Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má

Nové Suzuki Swift má všechny předpoklady pořádně ohrozit své konkurenty. Chlubí se nízkou hmotností, celou řadou bezpečnostních technologií, prostornější kabinou a můžete ho mít s pohonem všech kol. Oproti předchůdci je o 120 kg lehčí, o 5 % úspornější, o 3 % tišší, o 8 % aerodynamičtější a má o 25 % objemnější zavazadlový prostor.

Více než 5,3 milionu prodaných Swiftů bylo pro designéry velkou výzvou. Za úkol si stanovili odvážnou evoluci typické DNA, jejímž cílem bylo stimulovat smysly lidí a současně zachovat nezaměnitelný charakter modelu Swift.


Nový Swift nabízí nevšední jízdní zážitky, a to nejen díky mimořádně nízké hmotnosti pouhých 840 kg. Na klikatých silnicích Swift nadchne precizním řízením, na dálnici zase směrovou stabilitou. Posílené moderní pohonné jednotky jsou zárukou vysokého výkonu při nevšedně nízké spotřebě paliva.

V novém Swiftu Suzuki poprvé představuje pokročilý přednárazový systém kombinující kameru a laserový senzor. Tato technologie slouží pro několik bezpečnostních funkcí jako je samočinné nouzové brzdění, varování na opuštění jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel. Systém používá také mikrovlnný radar pro zajištění funkce adaptivního tempomatu.

Nový Swift je o 10 mm kratší než předchozí model, ale jeho rozvor se prodloužil o 20 mm. Výsledkem je více místa pro posádku, ale díky důmyslné konstrukci i větší zavazadlový prostor o objemu 265 l, což je o 54 litrů víc než v případě odcházející generace. Karoserie nového swiftu je o 15 mm nižší a o 40 mm širší, což vozu přidává na dynamickém postoji.

Mezigenerační srovnání s předchůdcem:

  • 120 kg lehčí
  • 5 % úspornější
  • 3 % tišší
  • 8% lepší aerodynamika
  • 0,4 m menší poloměr otáčení
  • 23 mm víc místa vzadu na šířku i výšku
  • 20 mm více prostoru mezi předními sedadly
  • 25 % objemnější zavazadlový prostor

Swift stojí na nově navržené, lehké a vysoce tuhé podvozkové platformě HEARTECT. Pod kapotou se objeví základní čtyřválcová zážehová jednotka 1.2 DualJet s parametry 49 kW (67 k) a 118 Nm. Silnější alternativu představuje přeplňovaný tříválec 1.0 BoosterJet (75 kW/102 k, 150 Nm). Zákazníci ale budou moci sáhnout po hybridu SHVS. Ten kombinuje uvedené pohonné jednotky s elektromotorem o výkonu 2,3 kW.

suzuki swift 2017

Verze vybavené motorem 1.2 DualJet mohou mít kromě pohonu přední nápravy také pohon všech kol. Základní zážehové provedení se bude nabízet s manuálem i bezstupňovým automatem, hybrid nabídne pouze automat. Swift s motorem 1.0 BoosterJet bude podle všeho dostupná jako předokolka spojená se šestistupňovou automatickou převodovkou.

  • 1.0 BOOSTERJET: zážehový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním
  • 1.2 DUALJET: zážehový atmosférický motor
  • SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki): lehký, kompaktní a úsporný hybridní systém pro oba zážehové motory 1.0 BOOSTERJET a 1.2 DUALJET

Rozměry Suzuki Swift:

  • Délka:              3840 mm
  • Šířka:               1735 mm
  • Výška:             1495 mm (2WD), 1520 mm (4WD)
  • Rozvor:             2450 mm
  • Rozchod kol vpředu/vzadu: 1520-1530 mm/1520-1535 mm

Prodej nové generace Suzuki Swift odstartuje 4. ledna na domácím japonském trhu. V Evropě se tato novinka představí v Ženevě.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč