Mini Countryman zná svou cenu

12. 05. 2010
Sdílet článek

Nový model Countryman dostal jméno po pradávné dvoudveřové kombi-variantě modelu Austin Mini, rozpoznatelné podle „laťkových“ dřevěných dekorací na zadní polovině karosérie. Tentokrát však jde o stylové mini-SUV, které kříží retro vzhled současných Mini s praktickou pětidveřovou karosérií, a nadto přidává i kapku terénních schopností, kterým má dopomoci i historicky první pohon všech kol u vozů této značky

Countryman (interní kód R60) je sériovou podobou konceptu Mini Crossover, představeného v roce 2008 na autosalonu v Paříži. Již tenkrát byl design studie natolik reálný, že všem zasvěceným bylo jasné, že výrobce jen trochu „uzemní“ interiér a vůz může rovnou na výrobní linky. Tak se v podstatě stalo.


Countryman je se svými rozměry 4108x1798x1561 mm (DxŠxV) s přehledem největším modelem značky a má také největší rozvor náprav- 2595 mm (o 48 mm delší než třídveřové kombi Mini Clubman).
Specialitkou nového modelu je standardní čtyřmístné uspořádání, kdy jsou i zadní sedadla samostatná podobně jako vpředu. Zajímavostí je průběžný středový tunel (přesněji jakási kolejnice), po které lze libovolně a bez nebezpečí převrhnutí posouvat například držáky kelímků, popelníky, schránku na brýle, hudební přehrávače atd. Pokud se někdo bez této extravagantní vymoženosti obejde a naopak by přivítal obvyklé pětimístné uspořádání se zadní lavicí po celé šířce- má možnost, ovšem už za příplatek.
Zadní sedadlo je v tom případě dělené v poměru 40:60 a opěradla zase v poměru 40:20:40. Bez závislosti na čtyř nebo pětimístnou verzi lze zadní sedadla i podélně posouvat. Zavazadelník má objem 350 až 440 litrů (právě v závislosti na posunu zadních sedadel), sklopením opěradel lze získat až 1170 litrů.

Jak už bylo zmíněno výše, Countryman bude první Mini alternativně dodávané s pohonem všech kol. Tyto verze budou užívat označení ALL4. Technicky jde o stálý pohon všech kol s variabilním rozdělováním hnacího momentu pomocí mezinápravového elektrohydraulicky ovládaného diferenciálu- je to vlastně jinak pojmenovaný xDrive od BMW- jemuž značka Mini patří.
Za standardních podmínek činí rozdělení 50:50 (předek:zadek), v případě potřeby se však hnací moment z této základní hodnoty dokáže posunout „směrem dozadu“ až k poměru 0:100. Řídící elektronika diferenciálu sleduje pomocí čidel stabilizačního systému aktuální jízdní situaci a vhodným přerozdělením trakce dokáže „stimulovat“ jízdní vlastnosti tak, aby k zásahu stabilizace ESP nemuselo vůbec dojít (pokud je to ještě v její moci).

Nabídka motorů kopíruje standardní Mini.
Základní verze nesou tradiční označení „One“ a jsou vybaveny buď zážehovou šestnáctistovkou 1,6 16v s výkonem 72 kW (Countryman One) nebo přeplňovanou vznětovou 1,6 D s výkonem 66 kW (Countryman One D).
Silnější verze obou těchto motorů figurují u verzí se známým přídomkem „Cooper“, konkrétně 1,6 16v s 90 kW (Countryman Cooper) a 1,6 D s 82 kW (Countryman Cooper D).

Vrcholem nabídky se stane model Countryman Cooper S s přeplňovanou zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 135 kW. Tento motor má přímý vstřik benzínu a turbodmychadlo Twin scroll s děleným vstupem výfukových plynů. I díky tomu dosahuje točivý moment maxima 240 N.m. už při 1600/min (při overboostu krátkodobě dokonce 260 N.m.). Tato verze dostane přitvrzený a lehce snížený sportovní podvozek, který lze ale doobjednat i k jakékoliv jiné verzi.

Pohon všech kol ALL4 bude alternativně k dispozici pouze u nejvýkonnějšího benzínového (Cooper S) a dieselového (Cooper D) motoru, všechny slabší verze mají smůlu. Převodovky jsou standardně šestistupňové manuální, za příplatek lze ke všem benzínovým verzím pořídit šestistupňový Steptronic.

Výbava odpovídá představě „lepšího zboží“
Standardem je elektrický posilovač řízení Servotronic, 6 airbagů, stabilizace DSC, kontrola tlaku v pneumatikách, klimatizace, Mini Centrum Rail (to je ta středová kolejnice v interiéru), audio s CD, soubor prvků pro nižší spotřebu- Brake Energy Regeneration, Start/Stop systém, ukazatel ideálního rychlostního stupně atd. Možnosti nadstandardního dovybavení jsou obrovské, namátkou jmenujme třeba lepší audio s navigací včetně možnosti integrovat Apple iPhone či další smartphony, velká panoramatická střecha, adaptivní xenonové světlomety, vyhřívané čelní sklo, tažné zařízení, litá kola o velikosti až 19“ atd.
Prodej modelu Countryman by měl začít koncem léta.

Zaváděcí ceny pro český trh:
Countryman One:  499.980,-
Countryman One D:  546.000,-
Countryman Cooper:  574.600,-
Countryman Cooper D: 613.600,-
Countryman Cooper D ALL4:  657.800,-
Countryman Cooper S:  681.200,-
Countryman Cooper S ALL4:  725.400,-


Nejdůležitější údaje (platí pro přední pohon a man. převodovku):
1,6 16v (One): 1598 ccm, 72 kW při 6000/min., 153 N.m. při 3000/min., 6 st. převodovka, 175 km/h, 0-100 km/h za 12,7 s., spotřeba 5,9 l/100 km
1,6 16v (Cooper): 1598 ccm, 90 kW při 6000/min., 160 N.m. při 4250/min., 6 st. převodovka, 190 km/h, 0-100 km/h za 10,5 s., spotřeba 6,1 l/100 km
1,6 16v Turbo (Cooper S): 1590 ccm, 135 kW při 5500/min., 240 (260 overboost) N.m. při 1600/min., 6 st. převodovka, 215 km/h, 0-100 km/h za 7,6 s., spotřeba 6,3 l/100 km

1,6 D (One D): 1560 ccm, 66 kW při 4000/min., 215 N.m. při 1750/min., 6 st. převodovka, 170 km/h, 0-100 za 13,2 s., spotřeba 4,3 l/100 km.
1,6 D (Cooper D): 1560 ccm, 82 kW při 4000/min., 270 N.m. při 1750/min., 6 st. převodovka, 180 km/h, 0-100 za 10,9 s., spotřeba 4,4 l/100 km.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Mini

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč