Šedá oktávka vs. černé BMW. Víme, co Češi hledají a kupují

28. 08. 2015
Sdílet článek

Nepřekvapí, že Škoda Octavia vévodí českým žebříčkům nejen v počtu nabízených, ale i nejčastěji hledaných modelů aut. Češi ale při hledání vozů stále častěji pokukují po luxusnějších Superbech či bavorácích. Vozy značky BMW v žebříčku popularity předstihly třetí nejčastěji nabízený Ford.

I přes to, že v nabídce vítězí barevné provedení v šedé, lidé zdaleka nejvíc vyhledávají elegantní černou. Také platí, že když Češi vybírají automobil, už rozhodně nepovažují klimatizaci za luxus, ale za běžnou výbavu. Při výběru a hledání auta ji totiž za nutnou považuje oproti loňsku téměř třikrát více lidí. Letní tropické teploty pak zájem o ni vyhnaly dokonce na 3,5 násobek. To vše shrnuje další vydání Sauto.cz Rychloměru.


Naše přání versus realita, ze které vybíráme
Nejnavštěvovanější inzertní server Sauto.cz sesbíral data o nabídce více než 63 000 vozů, které jsou jeho prostřednictvím nabízeny k prodeji. Jedná se například o auta osobní, užitková či nákladní. Ve spojení s informacemi o míře hledanosti konkrétních značek či modelů tak získal přehled o tom, do jaké míry své představy o ideálním autě přizpůsobujeme realitě.


„Není překvapením, že mezi nabízenými auty dominují škodovky. Když však srovnáme nabídku s tím, jak se auta vyhledávají, už by mohlo překvapit, že na 10 nabízených aut této značky připadne pouhých 7 potencionálních zájemců. To znamená, že prodejce by rozhodně neměl očekávat, že se svojí škodovkou uspěje snadno a za jakýchkoli podmínek,“ komentuje nabídku a poptávku po vozech značky Škoda František Prošek, manažer serveru Sauto.cz. Z dat serveru Sauto.cz také vyplývá, že mladoboleslavské vozy zaujímají téměř čtvrtinový podíl mezi všemi nabízenými značkami. Zdaleka nejvíce se inzerují Octavie, které tvoří 43 % celkové nabídky této značky. Třetina nabídky pak připadá Fabii a pouhých 8 % luxusnějším, v žebříčku třetím, Superbům.

Druhou nejčastěji nabízenou značkou je Volkswagen. Pokud jde o konkrétní modely, na prvních dvou místech dlouhodobě figurují Golf a Passat s 24, respektive 23 procenty. Zajímavé je, že nabídka Volkswagenů ke koupi a jejich hledanost je výrazně vyrovnanější. Dalo by se říci, že počty nabízených značek a jejich hledání jsou téměř vyrovnané. Z počtů hledání na serveru Sauto.cz lze usuzovat, že Passat (24 % všech hledání vozů značky Volkswagen) je oblíbenější než Golf (21 %). „Pokud se podíváme na to, jaké další značky Češi mezi auty hledají, BMW jsou populárnější než rozšířenější a častěji nabízené Fordy. Oblíbenost bavoráků může být dána i tím, že u nás mají tato auta na rozdíl od Fordů punc luxusu a jejich příznivci na ně nedají dopustit. Potvrzují to i nejvíce hledané modely řady 3, 5 a X5,“ doplňuje Prošek.



Když rozhoduje i vzhled: svět není černobílý
Barevná škála, která se nám se při výběru auta nabízí, je velmi konzervativní – 17 % aut je šedých, 16 % modrých, 15 % bílých či černých a 14 % stříbrných. Zajímavé je, že ačkoli co do četnosti je mezi pěti nejčastěji nabízenými barvami jen minimální rozdíl, diametrálně odlišné spektrum najdeme v přehledu nejhledanějších barev. „Nejpopulárnější barvou je černá, lidé ji hledají ve 40 % případů. V nabídce přitom této barvě náleží pouze 15% podíl. Téměř o polovinu méně lidé vyhledávají bílou (24 %). Tu čím dál častěji můžeme vidět nejen v Česku, ale i napříč Evropou. Na třetím místě je překvapivě červená, kterou lidé v období od květen až červenec hledali v desetině případů,“ dodává Prošek.



Bez klimatizace ani metr
Z dat serveru Sauto.cz také vyplývá, že klimatizace jsou už téměř povinnou výbavou hledaných vozů. V období květen až červenec téměř třikrát více lidí než ve stejném období loňského roku vyhledávalo vozy s klimatizací. Jde jen o krátkodobý výkyv, zapříčiněný vysokými letními teplotami, nebo jde o dlouhodobý trend? „Vzhledem k velikosti nárůstu, který se s postupujícím létem ještě umocňuje, můžeme říci, že minimálně automatická klimatizace je již nutnou součástí vybavení poptávaných automobilů. Dokládá to i fakt, že pouhá 4 % všech vozů inzerovaných na serveru Sauto.cz jsou bez klimatizace. Z naprosté většiny jde o vozy s výrazně starším datem výroby,“ komentuje František Prošek, manažer serveru Sauto.cz.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Martin Müller

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč