Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem

vloženo

Německá automobilka má Tiguan a Touareg, ale zvýšený model velikosti Audi Q2 mu stále chyběl. A tak vznikla novinka T-Roc stojící na základech běžného Golfu, tedy na platformě MQB. Nový model je o čtvrt metru kratší než Tiguan a nabídne kufr s využitelným objemem 445 litrů v základním pětimístném uspořádání.

Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem

Předprodej T-Rocu začne v září, k zákazníkům se dostane v listopadu.


Kompaktní hatchbacky na pomezí nižší střední pomalu ale jestě vyklízejí svůj prostor SUVéčkům a různým mutantům v podobě crossoverů, přičemž vždy se jedná o nafouklé kompakty, které mají se pyší vyšší světlou výškou a výše položenými sedadly do kterých se pohodlněji nastupuje. Za zmínku stojí také výhled zaručující lepší přehled o dění před vozem.

O pohon se postará trojice dieselů a trojice benzinových motorů. Zážehový základ tvoří tříválec 1.0 TSI s 115 koňmi, kdežto vstupním vznětovým agregátem bude šestnáctistovka TDI s naprosto stejným výkonem. Nabídku doplňuje benzínový čtyřválec 1.5 TSI Evo s 150 koňmi výkonu nebo vrcholný dvoulitr TSI produkující 190 koní. Diesely zastoupí dvoulitr o výkonu 150 koní a ještě silnější jednotka s výkonem 190 koní. Ať si vezmete benzín nebo diesel, vždy dostanete v základním, prostředním i vrcholném provedení stejný počet koní.

volkswagen t-roc 2017 new suv

Nejslabší pohonné jednotky mají pouze pohon předních kol, čtyřkolky 4Motion koupíte až s 1.5 TSI, 2.0 TSI nebo oběma dvoulitr TDI. K těmto motorům se také nabízí sedmistupňové DSG, buď jako alternativa šestirychlostního manuálu, nebo u nejvýkonnějších provedení coby jediná volba.

Trvalá čtyřkolka je vybavena elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou. Řidič může nastavit pomocí otočného ovladače čtyři různé režimy: Street, Snow, Offroad a Offroad Individual. Voličem módů pak vybere z pěti: Comfort, Normal, Sport, Eco a Individual, přičemž se samočinně nastaví i profily převodovky, klimatizace, progresivního elektromechanického řízení, tlumičů a tempomatu. Tento volič jízdních režimů mohou mít rovněž předokolky, první nikoliv. Za příplatek může zájemce zvolit elektronicky řízené tlumiče DCC.

volkswagen t-roc interior

Ve výbavě najdeme mimo jiné bezklíčkový vstup a startování, elektrické ovládání víka kufru, nezávislé topení, dvouzónovou klimatizaci nebo vyhřívání volantu i sedadel. Připlatit si je možné za digitální přístrojovou desku, dvoudílné panoramatické střešní okno či infotainment se skleněnou osmipalcovou úhlopříčkou s podporou MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Audiofily pak potěší soustava Beats s výkonem 300 W.
 


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem Fotografie k článku Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem Fotografie k článku Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem Fotografie k článku Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem Fotografie k článku Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem Fotografie k článku Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem Fotografie k článku Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem Fotografie k článku Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem Fotografie k článku Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Hyundai i10 je takřka poslední mezi živými. Proč? Stále se zpřísňující flotilové emise kategorii sympatických benzínových miniautíček nadobro zabíjejí. Automobilce Hyundai tak patří jednoznačně..

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Jediný malý hatchback s možností pohonu všech kol přichází do Česka v modernizovaném provedení. Nová je maska chladiče..

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Fabia Combi slaví kulaté výročí. Úspěšný příběh tohoto modelu odstartoval jeho představením před 20 lety na pařížském..