Nový Renault Clio nabídne klasický benzínový motor, hybrid i LPG
Clio potěší zejména mladé řidiče, nabízí famózní konektivitu. Špatný není ani kufr
Během své 35leté historie byl model Clio vždy měřítkem ve své kategorii v Evropě a po pět generací zůstal nejprodávanějším modelem značky Renault. První model byl uveden na trh v roce 1990 a otřásl trhem tím, že nabídl úroveň kvality srovnatelnou s vyššími kategoriemi a řadu funkcí, které dosud u městských vozů nebyly k vidění. Clio představovalo vědomý posun v kvalitě a úplnou revoluci ve svém segmentu, což se odrazilo v přijetí skutečného jména namísto čísla, které navazovalo na éru Super-5.
V průběhu generací Clio neustále měnilo standardy ve svém segmentu, aby lépe uspokojilo nové potřeby zákazníků a vždy posunulo laťku v oblasti designu, komfortu, prostornosti, kvality, bezpečnosti, potěšení z jízdy a multimediálních funkcí, přičemž zároveň snížilo emise znečišťujících látek. Tyto snahy modelu dvakrát vynesly vysoce ceněný titul Evropské auto roku, a to v letech 1991 a 2006.
Clio vyvinulo v průběhu let řadu ikonických verzí, od luxusní verze Baccara (a slavného reklamního sloganu „Není dost drahé, synu“) a Initiale Paris, přes sportovní 16 S a Williams, až po neuvěřitelné Clio V6 s motorem vzadu uprostřed a vysoce sofistikovanou hybridní verzi E-Tech full hybrid, která byla uvedena na trh v páté generaci. Celkově se modelové řady Clio prodalo téměř 17 milionů kusů ve 120 zemích po celém světě, což z něj činí nejprodávanější francouzský vůz všech dob, oceňovaný spotřebiteli ve Francii, ale také ve Velké Británii a Turecku. I v letošním roce Clio pokračuje v čele žebříčků a v první polovině roku 2025 se stalo nejprodávanějším vozem v Evropě.
Tento všestranný městský vůz vždy měl „vše, co má skvělý vůz mít“ a nikdy se neodchýlil od karoserie typu hatchback. Navíc se stal kulturní ikonou, která po pět generací odráží závazek týmů značky Renault neustále zlepšovat standardy kvality a úroveň nabízených technologií. To umožňuje modelu Clio neustále posouvat standardy ve své kategorii.
Pátá generace Renault Clio představila plně hybridní pohonnou jednotku E-Tech full hybrid o výkonu 145 koní, která se těšila obrovské oblibě mezi spotřebiteli a tvořila 30 % prodejů v Evropě. Na trh byla také uvedena špičková verze Esprit Alpine, kterou si v Evropě vybralo 20 % zákazníků.
Nová generace s vysokým výkonem
Zcela přepracovaná šestá generace nového Renault Clio je především svižná a pyšní se zcela novým stylem, který odráží moderní přístup značky k designu a technologiím. U nové generace tohoto hatchbacku došlo k posunu všech parametrů a nyní se navíc vyznačuje zvláště propracovanou, smyslnou siluetou a výrazným vzhledem.
Nový Renault Clio byl vylepšen ve všech ohledech, včetně nabídky pohonných jednotek. Jedná se o nejúčinnější hybridní model v modelové řadě Renault, který dokonale doplňuje plně elektrickou modelovou řadu. Díky novému plně hybridnímu pohonnému ústrojí E-Tech o výkonu 160 koní, které je výkonnější a zároveň co nejúčinnější, se Clio nyní může pochlubit rekordně nízkými emisemi CO2 na kilometr a kombinovanou spotřebou paliva pouhých 3,9 litru/100 km. Ve srovnání s konvenčním benzínovým motorem přináší úsporu paliva až 40 % a při jízdě ve městě vozidlo stráví až 80 % času v plně elektrickém režimu. Nové Clio nezanevře i na tradičnější pohony v podobě čistě benzínové verze a verze s pohonem na LPG.
Uvnitř vozu byl kladen zvláštní důraz na kvalitu interiéru, použití recyklovaných materiálů, dvojitý displej ve tvaru V s multimediálním systémem OpenR Link s integrovanými službami Google. Jedná se o první vůz ve své kategorii, který se může pochlubit takovými funkcemi. Navíc disponuje až 29 pokročilými asistenčními systémy (ADAS), které model Clio posouvají na hranici vyššího segmentu.

