Mercedes-Benz představil dva nové motory. A Jaké!

10. 05. 2010
Sdílet článek

Zdá se, že Mercedes se nechce jen tak smířit s druhým místem v pomyslném motorářském souboji s Mnichovem, a tak představil dva úplně nové benzínové motory- atmosféricky plněný šestiválec 3,5 litru a přeplňovaný osmiválec 4,7 litru. Ten první šokuje svou hlavně úsporností, ten druhý i svým výkonem... Na trh přijdou v druhé polovině roku a nejprve do velké třídy S resp. S a CL

Nový šestiválec 3,5 litru (zřejmě opět pro S350 atd.;) se od stejně objemného předchůdce liší nejvíce snížením úhlu rozevření válců- z 90 na 60 stupňů, motor však přechází na přímý vstřik benzínu CGI s piezoelektricky ovládanými vstřikovači (po vzoru motoru pro E350 CGI). Výkon narostl z 200 na 225 kW a točivý moment z 350 na 370 N.m při 3500-5250/min.


Šokuje však mezigenerační snížení spotřeby o 24 %, dosahované mimo jiným i systémem Start/Stop a energeticky nenáročnými pomocnými agregáty- například inteligentním řízením výkonu alternátoru, vodní pumpy či olejového čerpadla. Zatímco předchůdce v typu S350 spálil dle údajů výrobce 10,0 litru na 100 km, novinka stlačila spotřebu na hodnotu 7,6 litru- což je úroveň dosahovaná zatím jen nejúspornějším motorem v třídě S- turbodieselem S350 CDI...

Výrobce navíc uvádí, že motor je díky modulární konstrukci připraven i pro aplikaci přeplňování, kombinaci s pohonem všech kol 4Matic či použití v hybridní kombinaci s elektromotorem. Je tedy pravděpodobné, že nový motor se objeví pod kapotou hybridního typu S400 Hybrid (ten dosud používá právě onen výběhový nepřímovstřikový motor V6 3,5)

Opravdovou lahůdkou je ovšem nový přeplňovaný osmiválec biturbo s objemem 4,7 litru, který pod kapotami vozů S500 a CL500 nahradí dosavadní V8 5,5. Navzdory nižšímu objemu vzrostl jeho výkon na hodnotu 320 kW (dříve 285 kW) a točivý moment dokonce na neskutečných 700 N.m při 1800/min (dříve 530 N.m při 2800/min).

Křivka točivého momentu přitom v rozmezí 1600 až 4750/min neklesá pod 600 N.m, což je mimochodem právě hodnota maxima točivého momentu u konkurenčního BMW 750i (300 kW; biturbo 4,4 V8)! Přitom spotřeba i emise jsou proti předchůdci nižší o 22 %: zatímco dosavadní velké kupé CL500 spotřebovalo průměrně 12,3 l/100 km, s novým motorem by mělo i navzdory obrovskému výkonu údajně podlézt hodnotu 10 l/100 km, což je v podstatě zázrak. K tomu samozřejmě využívá opět inteligentního řízení odběru energie- stejně jako nový V6.

Jak se pro důstojný Mercedes hodí, osmiválec absolutně nedá znát své přeplňování na nějakém turboefektu, ostatně výrobce slibuje stejný jízdní projev jako v případě imaginárního sedmilitrového atmosférického motoru a to zní opravdu velmi lákavě...

Jak se zdá, tak zatímco v případě menšího šestiválce Mercedes svého nejvýznamnějšího soka téměř dohnal i bez použití přeplňování, tak v případě nového přeplňovaného osmiválce mu dal dokonce lekci z výkonu i spotřeby. No uvidíme, jak (a jestli vůbec) na tuto hozenou rukavici odpoví z Mnichova...

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Mercedes-Benz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

139 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

549 999 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč