Mercedes Benz G-Class - modernizace přináší dvanáctiválec | Autanet.cz

Mercedes Benz G-Class - modernizace přináší dvanáctiválec

14. 04. 2012
Sdílet článek

Stuttgartská automobilka postupně omladila řadu svých SUVéčku a nyní došlo na ortodoxní řadu G, která po modernizaci dostane pod kapotu dvojitě přeplňovaný zážehový osmiválec a dokonce dvanáctiválec, který bude tvořit absolutní vrchol nabídky a přijde na více než šest milionů korun.

Karoserie doznala jen malých změn. Nové jsou tak například kryty zrcátek nebo LED světla pro denní svícení. Větší změny se odehrály v interiéru. Ten je z větší části převzatý z Mercedesu M třídy. Multifunkční volant a upravená středová konzole, která hostí přepínače a barevný displej sloužící systému Comand Online a Comand Controller. Stabilizace ESP dostala nové programy pro asistenci při rozjezdu do kopce a zamezení rozkývání přívěsu. V nabídce je nově řada příplatkových výbav a paketů včetně systému hlídání slepých úhlů zrcátek nebo parkovacího systému s couvací kamerou. Stabilizace ESP dostala nové programy pro asistenci při rozjezdu do kopce a zamezení rozkývání přívěsu.


Základem nabídky zůstává vznětový šestiválec G350 BlueTEC s objemem 3,0 l, výkonem 211 k/155 kW a točivým momentem 540 Nm. Pro náročnější zákazníky Mercedes přichystal atmosféricky plněný zážehový osmiválec G500 s objemem 5,5 l, výkonem 388 k/285 kW a točivým momentem 530 Nm. U obou motorů k dispozici sedmistupňová automatická převodovka schopná přenášet točivý moment na kola obou náprav. Vrcholné verze AMG poznáte podle jiné masky chladiče, odlišného předního nárazníku s většímy vstupy pro přívod vzduchu nebo pomocí dvacetipalcových litých kol. Dosavadní verze G55 AMG ustoupila motoru G63 AMG V8 s objemem 5,5 l, výkonem 544 k/400 kW a točivým momentem 760 Nm, jenž bude paradoxně standardně dodáván se systémem start/stop. Absolutní vrchol nabídky vytvoří model G65 AMG s dvanáctiválcem o objemu 6,0 litrů pod kapotou, který je dopovaný dvojicí turbodmychadel. Pro použití v tomto voze byl výkon dvanáctiválce snížen na 612 k/450 kW, přičemž špička točivého momentu zůstala zachována na hranici rovných 1000 Nm.

Příchod modernizované G-Classe se v sousedním Německu očekává v červnu, přičemž základní verze G3500 BlueTec přijde na 85.311 Euro, verze G500 na 99.948 Euro, G63 AMG na 137.504 Euro a vrchol nabídky v podobě verze G65 AMG na nekřesťanských 264.180 Euro (tedy více než 6 miliónů korun).

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Mercedes-Benz, Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Rok výroby 2012

128 900 Kč
Škoda Octavia RS 2.0TSI 180kW DSG

Škoda Octavia RS 2.0TSI 180kW DSG

Rok výroby 2017

439 000 Kč
Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Rok výroby 2019

649 000 Kč
Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Rok výroby 2016

419 900 Kč