Renault Clio přichází ve čtvrté generaci
Model Clio francouzská automobilka uvedla na trh již v roce 1990. Od té doby se prodalo přes 11 miliónů exemplářů, přičemž letos po 22 letech prodejů přijde teprve čtvrtá generace tohoto úspěšného modelu. Novinka vstoupí na trh s pětidveřovou karosérií hatchback a novým přeplňovaným zážehovým motorem.
Renault Clio čtvrté generace bude vyráběn ve Francii a Turecku. Do Evropy zavítá hned po autosalonu v Paříži. Nejprve bude k mání jen se dvojicí pohonných jednotek. Tím základním má být nový přeplňovaný zážehový tříválec TCe o objemu 0,9 litru disponující výkonem 66 kW (90 koní) při 5000 ot./min. a točivým momentem 135 Nm vrcholícím při 2500 ot./min. Francouzská automobilka slibuje u tohoto motůrku průměrnou spotřebu paliva 4,3 l/100 km. Vznětový čtyřválec 1,5 dCi si má při shodném výkonu říkat o pouhých 3,2 l/100 km. Oba motory budou nejprve dostupné s manuální pětirychlostní převodovkou. Tříválec TCe se podle všeho dočká během příštího roku také dvouspojkového automatu EDC.
Počátkem roku 2013 se objeví zážehový čtyřválec 1,2 TCe s výkonem 88 kW (120 koní) a točivým momentem 190 Nm, jenž bude k mání také s šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Nejvýkonnější verzí má být sportovně střižené provedení RenaultSport Clio poháněné zážehovým čtyřválcem s objemem 1,6 l, který má dosahovat výkonu okolo 200 koní (147 kW).Nové Clio stojí na upravené platformě současné generace, přičemž k dispozici bude zatím jen jedna karosářská verze - pětidveřový hatchback. Třídveřový model se Renaultu nevyplatí vyvíjet narozdíl od verze kombi. V nabídce bude osm laků karoserie. V interiéru se dočkáme sedmipalcového displeje navigačního systému Carminat TomTom s rozhraním R-Link a minimalizovaným ovládáním klimatizace. Zákazníci budou moci vybírat ze čtyř barevných schémat kabiny.