Nová Mazda 5 a mini-facelift Mazdy 6 | Autanet.cz

Nová Mazda 5 a mini-facelift Mazdy 6

29. 01. 2010
Sdílet článek

Na velkém jarním autosalonu v Ženevě bude představena nová generace „středního“ MPV Mazda 5 a zároveň i lehce modernizovaná Mazda 6. V případě druhého vozu však nejde o nic zásadního, vždyť doslova ještě voní novotou...

Prvních informací je ovšem poskrovnu, Mazda si vše důležité nechává hlavně na autosalon. Z uvolněných fotografií nové velkoprostorové Mazdy 5 (v japonsku nazvané i nadále Premacy) je znát, že v designu se žádné revoluce nedočkáme, pouze v duchu doby a módy přibyl výhružnější vzhled přední části ve stylu Mazdy 3 a vlnobití prolisů na bocích se pokouší proměnit plech v pracující sval. Překvapení se koná až při pohledu na záď- svítilny totiž už netvoří poslední sloupek střechy, ale jsou usazeny do dříve konvenční vodorovné polohy. Díky tomu působí nová pětka širším a nižším dojmem.
Zadní boční dveře zůstanou i nadále posuvné po kolejnicích, také variabilita interiéru bude nadále těžit ze vtipného řešení zadních sedadel „Karakuri“.


Novinka se bude chlubit sníženou spotřebou i emisemi, na čemž bude mít zásluhu jak systému Start-Stop, tak i těžší zpřevodování snižující cestovní otáčky. Nejvýznamnější novinkou pod kapotou se má stát zřejmě připravovaný benzínový dvoulitr s přímým vstřikem a variabilním časováním ventilů 2,0 DISI, který tak nahradí dosavadní dvoulitr 2,0 MZR. Parametry nového 2,0 DISI zatím nejsou známy, proslýchá se že vůči předchůdci dojde ke zvýšení výkonu o 15% a snížení spotřeby o stejnou hodnotu. Výrobce na okraj zmiňuje ještě benzínovou osmnáctistovku, která by podobně jako nový dvoulitr měla využívat šestistupňovou manuální převodovku. Zájemci o diesely také nepřijdou zkrátka, téměř s jistotou lze očekávat oba současné přeplňované čtyřválce z nabídky výrobce: 1,6 MZ-CD i větší 2,2 MZR-CD.


Mazda 6 (podrobněji o ní, ceny a technické údaje zde) se dočká jen lehkého osvěžení v podobě upravené masky chladiče a pozměněných předních i zadních svítilen. V nabídce se nově objeví adaptabilní bixenony, Hill-holder pro snazší rozjezd do kopce u vozů s manuální převodovkou, interiér povýší díky novým materiálům. Má být zavedeno i nové komunikační palubní rozhraní s názvem CF Net. Nový benzín 2,0 DISI se objeví i zde, navíc mu půjde více „na ruku“ i pro něj speciálně poupravená pětistupňová automatika, dodávaná za příplatek.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

-MO-, foto Mazda

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nová Kia K4 vstupuje na český trh. Má normální motory a skvělou cenu
Test: Mazda CX-30 2.5 e-Skyactiv-G má obrovské srdce a jednu drobnost, která může odradit Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG

Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG

Rok výroby 2022

779 000 Kč
Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR

Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR

Rok výroby 2022

849 900 Kč
Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Rok výroby 2023

435 000 Kč
Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Rok výroby 2012

128 900 Kč