Nový Ford Focus ST - prodej zahájen

vloženo

Než se objeví vrcholná verze RS, musí se zájemci o sportovně pojatý Focus spokojit s variantou ST, kterou pohání turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový motor EcoBoost naladěný na výkon 250 koní. Díky tomu Focus ST zvládá stovku za 6,5 s a jede až 248 km/h. Novinka v Česku startuje na 856.900 Kč.

Nový Ford Focus ST - prodej zahájen Nový Ford Focus ST - prodej zahájen

Ford Focus ST pohání ho turbodmychadlem přeplňovaný motor 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW (250 k), díky němuž zrychlí z 0 - 100 km/h za 6,5 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 248 km/h. Tyto nekompromisní výkony jdou ruku v ruce s dokonalejšími jízdními vlastnostmi a komplexní nabídkou asistenčních systémů. Velmi úsporný čtyřválec EcoBoost se zároveň zasazuje o to, že nový Focus ST má o 20% nižší spotřebu paliva než jeho předchůdce. Spotřeba v kombinovaném cyklu činí pouze 7,2 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 169 g/km.


Je to vůz, na který milovníci sportovních vozů Ford netrpělivě čekali,“ uvádí Matthias Tonn, hlavní konstruktér programu Focus ST ve Ford of Europe. „Dali jsme si velmi záležet, aby řidiči poznali pravou podstatu významu písmen ST, ať už žijí v jakékoli části světa.“ Nový Focus ST bude k mání jako pětidveřový hatchback, evropští zákazníci si ho však budou moci objednat rovněž jako kombi. Obě verze přitom obohacují kinetický design standardního Fordu Focus o prvky vyzařující sílu a dynamický charakter. Energickou povahu Focusu ST zdůrazňuje nový speciální odstín laku karoserie, žlutý Electric. K dispozici je také modrý lak Spirit Blue a červený Race Red, stejně jako černá, bílá a stříbrná barva. Agresivní a dynamický design Focusu ST zdobí vpředu jednodílná interpretace lichoběžníkové mřížky chladiče, na bocích jsou to odvážně tvarované nástavce prahů a vzadu na sebe strhává pozornost nárazník s nápadnými ventilačními otvory, připomínajícími difuzor. Střešní přítlačné křídlo zlepšuje jízdní stabilitu ve vysokých rychlostech a snižuje aerodynamický odpor.

Speciálně navržený volant, řadicí páka a pedály, to jsou nejatraktivnější prvky interiéru Focusu ST. Zážitky z jízdy ve voze neméně umocňuje i tmavé čalounění stropu a sloupků karoserie, které je nedílnou součástí designové DNA řady ST. Na podobě sedadel Ford intenzivně spolupracoval se společností Recaro, aby majitelům Focusu ST dopřál maximální komfort i vedení těla. Níže umístěná sedadla nabízejí exkluzivní prémiové prvky, jako je seřiditelná délka sedáku. Zcela nová zadní lavice Recaro, vyvinutá speciálně pro Focus ST, je vytvarovaná ze speciální pěny, která zajišťuje cestujícím podobnou kombinaci komfortu a směrového vedení jako těm vpředu.

Nad bezpečností jízdy samozřejmě bdí systém ESP, který však může pracovat v jednom ze tří režimů. V základním nastavení funguje stejně jako v ostatních verzích Focusu; druhý režim umožňuje větší míru prokluzu, kontrola trakce je vypnutá a ESP zasahuje pouze ve chvíli, kdy to situace nezbytně vyžaduje - a do třetice, ESP lze také zcela vypnout.

Evropští zákazníci mohou objednávat Focus ST již nyní, koncem léta bude vůz k dispozici i v Severní Americe a na ostatních trzích bude jeho prodej zahájen ještě před koncem letošního roku. Pětidveřovou verzi Focusu ST pořídíte za 856.900 Kč, kombi pak za 895.900 Kč.

Ford, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Ford Focus ST - prodej zahájen Fotografie k článku Nový Ford Focus ST - prodej zahájen Fotografie k článku Nový Ford Focus ST - prodej zahájen Fotografie k článku Nový Ford Focus ST - prodej zahájen

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Čím jezdí Lucie Borhyová? S novým autem už stačila vyrazit na dovolenou

Čím jezdí Lucie Borhyová? S novým autem už stačila vyrazit na dovolenou

Tak schválně, jaký vůz populární moderátorka aktuálně řídí? Menší nápovědou je fakt, že v Česku tahle značka zrovna moc nefrčí, naopak dobře se jí daří na západ od našich hranic. Ve znaku má pouhá dvě písmenka a..

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Nový Golf osmé generace zrychluje tempo. Volkswagen představuje po verzích GTI, GTE a GTD další klenot z rodiny..

Test: Škoda Karoq 1.0 TSI - základ je nejlepší volbou

Test: Škoda Karoq 1.0 TSI - základ je nejlepší volbou

Víte, jaké je nejprodávanější SUV a zároveň čtvrtý nejžádanější model v Česku? No přece Škoda Karoq, která dokazuje..

Škoda Enyaq iV 60 v prodeji, milion nestačí

Škoda Enyaq iV 60 v prodeji, milion nestačí

Předprodej zahájen. Zákazníci již mohou objednávat Enyaq iV 60 se základní baterií 62 kWh. Doporučená prodejní cena 1..

Suzuki slaví 100 let, znáte všechny jeho modely?

Suzuki slaví 100 let, znáte všechny jeho modely?

Od tkalcovského stavu v roce 1909 až po dnešní moderní modely s pohonem všech kol a mild-hybridním pohonem. To je sto..