Šest aut, která nás šokovala a naprosto dostala
Uplynulý rok byl na automobilové novinky nesmírně bohatý. K jejich spočítání by vám nestačily ani prsty na všech končetinách, a když pohlédneme za stálicemi, tak i zde prošla značná část modernizací. Pokud vás ale zajímá, jaká tři auta nás za poslední rok zaujala nejvíc, nechte si na horké novinky zajít chuť.
Martin Müller:
3. místo: Osmiválcový fenomén s 5.5litrovým motorem o výkonu bezmála 400 koní. Vůz, který však přesto jezdí pod hranicí 10 l/100km (samozřejmě benzínu) a nabízí takové pohodlí, že by před ním neohrnul nos ani brunejský sultán osobně. A cena? Za slušně vybavenou octavii zaplatíte víc – jak směšné. Mercedes-Benz S 500 z roku 2007 se tedy po právu usazuje na třetí příčku.
1. místo: Vítěz ale může být jen jeden. A upřímně? Když jsem jej přebíral, snad bych si i vsadil, že mne toto auto nezaujme. Vždyť na bezmála 2,4 tuny živé váhy mělo pouze třílitrový šestiválec, kterému v žilách kolovala nafta a stálo jen 300 000Kč (proč tak málo?!). Pak ale nastalo prozření. Víte, no neříká se to snadno, ale Volkswagen Phaeton jezdí vážně docela jinou ligu a kupříkladu stejně starý Mercedes-Benz třídy S pro něj nepředstavuje žádnou konkurenci. Nevěříte, pak si přečtěte celý test, anebo ještě lépe - svezte se. Jasná jednička!
Petr Šikl:
Za rok jsem vyzkoušel přes sedm desítek různých modelů. Většinou se jednalo narozdíl od Martina o nové modely. Do rukou se mi tak dostalo Maserati Levante S, Jaguar F-Pace, Volvo XC90 T8, Audi SQ7, Focus RS, Ford Ranger, BMW 340i, Seat Ateca, Volkswagen Tiguan, Nissan Navara, Toyota Hilux, Mercedes-Benz C a celá řada dalších vozů, která se nekupují pro běžné ježdění, proto se v žebříčku zaměřím na ty obyčenější a cenově dostupné modely, které mě uhranuly.
3. místo: O jedno z největších překvapení se postaral Peugeot 2008 GT Line s naprosto obyčejnou vznětovou šestnáctistovkou pod kapotou. Pamatuji si živě, jak se mi pro něj nechtělo vůbec jet - vidina naprosto nudného a ničím nezajímavého malého SUV mě odrazovala a chtěl jsem se zbavit. Všechny malá SUV totiž jezdí hodně podobně a nad jejich oblibou mi stále zůstává rozum stát. Model 2008 mě dostal vyvážeností a harmonickým sladěním celku. Motor nepřevyšoval schopnosti podvozku, vše se příjemně ovládalo a vůz se neztrácel ve městě ani na dálnici. Vše plnil na znamenitě.
2. místo: Dalším překvapením se pro mě stal bazarový Superb, který dokazuje, že ne všechny ojetiny jsou špatné a stačí jen pečlivě vybírat. Pětiletá Škoda Superb se choulila téměř rok na ploše pražského autobazaru a velmi nízkým kilometrovým nájezdem odrazovalo případné zájemce. Exemplář s šedesáti tisíci najetými kilometry se ukázal být v naprosto bezvadném stavu, přesto počítadlu kilometrů málokdo věří. Po týdnu stráveném za volantem Superbu jsem ovšem neměl sebemenší pochybnosti o udávaných kilometrech a Superb mě překvapil ladností, jakou se dokázal ve spojení s dieselem 103 kW pohybovat po silnicích. Je pravdou, že vyjímkou nejsou exempláře, které na služebních cestách nalítají za tři roky provozu klidně čtvrt milionu kilometrů.
1. místo: Při testování aut se občas divím, jak si někdo za 3/4 milonu korun může koupit nový model, ze kterého bolí záda, hučí hlava, nejede a žere. Příkladů se najde hned několik. Nejmarkantnější rozdíly vždy pozoruji při přesednutí z bazarového auto do nového, které má většinou horší odhlučnění, slabší motor a celou řadu nedomyšlených nedostatků. Jasně, doba tabletová vítězí nad komfortním cestováním, ale svezte se někdy jen pro zajímavost doopravdy pohodlným vozem. Důkazem toho můžete být Martinem zkoušený Phaeton, A8 či S 500. Auto to jsou finančně na provoz náročnější, ale ten komfort. Do mého výběru se kvůli financím ovšem nedostane ani jeden jmenový. Běžně vydělávající smrtelník má jedinou volbu - sáhnout po Mercedesu-Benz třídy E generace W212. Za necelý půl milion korun tak můžete mít auto, které jezdí hladce, tiše, úsporně a je maximálně promyšlené. Já vyzkoušel kombi 320 CDI s 4Maticem bez vzduchového podvozku a hned bych o něm uvažoval. Špatně si nevedl ani zkoušený sedan s benzínovým čtyřválcem.
Fotografie k článku






Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Dvacet faktů o Audi RS 6, které jste možná ani netušili
Věděli jste, že v současné době každý druhý evropský zákazník objednává u RS 6 tažné zařízení? Věděli jste, že kvůli rozšířené karoserii musela být upravena palivová nádrž a mít delší potrubí? Tušili jste, že u generace..
Test: MG ZS 1.0 TGI - předsudky stranou
Sehnat SUV pod půl milionu s bohatou výbavou je téměř nemožné. Nová automobilka na českém trhu MG nabízí ovšem dobře..
Osmiletá záruka? U Citroënu C3 je to možné zdarma
Citroën C3 a SUV C3 Aircross je nyní možné zakoupit s prodlouženou až osmiletou zárukou. Tato flexibilní značková..
Crossover za méně než půl milionu korun, to je nová Kia XCeed
Kia představila novou verzi crossoveru XCeed, která vedle nového vzhledu nabízí i řadu technologických inovací. Nový..
Každé vyrobené patnácté auto je v Česku bateriové elektrické
V období leden–červen 2022 bylo v České republice vyrobeno 41 144 osobních BEV (26 326 ŠKODA,..