Nový Renault Clio má vše nejlepší předpoklady pro to, aby uspokojilo širokou škálu zákazníků – včetně fyzických osob, firemních flotil, věrných zákazníků modelu Clio, stejně jako nových kupujících, kteří hledají kompaktní, univerzální a dynamický hatchback. Nový Renault Clio bude možné objednat ještě před koncem roku.
Renault Clio v 10 klíčových číslech
- 1990: Rok, ve kterém byl poprvé uveden na trh Renault Clio, který otřásl segmentem městských vozů.
- 17 milionů: počet vozů Clio prodaných po celém světě během prvních pěti generací.
- 120: počet zemí po celém světě, kde se Clio prodává od první generace.
- 1: pozice, na které se Renault Clio nachází z hlediska prodeje v Evropě (první polovina roku 2025).
- 6: počet generací Renault Clio od jeho uvedení na trh v roce 1990.
- 35: počet let, po které je Renault Clio na trhu a v srdcích těch, kteří ho řídí.
- 29: počet systémů ADAS, kterými může být nový Renault Clio vybaven.
- 89: rekordní počet gramů CO2 /kilometr emitovaných novým plně hybridním pohonem Renault Clio E-Tech 160.
- Více než 1 000: počet vozů Renault Clio vyrobených každý den v továrně v Burse.
- 68 000: počet kilometrů, které by urazilo 17 milionů vozů Clio seřazených za sebou, což odpovídá 1,7 obvodu Země.
Při navrhování šesté generace modelu Clio se designérské týmy značky Renault pustily do nové kapitoly a doslova otočily kormidlem, aby vytvořily novou generaci extrémně technických a propracovaných vozů pro tuto značku. V návaznosti na koncept Embleme vytvořily zvláště ostrou a smyslnou siluetu a výrazný vzhled LED osvětlení. Výsledkem je atraktivnější a expresivnější vůz s jižanskými kořeny.
Vnější design: výrazný, smyslný jako nikdy předtím
Stačí jeden pohled na Clio, abyste ocenili značné úsilí vynaložené v raných fázích vývoje na přepracování proporcí, s delší kapotou, rozvorem prodlouženým na 2,59 m (+8 mm) a vysoce dynamickou linií střechy podobnou ultrakompaktnímu kupé, která posouvá zvyklosti tohoto segmentu. Silueta je podtržena anténou ve tvaru žraločí ploutve a doplněna integrovaným spoilerem. Nová generace modelu Clio je větší než předchozí generace, jeho délka se zvětšila z 4,05 m na 4,12 m (+ 67 mm), delší jsou oba převisy a šířka narostla z 1,73 m na 1,77 m (o 39 mm). Výška je 1,45 m (+ 11 mm).
Pohled zepředu: maximální osobnost a rozhodný výraz
Pohled zpředu je velmi expresivní, zatímco charakteristické linie na kapotě sbíhají k výrazné masce chladiče zdobené diamanty. Nový světelný podpis s velkými denními světly připomínajícími diamant v logu je doplněn rozhodným výrazem, který vytvářejí projektorové světlomety zasazené do černého krytu, jako by šlo o vitrínu.
Když linie vytvářejí dynamické napětí
Aerodynamická silueta, střídající konkávní a konvexní tvary, ožívá díky přesným napnutým liniím, které zachycují světlo a vnášejí do siluety živost a dynamiku, čímž vyjadřují pozoruhodnou dynamiku. Černé lemy podběhů kol, které jsou součástí výbavy všech modelů této řady (matný povrch u základní verze a lesklý povrch u vyšších úrovní výbavy), dodávají nové generaci modelu Clio ještě sportovnější vzhled, přičemž 18palcová kola z lehkých slitin (v závislosti na úrovni výbavy) a větší šířka (o 39 mm) přispívají k silnému vizuálnímu dojmu na silnici.

Sportovnější design modelu Clio
Některé charakteristické prvky modelu Clio zůstávají, včetně elegantně skrytých zadních klik dveří, zatímco kontury oken, které se směrem k zádi zúžují, byly upraveny. Díky tomu je Clio jediným vozem ve své třídě se skrytými těsněními. S výrazně skloněným zadním sklem a výraznou linií na víku zavazadlového prostoru se nové Clio pyšní atletickým vzhledem, který podtrhují čtyři zadní svítilny inspirované sportovními vozy.
Sedm barev karoserie
Nový Renault Clio je k dispozici v sedmi barvách karoserie, z nichž dvě jsou nové – červená Absolu a zelená Absolu. Mezi další barvy patří bílá Glacier, šedá Rafale, šedá Schiste, černá Étoilé a modrá Iron.
