Slabá koruna ovlivňuje prodej ojetin

vloženo

Kurz koruny vůči euru dosáhl v minulém týdnu hranice 28,40 Kč. Aktuálně se kurz pohybuje těsně pod hranicí 28,00 Kč, což podle zástupců společnosti AutoESA bude mít viditelný dopad na celkový obchod s ojetými vozy v České republice. Výkupní ceny některých vozidel se zvýšily až o 10 % a zároveň roste poptávka zahraničních zájemců o ojetý vůz z ČR.

Slabá koruna ovlivňuje prodej ojetin Slabá koruna ovlivňuje prodej ojetin

V roce 2014 bylo do České republiky dovezeno přibližně 121 tisíc ojetých vozů ze zahraničí. Vozy ve stáří do 15 let tvořily z celkového objemu 35,6 % (42.824ks) a vozy nad 15 let potom 8,4 % (10.113ks)“, říká Pavel Foltýn, ředitel rozvoje AutoESA a pokračuje: „Domníváme se, že dovozy takto starých vozů budou nyní výrazně omezeny, neboť přestanou být cenově atraktivní. Sekundárním důsledkem této skutečnosti pak může být postupné omlazování vozového parku v ČR“.


Podle Foltýna mohou na nynějším stavu kurzu české měny profitovat majitelé vozidel ve stáří 5-10 let. Ty byly totiž kupovány v situaci, kdy česká měna byla podstatně silnější. „Průměrný kurz eura vůči české koruně byl například v roce 2008 na hodnotě 24,90 Kč. Tedy téměř o 12 % nižší“, říká Foltýn a dodává: „Chce-li tedy někdo prodat vůz vyrobený v těchto letech, je nyní ta nejlepší chvíle“. Podle Foltýna jsou nyní na trhu nejvyšší výkupní ceny právě na vozy ve stáří do 10let. Jeho tvrzení potvrzují i statistiky AutoESA. Podle nich je zřejmý výrazný zájem o nákup vozů ze strany zahraničních zákazníků, pro které je díky aktuálnímu kurzu eura výhodnější nakupovat ojeté vozy v České republice než v zemích eurozóny.

Podle Foltýna se nyní v zemích eurozóny vyplatí kupovat pouze raritní vozy, nebo vozy ve specifikaci, která je na českém trhu nedostupná nebo méně obvyklá. AutoESA proto nyní eviduje vyšší výkupní ceny právě za vozy ve stáří 5 – 10let. „Výkupní cena některých vozidel se zvýšila až o deset procent a zájem klientů prodat vůz je v lednu přibližně o 15 % vyšší než v loňském roce“, komentuje aktuální situaci na trhu Foltýn.

AutoESA


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Čtvrtá generace Škody Octavia se blíží, jak bude vypadat?

Čtvrtá generace Škody Octavia se blíží, jak bude vypadat?

Dvěma exkluzivními designovými skicami ukazuje mladoboleslavská automobilka poprvé podobu nové generace modelu Škoda Octavia. Čtvrtá generace nejprodávanějšího modelu v historii značky bude díky novému designovému..

Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte

Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte

Optima SW se stala prvním zástupcem korejské automobilky mezi kombíky střední třídy, který se úspěšně etabloval mezi..

Nové BMW řady 2 Gran Coupé je čtyřdveřový sedan s pohonem předních kol

Nové BMW řady 2 Gran Coupé je čtyřdveřový sedan s pohonem předních kol

Světovou premiéru si BMW řady 2 Gran Coupé odbude až v listopadu, přesto už teď víme, že technika vychází z jedničkové..

Škoda Felicia slaví 25 let, znáte její příběh?

Škoda Felicia slaví 25 let, znáte její příběh?

Před 25 lety, 17. října 1994, se v Mladé Boleslavi rozeběhla sériová výroba modelu Škoda Felicia. Nástupce řady byl..

Continental navrhl pneumatiku budoucnosti, umí se sama dohustit

Continental navrhl pneumatiku budoucnosti, umí se sama dohustit

Na letošním frankfurtském autosalonu společnost Continental představila komplexní technologický systém Conti C.A.R.E...