Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má

vloženo

Nové Suzuki Swift má všechny předpoklady pořádně ohrozit své konkurenty. Chlubí se nízkou hmotností, celou řadou bezpečnostních technologií, prostornější kabinou a můžete ho mít s pohonem všech kol. Oproti předchůdci je o 120 kg lehčí, o 5 % úspornější, o 3 % tišší, o 8 % aerodynamičtější a má o 25 % objemnější zavazadlový prostor.

Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má

Více než 5,3 milionu prodaných Swiftů bylo pro designéry velkou výzvou. Za úkol si stanovili odvážnou evoluci typické DNA, jejímž cílem bylo stimulovat smysly lidí a současně zachovat nezaměnitelný charakter modelu Swift.


Nový Swift nabízí nevšední jízdní zážitky, a to nejen díky mimořádně nízké hmotnosti pouhých 840 kg. Na klikatých silnicích Swift nadchne precizním řízením, na dálnici zase směrovou stabilitou. Posílené moderní pohonné jednotky jsou zárukou vysokého výkonu při nevšedně nízké spotřebě paliva.

V novém Swiftu Suzuki poprvé představuje pokročilý přednárazový systém kombinující kameru a laserový senzor. Tato technologie slouží pro několik bezpečnostních funkcí jako je samočinné nouzové brzdění, varování na opuštění jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel. Systém používá také mikrovlnný radar pro zajištění funkce adaptivního tempomatu.

Nový Swift je o 10 mm kratší než předchozí model, ale jeho rozvor se prodloužil o 20 mm. Výsledkem je více místa pro posádku, ale díky důmyslné konstrukci i větší zavazadlový prostor o objemu 265 l, což je o 54 litrů víc než v případě odcházející generace. Karoserie nového swiftu je o 15 mm nižší a o 40 mm širší, což vozu přidává na dynamickém postoji.

Mezigenerační srovnání s předchůdcem:

  • 120 kg lehčí
  • 5 % úspornější
  • 3 % tišší
  • 8% lepší aerodynamika
  • 0,4 m menší poloměr otáčení
  • 23 mm víc místa vzadu na šířku i výšku
  • 20 mm více prostoru mezi předními sedadly
  • 25 % objemnější zavazadlový prostor

Swift stojí na nově navržené, lehké a vysoce tuhé podvozkové platformě HEARTECT. Pod kapotou se objeví základní čtyřválcová zážehová jednotka 1.2 DualJet s parametry 49 kW (67 k) a 118 Nm. Silnější alternativu představuje přeplňovaný tříválec 1.0 BoosterJet (75 kW/102 k, 150 Nm). Zákazníci ale budou moci sáhnout po hybridu SHVS. Ten kombinuje uvedené pohonné jednotky s elektromotorem o výkonu 2,3 kW.

suzuki swift 2017

Verze vybavené motorem 1.2 DualJet mohou mít kromě pohonu přední nápravy také pohon všech kol. Základní zážehové provedení se bude nabízet s manuálem i bezstupňovým automatem, hybrid nabídne pouze automat. Swift s motorem 1.0 BoosterJet bude podle všeho dostupná jako předokolka spojená se šestistupňovou automatickou převodovkou.

  • 1.0 BOOSTERJET: zážehový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním
  • 1.2 DUALJET: zážehový atmosférický motor
  • SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki): lehký, kompaktní a úsporný hybridní systém pro oba zážehové motory 1.0 BOOSTERJET a 1.2 DUALJET

Rozměry Suzuki Swift:

  • Délka:              3840 mm
  • Šířka:               1735 mm
  • Výška:             1495 mm (2WD), 1520 mm (4WD)
  • Rozvor:             2450 mm
  • Rozchod kol vpředu/vzadu: 1520-1530 mm/1520-1535 mm

Prodej nové generace Suzuki Swift odstartuje 4. ledna na domácím japonském trhu. V Evropě se tato novinka představí v Ženevě.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Suzuki

Fotografie k článku

Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Hyundai i10 je takřka poslední mezi živými. Proč? Stále se zpřísňující flotilové emise kategorii sympatických benzínových miniautíček nadobro zabíjejí. Automobilce Hyundai tak patří jednoznačně..

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Jediný malý hatchback s možností pohonu všech kol přichází do Česka v modernizovaném provedení. Nová je maska chladiče..

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Fabia Combi slaví kulaté výročí. Úspěšný příběh tohoto modelu odstartoval jeho představením před 20 lety na pařížském..