Slabá koruna ovlivňuje prodej ojetin

vloženo

Kurz koruny vůči euru dosáhl v minulém týdnu hranice 28,40 Kč. Aktuálně se kurz pohybuje těsně pod hranicí 28,00 Kč, což podle zástupců společnosti AutoESA bude mít viditelný dopad na celkový obchod s ojetými vozy v České republice. Výkupní ceny některých vozidel se zvýšily až o 10 % a zároveň roste poptávka zahraničních zájemců o ojetý vůz z ČR.

Slabá koruna ovlivňuje prodej ojetin Slabá koruna ovlivňuje prodej ojetin

V roce 2014 bylo do České republiky dovezeno přibližně 121 tisíc ojetých vozů ze zahraničí. Vozy ve stáří do 15 let tvořily z celkového objemu 35,6 % (42.824ks) a vozy nad 15 let potom 8,4 % (10.113ks)“, říká Pavel Foltýn, ředitel rozvoje AutoESA a pokračuje: „Domníváme se, že dovozy takto starých vozů budou nyní výrazně omezeny, neboť přestanou být cenově atraktivní. Sekundárním důsledkem této skutečnosti pak může být postupné omlazování vozového parku v ČR“.


Podle Foltýna mohou na nynějším stavu kurzu české měny profitovat majitelé vozidel ve stáří 5-10 let. Ty byly totiž kupovány v situaci, kdy česká měna byla podstatně silnější. „Průměrný kurz eura vůči české koruně byl například v roce 2008 na hodnotě 24,90 Kč. Tedy téměř o 12 % nižší“, říká Foltýn a dodává: „Chce-li tedy někdo prodat vůz vyrobený v těchto letech, je nyní ta nejlepší chvíle“. Podle Foltýna jsou nyní na trhu nejvyšší výkupní ceny právě na vozy ve stáří do 10let. Jeho tvrzení potvrzují i statistiky AutoESA. Podle nich je zřejmý výrazný zájem o nákup vozů ze strany zahraničních zákazníků, pro které je díky aktuálnímu kurzu eura výhodnější nakupovat ojeté vozy v České republice než v zemích eurozóny.

Podle Foltýna se nyní v zemích eurozóny vyplatí kupovat pouze raritní vozy, nebo vozy ve specifikaci, která je na českém trhu nedostupná nebo méně obvyklá. AutoESA proto nyní eviduje vyšší výkupní ceny právě za vozy ve stáří 5 – 10let. „Výkupní cena některých vozidel se zvýšila až o deset procent a zájem klientů prodat vůz je v lednu přibližně o 15 % vyšší než v loňském roce“, komentuje aktuální situaci na trhu Foltýn.

AutoESA


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Honda Accord sedmé generace dodnes zaujme designem, láká ale i skvělou pověstí. Drtivá většina ojetin má ale opravdu hodně najeto, což některé zájemce odradí.

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Zcela nový model i20 N bude uveden na evropské trhy na jaře 2021. Novinka umí stovku za 6,7 sekundy a letí až 230 km/h...

Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná

Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná

Corollu kombi můžete mít v zajímavém provedení GR Sport, která nekřičí do světa, že se jedná o sportovce ale v případě..

Čím jezdí Lucie Borhyová? S novým autem už stačila vyrazit na dovolenou

Čím jezdí Lucie Borhyová? S novým autem už stačila vyrazit na dovolenou

Tak schválně, jaký vůz populární moderátorka aktuálně řídí? Menší nápovědou je fakt, že v Česku tahle značka zrovna moc..

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Nový Golf osmé generace zrychluje tempo. Volkswagen představuje po verzích GTI, GTE a GTD další klenot z rodiny..