotografie

04. 02. 2015
Sdílet článek

Dlouho očekávaná verze GT modelu Peugeot 308 je tady. Novinka je dostupná v pětidveřové karoserii hatchback nebo jako kombi SW. Vybírat lze ze dvou motorů - benzínové přeplňované šestnáctistovce THP o výkonu 205 koní nebo vznětového dvoulitru BlueHDi produkujícím 180 koní, přičemž prvně jmenovaný agregát je spojen s manuální šestirychlostní převodovkou, kdežto diesel pouze s automatickou převodovkou. Cena startuje na částce 637 500 Kč.

Modely Peugeot 308 a 308 SW se od počátku svého uvedení na trh setkaly s velkým obchodním úspěchem, do konce prosince 2014 již registrují 236 000 objednávek. Za tento výsledek vděčí především jejich designu, kvalitě provedení, inovativnímu i-Cockpitu a jejich výkonnosti společně s rekordně nízkou spotřebou a emisemi. Řada 308 na tyto vynikající výsledky navazuje a rozšiřuje se o nové dynamické verze, nabízené jako hatchback i SW. Tyto nové přírůstky modelové řady jasně ilustrují strategii posunu značky směrem k luxusnějším kategoriím, kterou podpořil i titul „Car of the Year 2014“. Řidiči těchto nových verzí GT 205 (1.6 THP 205 k S&S 205 k MAN6) nebo GT 180 (2.0 BlueHDi 180 k EAT6) ocení jejich výrazný design, vynikající výkony a výjimečné zážitky z řízení spolu s nízkou spotřebou paliva. Peugeot 308 GT bezpochyby způsobí mezi motoristickými nadšenci rozruch.


Inženýři nasadili veškeré know-how značky, aby dosáhli vynikajícího poměru mezi hmotností a výkonem, a to pouze 5,85 kg/k u benzínové verze 308 GT. Tento poměr je příslibem jak silných zážitků za volantem tak i úsporného provozu. Výkonové parametry mluví samy za sebe. Pro zrychlení z 0 na 100 km/hod stačí vozu 308 GT s benzínovým motorem pouhých 7,5 vteřin. Benzínový čtyřválcový motor 1.6 THP 205 k S&S je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou pro co nejlepší využití točivého momentu 285 Nm, který je k dispozici u otáček 1750 – 4500 ot/min. Tato vysoká úroveň výkonu se kombinuje s nízkými emisemi CO2 (od 130 g CO2/km) i spotřebou (od 5,6 l/100 km).

Čtyřválcový motor 2.0 BlueHDi nabízí obdivuhodné výkony: 180 koní při 3750 ot/min a maximální točivý moment 400 Nm při 2000 ot/min. Motoru s poměrem hmotnost/výkon pouze 7,3 kg/k stačí ke zrychlení z 80 na 120 km/hod při zařazeném předposledním rychlostním stupni jen 5,5 vteřin. Agregát, jehož objem činí 1 997 cm3, vykazuje emise pouze 103 g CO2/km a spotřebu 4,0 l/100 km. Dieselový motor je spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6, která byla vyvinuta ve spolupráci s Aisin AW. Využívá technologii Quickshift, která zaručuje rychlé řazení rychlostních stupňů a schopnost automaticky řadit na požadovaný stupeň okamžitě. Nicméně účinnost je téměř stejná jako u motoru s manuální převodovkou, a to díky snížení vnitřního tření a použití uzamykatelných měničů točivého momentu bránících prokluzu převodovky. Výsledkem jsou emise CO2 a spotřeba na podobné úrovni jako u manuálních převodovek.

Nápravy (přední Pseudo Mc Pherson, zadní s deformovatelným příčným nosníkem) byly upraveny tak, aby vyhovovaly uvedeným motorům i celému duchu vozu. Nastavení je sportovní, s vynikající jízdní stabilitou, a přitom zachovává vysokou úroveň komfortu. Inženýři upravili veškeré parametry, čímž zajistili přesné řízení na všech profilech silnice, bez přílišného nedotáčení nebo přetáčení. Pasivní tlumiče s novým nastavením poměru síly / rychlosti se okamžitě přizpůsobují typu jízdy. Pro větší akustický komfort jsou vybaveny hydraulickým dorazem. V závislosti na dané verzi se zvyšuje pevnost předních a zadních náprav o 10 až 20 % pro extrémně reaktivní chování bez jakékoliv prodlevy.

Variabilní elektrický posilovač řízení umožňuje využití pneumatik Michelin Pilot Sport 3 s vysokou úrovní přilnavosti. Takový výkon vyžaduje účinný brzdný systém, který se snadno přizpůsobí, a vynikající tepelnou odolnost. Využívá centrální jednotku Bosch 9CE rozdělující brzdný účinek mezi čtyři kotouče. Ty mají vepředu průměr 330 mm a tloušťku 30 mm, plovoucími třmeny jsou uchyceny k 60 mm pístu. Zadní kotouče mají u vozu 308 GT průměr 268 mm a u vozu 308 GT SW 290 mm. Oba motory jsou sériově opatřeny odpojitelným ESP.

Pětidveřový Peugeot 308 GT startuje na ceně 637 500 Kč, kdežto za diesel spojený s automatem zaplatíte 714 000 Kč. Za kombi SW je nutné připlatit v obou případech 32 000 Kč.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami
Test: Mazda CX-30 je posledním SUV s obyčejným srdcem, které vydrží věky Nové MG3 Hybrid+ jezdí za 4,4 litru a stačí na něj půl milionu korun Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2017

245 000 Kč

Citroën Grand C4 Picasso

Rok výroby 2019

438 900 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2019

1 270 990 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2022

839 900 Kč