Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!

vloženo

Nový král 911tek neměl původně ani přijít. Porsche při uvedení generace 991 totiž tvrdilo, že aktuálně nejrychlejší model 911 Turbo S, je zkrátka až příliš rychlý na to, aby jej mohla předčít čistá zadokolka. Jak už to ale bývá, po několika letech je vše jinak.

Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data! Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!

Technologie pneumatik totiž od přelomu dekády (kdy byla aktuální generace vyvíjena) urazila neskutečný kus cesty. Nyní je tedy možné i to, co bylo před pár lety utopií. Připomeňme si, že dokonce i nejlépe akcelerující vůz dnešního světa původem z USA je čistou zadokolkou. Jde o Dodge Challenger SRT Hellcat Demon. Dnes ale míříme do Německa, konkrétně do Weissachu, kde vznikají ta nejikoničtější Porsche.


A jaká čísla v souvislosti s GT2 RS padnou na stůl? Točivý moment prozatím neznáme, je odhadován na zhruba 650 Nm, ale výkon? Dámy a pánové - 700 koní! To je opravdu hodně. Navíc si připomeňme, že se bavíme o Porsche. Což znamená, že udávané výkony jsou garantované, nikoliv dosahované za ideálních podmínek (tak to má většina výrobců). Enormní výkon bude dolován ze známého 3.8litrového plochého šestiválce s dvojitým přeplňováním a může za něj i titanová výfuková soustava, díky níž měly již předprodukční GT2 RS opravdu fantastický zvuk. Ten můžete slyšet na přiloženém videu z dílny Porsche. Důkazem ale budiž i také dřívější špionážní snímky z Nordschleife.

Jak rychlé bude nové Porsche GT2 RS, si ale lze jen těžko představit. Podle informace od samotné automobilky (tu již podala nejváženějším zákazníkům, kteří na model složili kauci 10 tisíc Eur objednaný), totiž vůb nebude vážit více než 1 450 kilogramů, což znamená, že výsledný poměr bude velmi blízký dvěma kilogramům na jednu koňskou sílu. Není tedy divu, že novinka zrychlí na 100 kilometrů v hodině již pod 2,9 sekundy a v maximálce ji přibrzdí až vysoká míra přítlaku (to zadní křídlo opravdu stojí za chvilku vaší pozornosti) a také kratší zpřevodování dvouspojkové převodovky PDK. I tak se GT2 RS rozlétne na více než dostatečných 340 km/h, přičemž dvoustovka bude dílem méně než 9 sekund.

A pokud si nového krále modelové řady 911 chcete koupit? Je nám líto. Ze striktně omezené edice 1 000 kusů bylo horečnatě ujídáno již o loňském létě a nyní jsou všechny vozy vyprodány. To ovšem neznamená, že Porsche GT2 RS bylo nějak levné. Výrobce za něj požadoval v přepočtu 6,8 milionů korun, a jak uz to u limitovaných Porsche bývá, cena bude v budoucnu jen a jen stoupat.

 


Text: Martin Müller Foto: Porsche

Vyhledat vozidla v inzerci: Porsche

Fotografie k článku

Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data! Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data! Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data! Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data! Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data! Fotografie k článku Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Budou elektromobily vozidly budoucnosti? Zelená stopa a dostupnost dobíjejících stanic mluví v jejích prospěch

Budou elektromobily vozidly budoucnosti? Zelená stopa a dostupnost dobíjejících stanic mluví v jejích prospěch

Milujete zvuk spalovacího motoru nebo se vám naopak líbí zcela tichý chod elektromobilů? Právě tyto tiché vozy jsou pravděpodobně naší budoucností. Jaké jsou jejich výhody, které aspekty mluví v jejich prospěch a jak je..

Mazda CX-90 odhalena. Velké SUV pohání silný benzínový šestiválec

Mazda CX-90 odhalena. Velké SUV pohání silný benzínový šestiválec

Ke konci roku 2023 hodlá Mazda uvést čtyři modely z kategorie Large Product Group na globální trh, kde je o SUV velký..

Ohřívat auto v zimě na volnoběh nebo raději hned jet?

Ohřívat auto v zimě na volnoběh nebo raději hned jet?

Autu v zimě déle trvá, než se zahřeje na provozní teplotu. Teprve u dostatečně teplého motoru má motorový i převodový..

Dřevěné garáže: výhody a nevýhody

Dřevěné garáže: výhody a nevýhody

Dřevěná garáž v současnosti zaznamenává prudký nárůst popularity. Stále více lidí se rozhoduje právě pro tento druh..

Na nové BMW M3 CS stačí čtyři miliony. Stovku umí za 3,4 sekundy a jede až 302 km/h

Na nové BMW M3 CS stačí čtyři miliony. Stovku umí za 3,4 sekundy a jede až 302 km/h

BMW M3 CS je vysokovýkonný sportovní sedan navržený pro jízdy na závodních okruzích. Jeho cena byla stanovena na 3 965..