Interiér: modernost a technologie na palubě
Ve svém prostorném interiéru nabízí nový Renault Clio okamžitě viditelné vylepšení oproti předchozím generacím. Počínaje palubní deskou, která přináší nové materiály a zcela nový vzor. Část před spolujezdcem je pokryta textilií (v závislosti na výbavě) s integrovaným ambientním osvětlením, které nabízí výběr z 48 barevných variant, přičemž bílé osvětlení je integrováno také do obložení dveří. U nejvyššího modelu Esprit Alpine je textilní akcent nahrazen Alcantarou, zatímco v oblasti kolem větracích otvorů byla použita inovativní technika lakování s barevným chromovým přechodem, který vytváří odstín spáleného kovu.
Mimořádně technologická prezentace
Přístrojová deska je vybavena dvojitým 10,1palcovým displejem ve tvaru písmene V (v závislosti na výbavě), takže centrální displej je orientován směrem k řidiči. Kompaktní volant nejvyšší třídy byl převzat z modelů vyššího segmentu. Kromě svého vysoce estetického vzhledu nabízí také mnoho funkčních vlastností. Například počet otáček volantu od dorazu k dorazu byl snížen z 3,3 na 2,6, což přispívá k agilnějšímu projevu vozu. Na volantu je také umístěno tlačítko Multi-Sense pro výběr mezi jízdními režimy, z nichž každý je spojen s konkrétním ambientním osvětlením interiéru. Zcela nový design sedadel využívá recyklované materiály, nové vzory a barevné prošívání (v závislosti na výbavě), což pomáhá vytvořit dynamickou pozici řidiče v novém modelu Clio.
Prostor pro cestující plný úložných prostorů
Nový Renault Clio i nadále pohodlně pojme pět osob a nyní se může pochlubit novými úložnými plochami, včetně středové konzole s integrovaným uzavřeným prostorem s měkkým kloubovým víkem, podobným krytu obrazovky tabletu (v závislosti na výbavě). Kabina zahrnuje dvě zásuvky USB-C vpředu, indukční nabíječku (v závislosti na výbavě) a zásuvku 12 V vzadu, do které lze snadno zapojit například USB adaptér nebo chladicí box.
Přístupnější zavazadlový prostor
Zavazadlový prostor nabízí kapacitu až 391 litrů (v závislosti na pohonném ústrojí) a velmi přístupnou výšku prahu, která je o 40 mm nižší než u předchozí generace. Tlačítko pro otevření zavazadlového prostoru je integrováno přímo do víka.
Ekologický design všude
Ve výbavě Esprit Alpine je nový Renault Clio složen z více než 33,7 % materiálů s nízkým dopadem na životní prostředí (recyklované materiály: 24 %, + odřezky a zbytky). Plně hybridní model Esprit Alpine je z více než 85 % recyklovatelný a má 18palcová kola z lehkých slitin. Palubní deska je z nejméně 50 % vyrobena z recyklovaného polypropylenu (39 % u středové konzole), nárazník je vyroben z plně recyklovaného plastu a nejméně 50 % hliníku použitého na 18palcová kola z lehké slitiny u modelu Esprit Alpine je recyklováno.

Řada doplňků pro ještě větší styl
Mezi novými prvky, které jsou k dispozici od uvedení na trh, vynikají dvě příslušenství navržená týmy Renault Design, která podtrhují pečlivou pozornost věnovanou detailům a osobnosti vozidla. Spoiler zavazadlového prostoru, speciálně navržený tak, aby ladil s liniemi modelu Clio, podtrhuje jeho dynamický vzhled. Je standardně černý a je snadno připevnitelný pomocí silného lepidla, které je kompatibilní s vysokotlakým mytím. Po stranách vozu se nachází sada spodních bočních ochranných lišt, které nenápadně kombinují styl s funkčností, protože podtrhují sportovní vzhled modelu a zároveň chrání spodní část karoserie před odletujícími předměty a drobnými nárazy.
Vysoce účinné a výkonné pohony
Výběr supervýkonných pohonných jednotek pod kapotou nového Renault Clio odpovídá ultra dynamickému designu této šesté generace. Špičkou nabídky je verze E-Tech full hybrid 160 s jedinečnou technologií, která umožňuje nejlepší rovnováhu mezi výkonem a účinností ve své kategorii.
