Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě | Autanet.cz

Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě

Zájemci o Octavii v novém kabátě se musejí zatím obejít bez nové techniky. Nové pohonné jednotky 1.5 TSI a 1.5 TDI se pod kapotu českého bestselleru dostanou nejdříve počátkem léta. Do té doby si kupující musejí vystačit s omlazeným interiérem a novými prvky výbavy.

Včera si nová Škoda Octavia odbyla svou oficiální premiéru ve Vídni, přesto většinu informací o čtyřoké novince známe delší dobu, včetně pořizovacích cen. Také víme, že nebude chybět dobrodružná verze Octavia Scout, hospodárný model Octavia G-TEC s pohonem na zemní plyn nebo sportověji zaměřená varianta Octavia RS.


Kontroverzní facelift Octavie přinesl dělené přední světlomety, které mohou být ve vyšších verzích vybaveny technologií Full-LED. Běžnou Octavii lze objednávat od konce listopadu 2016, modely Octavia Scout a Octavia RS od včerejší oficiální premiéry.

Použitá technika u Škody Octavie zůstává v podstatě stejná jako dosud (jedinou změnou je zvýšení výkonu ostré Octavie RS o 10 koní). Stále tak platí, že mladoboleslavská automobilka u modelů s výkonem do 110 kW použila vlečenou zadní nápravu (nyní s rozchodem širším o 20 mm). Nejsilnější verze agregátu TSI, všechny varianty s pohonem všech kol a úsporný model G-TEC mají víceprvkovou zadní nápravu (rozchod narostl o tři centimetry).

Z nabídky pro omlazenou octavii vypadly dva základní motory. Jde o benzínovou dvanáctistovku TSI (63 kW) a základní turbodiesel o výkonu 66 kW, který se na českém trhu nebude prodávat. Základní zážehovou motorizací je tříválec 1,0 TSI o výkonu 85 kW. Motor 1,4 TSI je k dispozici ve dvou verzích. Čistě benzínové provedení disponuje výkonem 110 kW, kdežto varianta G-TEC spalující zemní plyn (CNG) se musí spokojit s výkonem 81 kW. Vrchol nabídky benzínových motorů (kromě varianty RS) tvoří pohonná jednotka 1,8 TSI o výkonu 132 kW.

Vznětový základ tvoří šestnáctistovka TDI o výkonu 85 kW, kterou lze pojit pouze s pohonem předních kol. Prostřední motorizací je dvoulitr TDI o výkonu 110 kW, vrchol nabídky pak představuje dvoulitr TDI o výkonu 135 kW.

Pro motory 1,8 TSI a 2,0 TDI o výkonu 110 kW nabízí automobilka pohon všech kol, nejsilnější vznětový motor o výkonu 135 kW je v nabídce s pohonem všech kol vždy. 

Octavia je dostupná v pěti výbavových stupních (Active, Ambition, Fresh, Style a L&K). Od výbavového stupně Style a u motorizací s výkonem nad 110 kW si lze připlatit za adaptivní tlumiče DCC s přepínatelnými režimy.

V rámci modernizace dostala Octavia nové elektronické asistenční systémy. Naprostou novinkou tak bude systém prediktivní ochrany chodců, který v rychlostech 10 až 60 km/h začne sám brzdit, pokud do jízdní dráhy vstoupí chodec. Mezi další novinky patří systém sledování mrtvých úhlů, upozornění při couvání do silnice a také asistent pro jízdu s přívěsem.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text), Škoda (foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Mondeo

Rok výroby 2020

419 000 Kč

BMW X5

Rok výroby 2018

1 249 900 Kč

Audi A6

Rok výroby 2017

439 999 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

748 000 Kč