Test: MG3 s benzínovým motorem láká na jednoduchost a nízkou cenu

Hybrid doplnila klasická zážehová jednotka bez elektrifikace a turbodmychadla. Je to konečně vůz pro obyčejné motoristy?
Z hybridního MG3 jsme v redakci byli naprosto nadšeni. Za částku necelého půl milionu korun dokázalo nabídnout nadprůměrnou dynamiku, řekli bychom až zbytečnou. Jezdilo se nám s ním báječně a označili jsme ho až na pár nedostatků za skvělou koupi. Jak ale jezdí čistě benzínová verze s benzínovou patnáctistovkou o výkonu 85 kW ve spojení s pětirychlostní manuální převodovkou za cenu 429.900 Kč?
Verze bez hybridní soustavy je značně jednodušší a má hned několik výhod. Provozní hmotnost je o více než osmdesát kilogramů nižší, vůz dosahuje vyšší maximální rychlosti (185 km/h oproti 170 km/h) a palivová nádrž pojme více benzínu (45 oproti 36 litrů u hybridu). Na druhé straně absence elektromotoru stojí za horší akcelerací z 0-100 km/h (10,8 s oproti 8,0 s) a vyšší spotřebou paliva (6,1 oproti 4,4 l/100 km).
Motorově na tom MG3 není vůbec špatně. Zážehová patnáctistovka není přeplňovaná, přesto poskytuje výkon 85 kW a táhne hezky už z nízkých otáček. Spojení s pětirychlostní manuální převodovkou má poměrně krátké převody a při 130 km/h čtyřválec točí na nejvyšší stupeň 3.800 ot./min. Nejvyšší točivý moment 148 Nm přichází až ve vyšších otáčkách (4.500 ot./min.), přesto agregát krásně táhne už nad volnoběhem. Síla motoru roste pozvolna a mezi čtyřmi a pěti tisíci otáček poskytuje to nejlepší.
Poskytovaný komfort podvozku je na velmi vysoké úrovni, za což mohou i úzké a vysoké pneumatiky. O drobných nerovnostech prakticky nevíte a hrboly zvládá s přehledem. Jistá plavnost podvozku má i druhou stranu mince v podobě omezené stability.
Výrobce slibuje průměrnou kombinovanou spotřebu 6,1 l/100 km, což je hodnota, za kterou lze doopravdy jezdit i když se nebudete nijak zásadně omezovat. Přestože první desítky kilometrů po ucpané Praze si patnáctistovka řekla o příděl 9,9 l/100 km, po týdnu ježdění a ujetých 900 kilometrech napříč republikou se spotřeba ustálila na hodnotě 5,9 l/100 km. Pokud se řidič alespoň trochu snaží, mimo město stáhne spotřebu hravě k pěti litrům (jen na dálnici nesmí jet 120 km/h).
Naše průměrná spotřeba paliva se po 883 km ustálila na hodnotě 5,9 l/100 km, což je o 0,2 litru méně než udává výrobce.
Jedním z výrazných prvků je poměrně čistá palubní deska zahrnující dvojici obrazovek. Za volantem v kapličce najdete 7″ digitální displej, zatímco multimédiím je určen 10,25″ středový displej. Nechybí samozřejmě podpora připojení chytrých telefonů přes Apple CarPlay/Android Auto (přes kabel).
Z drobností nám chyběla loketní opěrka nebo nemožnost nastavovat teplotní stupně klimatizace po půl stupních ideálně otočným ovladačem. U automatické klimatizace se ještě musíme zastavit, ne vždy totiž fungovala bez připomínek. Klimatizaci můžete ovládat i pomocí volitelného tlačítka s hvězdičkou na pravém rameni volantu. Tlačítko stačí stlačit a joystickem nastavit teplotu nebo intenzitu proudění vzduchu.
Kufr se svými 293 litry papírově neoslní, v praxi je ovšem příkladně využitelný. Na šířku jsme naměřili 103 cm, na hloubku 65cm a na výšku 53 cm, což je dáno zejména vysoko posazeným dnem, který ukrývá dojezdové rezervní kolo, nad kterým by mohlo být klidně dvojité dno. Na zadních sedadlech nechybí úchyty isofix, najdete je schované pod kusem látky se suchým zipem.
Velmi mile nás překvapilo odhlučnění kabiny. To se povedlo a jediným rušivým elementem je spalovací motor v momentě, kdy jedete nad osmdesát a stlačíte plynový pedál. O zvyk jsou brzdy, které se v některých momentem vyznačují přehnanou reakcí. V momentě, kdy rychle začnete brzdit nebo více stlačíte brzdový pedál (to se brzdové destičky okamžitě zakusují do kotoučů).
Už v základní výbavě nazvané Excite za 429.900 Kč dostanete manuální klimatizaci, adaptivní tempomat, parkovací senzory včetně kamery, sedmipalcový přístrojový panel, desetipalcový středový displej, plnou konektivitu (Apple CarPlay/Android Auto), navigační systém, 4xUSB, ISOFIX, centrální dálkové zamykání, výškově i podélně stavitelný volant, systém udržování vozu v jízdním pruhu, nebo patnáctipalcová ocelová kola 185/65 R15 a dojezdové rezervní kolo.
Takto se ovládá klimatizace, dotykově prostřednictvím displeje.
V druhém výbavovém stupni Elegance za 469.900 Kč získáte navíc LED denní světlomety, startovací tlačítko, dvojici reproduktorů (celkem šest), zadní stěrač, kryt zavazadelníku, šestnáctipalcová litá kola 195/55 R16 nebo automaticky sklopná vyhřívaná zpětná zrcátka.
Bez příplatků je nemetalický bílý lak Dover, za metalické laky se připlácí 15.000 Kč.
MG3 poháněné benzínovým motorem spojené s manuální pětirychlostní převodovkou hravě uspokojí většinu motoristů toužících po levném, technicky jednoduchém a dobře vybaveném voze.
Plusy:
+ prostornost kabiny
+ pružnost motoru
+ komfortně nastavený podvozek
+ pořizovací cena
+ slušná výbava
+ spotřeba mimo město (klidně pod 5,0 l/100 km)
+ odhlučnění kabiny v běžných rychlostech
+ přes průměrný objem dobrá využitelnost zavazadelníku
Mínusy:
- infotainment by zasloužil ještě doladit
- horší stabilita
- systém start/stop funguje pomalu (lze vypnout)
- nekonzistentní chod brzdového pedálu
- v základní výbavě chybí kryt zavazadelníku nebo středová loketní opěrka
Technické parametry: MG3 1.5 5MT
- Typ motoru: vznětový čtyřválec, 1.495 ccm
- Nejvyšší výkon: 85 (115) k (kW) / 6.000 ot./min
- Převodovka: pětirychlostní manuální
- Maximální rychlost: 185 km/h
- Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
- Spotřeba kombi: 6,1 l/100 km
- Naměřená spotřeba: 6,0 l/100 km
- Objem palivové nádrže: 45 litrů
- Délka, šířka, výška: 4.113 / 1.797 / 1.502 mm
- Objem zavazadelníku: 293 / 983 litrů
- Provozní / celková hmotnost: 1.162 / 1.610 kg
- Pořizovací cena: 429.000 Kč
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
MG MG3 ELEGANCE 5MT 1,5i

MG MG3 ELEGANCE 5MT 1,5i