Čtyři pohonné jednotky
Nové Renault Clio posouvá výkon na novou úroveň díky čtyřem novým svižným pohonným jednotkám. Jejich výkon se pohybuje od 115 do 160 koní a jsou navrženy tak, aby co nejlépe využily agilní podvozek a širší rozchod kol. Vůz je postaven na platformě CMF-B a inženýři značky Renault se snažili poskytnout prvotřídní komfort, špičkovou dynamiku – jak naznačuje design – a pečlivě propracovanou zvukovou izolaci. Nové Clio je všestrannější než kdykoli předtím – vyhovuje všem potřebám řidičů, od dojíždění po rušných městských silnicích až po dlouhé jízdy po dálnicích, a to jak pro soukromé zákazníky, tak pro provozovatele vozových parků.
Vysoce výkonný a vysoce účinný plně hybridní pohonný systém E-Tech o výkonu 160 koní
Plně hybridní pohonná jednotka E-Tech o výkonu 160 koní je vlajkovou lodí šesté generace modelu Clio. Byl vyvinut společností Horse Powertrain a poskytuje vynikající jízdní zážitek (zejména díky jedinečné multimodální inteligentní převodovce), jeho výkon je špičkový (z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy, tj. o 1 sekundu rychleji než předchozí generace) a jeho účinnost je mimořádná. Emise CO2 dosahují rekordně nízké hodnoty 89 g/km, protože jeho kombinovaná spotřeba je pouze 3,9 litru na 100 km – méně než u předchozího pohonu E-Tech full hybird 145 a až o 40 % méně než u konvenčního benzínového motoru. Nové Clio E-Tech full hybrid 160 může jezdit v elektrickém režimu až 80 % času ve městě a dojezd na plnou nádrž je až 1 000 km. Jeho technologie vyvinutá společností Renault kombinuje 1,8litrový čtyřválcový spalovací motor s přímým vstřikováním a Atkinsonovým cyklem, dva elektromotory napájené 1,4kWh baterií s novým chladicím systémem a bezspojkovou multimodální inteligentní převodovku s přizpůsobenými převodovými poměry.
Inteligentní převodovka pro plné využití hybridního pohonu
Převodovka plně hybridního pohonu E-Tech o výkonu 160 koní je vybavena technologií Formule 1 a kombinuje dva převodové poměry pro elektromotor a čtyři převodové poměry pro spalovací motor. K dispozici je 15 možných kombinací převodů mezi elektrickým motorem a spalovacím motorem. To optimalizuje jízdní zážitek, spotřebu a/nebo emise CO2. Systém automaticky volí režim plně hybridního pohonu E-Tech:
Plně elektrický (e-motor pohání kola)
Dynamický hybridní (spalovací motor a e-motor pohánějí kola společně)
E-drive (e-motor pohání kola, spalovací motor nabíjí baterii)
Spalovací (motor pohání kola a/nebo nabíjí baterii)
Regenerace energie (kola pohánějí e-motor, který nabíjí baterii)
Nové Clio je také vybaveno čtyřmi jízdními režimy, které upravují kalibraci pohonu a odpor posilovače řízení.
Nabídka pohonných jednotek, které vyhoví potřebám každého řidiče
Základní model nového Renault Clio je vybaven tříválcovým motorem TCe o objemu 1,2 litru a výkonu 115 koní, což představuje velmi podstatné zvýšení výkonu oproti předchozí generaci. Je k dispozici s manuální převodovkou vysoce účinnou automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC s šesti stupni a pádly pod volantem.
Později bude paleta motorů doplněna o verzi verze Eco-G s tříválcovým motorem o výkonu 120 koní na LPG ve spojení s automatickou převodovkou EDC a ještě delším dojezdem. Tato motorizace představuje ekologičtější alternativu s obzvláště nízkými provozními náklady.
Supervýkonné technologické vybavení
Nový Renault Clio je high-tech, připojený a vybavený těmi nejlepšími funkcemi z luxusních vozů Renault. Jeho all-in-one infotainment systém OpenR Link s integrovaným Googlem, datovými balíčky a rozsáhlou konektivitou nabízí zákazníkům zážitek na úrovni prémiových modelů Renault. Umožňuje také propojenou údržbu a bezdrátové aktualizace palubního softwaru. Jeho 29 systémů ADAS spolu s funkcemi Safety Score a Safety Coach doplňují jeho mimořádně komplexní technologickou výbavu.
Technologie nové generace na palubě
Multimediální systém OpenR Link s integrovanými službami Google je v této třídě novinkou. Skládá se ze dvou 10palcových obrazovek, z nichž jedna je středový displej natočený k řidiči, a rozsáhlé sady připojených infotainment služeb, včetně Google Maps, Google Assistant (který může také ovládat některé funkce vozidla) a Google Play (poskytující přístup k více než 100 aplikacím). Mezi exkluzivní partnerské aplikace patří zejména nejoblíbenější rozhlasové stanice na světě (Radioplayer pro Renault), platformy pro streamování hudby ve vysoké kvalitě (např. Amazon Music), základní služby pro streamování videa (např. Prime Video), prémiové předplacené služby (např. HBO Max), hudební kvíz pro cestující (SongPop pro Renault) a internetový prohlížeč (Vivaldi).
