Nový Mercedes-Benz CLS (C218): čekejte i čtyřválec | Autanet.cz

Nový Mercedes-Benz CLS (C218): čekejte i čtyřválec

23. 08. 2010
Sdílet článek

Automobilka Mercedes-Benz včera uvolnila první várku oficiálních fotografií nové generace velkého čtyřdveřového kupé CLS. Nese interní označení C218, což jde trochu proti přirozené logice, neboť předchůdce byl označován číslem o jednotku vyšším. A stejně jako dřív bude tento model ve své podstatě technickým derivátem aktuální třídy E (W212)

Ačkoliv samotná silueta zůstává nadále bez dramatických změn, v duchu současného designérského jazyka automobilky znatelně přibylo dynamických hran. CLS už nechce být tak uhlazená jako dřív, drze dává najevo své svaly a příchodu očekávaného mnichovského rivala se rozhodně nebojí. Za výhružným postojem novinky však lehce pokulhává „až příliš“ elegantní klesající záď s mandlovými svítilnami, která jako by se snad chtěla od nové dramatičtější podoby CLS úplně distancovat… Přední světlomety jsou složené kompletně z LED diod- je jich tam celkem 71.


Vevnitř všechno jinak
Velkou změnu prodělal interiér, který na rozdíl od předchůdce působí hodně „chladně“ a technicistně. Namísto krémové kůže a kořenového dřeva mu budou sedět spíše temné barvy a karbonový dekor, také tubusy přístrojů a sportovní tříramenný volant ukazují na pomyslný posun někam směrem k AMG. Celkově je palubní deska velmi zdařilá a odpovídá novému dynamickému směřování tohoto modelu. Trochu diskutabilní může být jen to, že se volič automatické převodovky 7G tronic přestěhoval pod volant jako u ryze komfortních sedanů třídy E a S, manuální zásah do řazení je však dobře skrytými pádly pod volantem zachován.

Od čtyřválce po osmiválec
O technických podrobnostech toho času automobilka mlčí, zřejmě si je nechává až na Pařížský autosalon, kde bude mít CLS světovou premiéru. Zasvěcení však vědí, že jako úplně první nastoupí dvě varianty: CLS 350CGI s atmosféricky plněným přímovstřikovým zážehovým šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu 225 kW a točivém momentu 370 N.m při 3500-5250/min. Na svou objemovou kategorii se vyznačuje neskutečně nízkou spotřebou, ostatně více o tomto motoru (a i o novém osmiválci pro výkonnější verzi CLS 500) najdete zde.

Tou druhou verzí je právě zmíněný CLS 500 s novým benzínovým osmiválcem 4,7 Biturbo s výkonem 320 kW a hrozivým točivým momentem 700 N.m při 1800/min. S ním by měl Mercedes CLS 500 pokořit „stovku“ za 4,9 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, stejně jako u slabšího šestiválcového modelu.

O dalších verzích můžeme jen spekulovat, nicméně dle dobře informovaného zdroje bychom měli v budoucnu očekávat tuto ucelenou paletu:
CLS 250 CDI: diesel 2,2 biturbo (150 kW)
CLS 350 CDI: diesel 3,0 turbo (195 kW)
CLS 350 CDI 4Matic: viz výše
CLS 350 CGI: benzín 3,5 (225 kW)
CLS 500: benzín 4,7 biturbo (320 kW)
CLS 500 4Matic: viz výše
CLS 63 AMG: benzín 5,5 biturbo (400 kW)

Čtyřválec 250 CDI může výrazně napomoci odbytu zejména v Německu, kde jsou základní motorické varianty čím dál oblíbenější, navíc jistě výrazně stlačí cenu pod úroveň šestiválcových modelů. 
V případě modelů CLS 350 CDI se bude jednat o nedávno posílený třílitr, který si odbyl premiéru v modelu S350 BlueTec (190 kW a 620 N.m). Plní emisní normu Euro6 a používá katalyzátoru SCR a vstřikování syntetické močoviny pro redukci oxidů dusíku. Verze pro CLS by ale měla mít ještě dále zvýšený výkon, zhruba o 5 kW.
Vrcholná verze CLS 63AMG pak využije nový dvojitě přeplňovaný osmiválec 5,5 litru s výkonem 400 kW a točivým momentem 800 N.m., který byl avizován již u modernizovaného kupé CL.
K novému CLS se samozřejmě ještě vrátíme s podrobnostmi.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Mercedes-Benz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2018

409 900 Kč

Seat Leon

Rok výroby 2023

585 000 Kč

Seat Ateca

Rok výroby 2019

535 990 Kč

Mini Clubman

Rok výroby 2017

375 000 Kč