Mazda 6 - třetí generace na obzoru
Třetí generace Mazdy 6 mám dnes svou výstavní premiéru na autosalonu v Moskvě. Pojďme se tedy podívat na fotografie verze sedan určené pro Ruský trh a na první technické informace. Podle všeho se evropská verze, která si odbyde svou premiéru na autosalonu v Paříži, nebude lišit.
Nová Mazda6 je druhým modelem z nové generace vozidel značky Mazda, který využívá kompletní škálu technologií SKYACTIV v kombinaci s novým designovým jazykem "KODO - duše v pohybu". Zároveň jde o první model vybavený systémem rekuperace brzdné síly Mazda i-ELOOP (Mazda 6 dostala kapacitor, který uchovává elektrickou energii získanou při zpomalování. Jakmile řidič přidá plyn, veškeré elektrické systémy vozu od klimatizace a rádia po elektrická okna jsou napájena z akumulátoru a kapacitoru. Po sundání nohy z plynu začne alternátor nabíjet kapacitor a ten zase akumulátor).
Nová Mazda6 bude ve všech ohledech větší než stávající generace. Rozvor dosáhne délky 2.830 mm (+ 105 mm). Karoserie sedanu má být 4.865 mm dlouhá, 1.840 mm široká a 1.450 mm vysoká. Přední kola byla v pozici vůči patě sloupku A posunuta o 100 mm vpřed. Výsledkem je tak kratší přední převis karoserie a zvětšení prostoru pro posádku. Zavazadelník pojme 483 litrů zavazadlem. Velkým plusem je o 32 mm širší vstupní otvor než u dosavadní generace.Cestující vpředu budou mít o 20 mm více prostoru na šířku v oblasti ramen. Lépe na tom budou i cestující vzadu, kteří získají o 37 mm více místa pro nohy, přičemž sedadla mají mít o 20 mm delší sedáky a o 33 mm vyšší opěráky. Struktura karoserie vyniká rozsáhlým použitím prvků vyrobených z vysokopevnostní oceli (nižší celková hmotnost a až o 30% vyšší tuhost v krutu). Na přední nápravě najdeme modifikované závěsy se vzpěrami McPherson a elektrický posilovač řízení uchycený přímo na tyči řízení, vzadu pak víceprvkové závěsy.
V Rusku "šestka" bude k dispozici s dvojicí zážehových čtyřválců SKYACTIV-G. Základ vytvoří dvoulitr s výkonem 110 kW piř 6.000 ot./min. a maximem točivého momentu 210 Nm při 4.000 ot./min. Druhou pohonnou jednotkou bude čtyřválec s objemem 2,5 l, který poskytne výkon 141 kW při 5.700 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 256 Nm při 3.250 ot./min. Oba motory budou standardně opatřeny systémem „i-stop“ (tj. start/stop) a bude je možno kombinovat s šestistupňovým manuálem nebo automatem.
Model, který bude vystaven na moskevském autosalonu (Moscow International Motor Show 2012), bude v karoserii sedan a s výbavou určenou pro ruský trh. Osazen bude dvoulitrovým benzinovým motorem SKY-G s přímým vstřikem a šestistupňovou samočinnou převodovkou SKY-Drive. Pro veřejnost bude autosalon otevřen od 31. srpna do 9. září 2012.