Nový datový balíček
Zákazníci nyní získávají 2 GB dat zdarma měsíčně po dobu tří, aby mohli využívat aplikace stažené z Google Play. To více než pokryje každodenní používání nejpopulárnějších aplikací v autě (např. 40 hodin streamování hudby ve standardní kvalitě nebo až tři hodiny streamování videa). Uživatelé, kteří datová připojení využívají intenzivně, se mohou přihlásit k doplňkovému datovému tarifu. Jelikož jsou aplikace a data integrovány do multimediálního systému vozidla, řidiči nemusí během jízdy používat svůj smartphone, což zvyšuje bezpečnost a zabraňuje přehřívání zařízení. Tento nový datový balíček bude brzy k dispozici ve všech vozidlech Renault.
Pokročilá konektivita
Všechny tyto funkce se zobrazují na dvou 10palcových obrazovkách, včetně té, která je nakloněna směrem k řidiči, a které jsou standardní výbavou celé řady. Nabízejí bezdrátové zrcadlení obrazovky smartphonu prostřednictvím Android Auto a Apple CarPlay a do středové konzole je integrovaná bezdrátová nabíjecí podložka (v závislosti na výbavě).
Aplikace My Renault pro smartphony umožňuje majiteli vozidla zůstat v kontaktu se svým novým Renault Clio, i když v něm zrovna nesedí, například mu umožňuje lokalizovat ho a přistupovat k některým údajům z palubního počítače. Palubní systém podporuje také bezdrátové aktualizace a propojenou údržbu.
Prémiový zvuk
Volitelný audiosystém Harman Kardon nabízí pět zvukových nastavení vytvořených Jeanem-Michelem Jarrem (Studio, Podcast, Concert, Immersion a Club), které jsou přenášeny přes 10 kanálů s celkovým výkonem 410 wattů.
Komplexní sada asistenčních systémů pro řidiče
Kromě automatické parkovací brzdy, která je standardem u všech verzí, má nový Renault Clio více systémů ADAS (pokročilých asistenčních systémů řidiče) než kdykoli předtím. K dispozici je až 29 systémů (v závislosti na výbavě), včetně několika, které se v modelu Clio objevují poprvé. Mezi ně patří inteligentní adaptivní tempomat Active Driver Assist (který se v tomto segmentu poprvé objevil v modelu Renault 5), detekce rizik v přední i zadní části vozidla s nouzovou korekcí jízdní dráhy.
Rozměry a hmotnost
Délka: 4 116 mm
Šířka: 1 768 mm
Výška: 1 451 mm
Rozvor: 2 591 mm
Přední převis: 859 mm
Zadní převis: 667 mm
Světlá výška: 142 mm u prázdného vozidla (119 mm u naloženého vozidla)
Hmotnost: od 1 155 kg
Objem zavazadlového prostoru: 391 litrů (v závislosti na pohonném ústrojí)
Výška nakládací hrany: 735 mm
Tažná kapacita: 900 kg
Pohonné jednotky
Full hybrid E-Tech 160 – 1,8 litrový čtyřválec plně hybridní (systémový výkon 160 k; točivý moment 172 Nm z motoru 1,8 l, 205 Nm z elektromotoru), inteligentní multimódová převodovka, emise CO2: od 89 g/km (kombinovaný cyklus), kombinovaná spotřeba paliva: 3,9 l/100 km, 0 až 100 km/h: 8,3 sekundy.
TCe 115 – 1,2litrový tříválcový motor TCe (115 k/190 Nm), šestistupňová manuální převodovka nebo šestistupňová automatická dvouspojková převodovka EDC, emise CO2: od 114 g/km (kombinovaný cyklus), 116 g/km s převodovkou EDC (čeká se na homologaci), kombinovaná spotřeba paliva: 5 l/100 km (5,1 l/100 km s převodovkou EDC), 0 až 100 km/h: 10,1 sekundy.
Eco-G 120 – 3válcový motor Eco-G na benzín a LPG (120 k/200 Nm), automatická převodovka EDC, emise CO2: od 107 g/km (kombinovaný cyklus) (čeká se na homologaci), kombinovaná spotřeba paliva: 6,9 l/100 km, 0 až 100 km/h: 10,1 sekundy.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Renault Clio 1,2 i
Renault Clio 0.9 TCe 66 kW GT Line