Leon SC - třídveřová verze je tady | Autanet.cz

Leon SC - třídveřová verze je tady

13. 02. 2013
Sdílet článek

Třídveřový Leon SC dostal o 35 mm kratší rozvor, což by mělo zaručit zábavnější jízdní vlastnosti. Pod kapotou se objeví známé koncernové motory, přičemž vrchol vytvoří zážehová 1.8 TSI o výkonu 132 kW. Samozřejmostí budou na přání dodávané diodové LED světlomety nebo možnost změny charakteristiky posilovače řízení. Vůbec poprvé bude použito nové logo.

Leon SC (Sports Coupé) je třídveřový kompaktní vůz, který ztělesňuje designérský styl značky Seat. Zákazníkům nabídne ještě větší porci sportovních vlastností v každodenní využitelnosti. Jeho funkční interiér přesvědčivým způsobem kombinuje vynikající řemeslné zpracování a prémiové materiály a poskytuje dostatek místa pro všechny cestující. Dokonce i zavazadlový prostor s objemem 380 litrů je velkoryse dimenzován, stejně jako u pětidveřové varianty.


Nový Leon SC je stylistickou ikonou této modelové řady. Dokonale vyjadřuje klíčové hodnoty značky Seat – design a dynamiku, techniku a kvalitu, a to vše za férovou cenu,“ říká James Muir, prezident společnosti Seat. „Nový Leon je velmi úzce svázán s konceptem čisté radosti z jízdy – aniž by se řidič musel vzdávat vysoké úrovně každodenní využitelnosti. I u modelu Leon SC jsme zůstali věrni tomuto úspěšnému principu – a ve všech klíčových oblastech jsme ho ještě více zdokonalili.

Všechny motory jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a přeplňováním a kombinují vynikající hospodárnost s kultivovanou dynamikou. Jednotky TSI a TDI se zdvihovým objemem od 1,2 do 2,0 litru pokrývají výkonové spektrum od 63 kW (86 k) do 132 kW (180 k). Motor 1.6 TDI s výkonem 77 kW (105 k) vybavený systémem START/STOP má průměrnou spotřebu pouhých 3,8 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá hodnotě emisí CO2 99 gramů na kilometr. Co se týče motorů TSI, začíná jejich nabídka pro Leon SC jednotkou 1.2 TSI, která je k dispozici ve dvou verzích s výkonem 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k). O stupeň výš stojí další představitel nové generace motorů TSI, jenž poskytuje ze zdvihového objemu 1,4 litru nejvyšší výkon 90 kW (122 k) a točivý moment 200 N.m. Díky sériově dodávanému systému start/stop a rekuperaci kinetické energie spotřebuje pouhých 5,2 litru benzinu na 100 kilometrů, což odpovídá 120 gramům CO2 na km. Zákazníci si mohou pro Leon SC zvolit také jednotku 1.4 TSI s výkonem 103 kW (140 k) a maximálním točivým momentem 250 N.m. Její průměrná spotřeba paliva je 5,2 litru na 100 kilometrů s hodnotou emisí CO2 pouhých 119 gramů na km. Vrcholem řady zážehových motorů bude čtyřválec 1.8 TSI vyladěný na výkon 132 kW (180 k) a točivý moment 250 N.m, který rozšíří nabídku v průběhu roku 2013. Paletu vznětových motorů doplní 1.6 TDI s výkonem 66 kW (90 k). V závislosti na variantě motoru zajišťují přenos hnací síly pětistupňové nebo šestistupňové mechanické převodovky nebo kompaktní a lehké dvouspojkové převodovky DSG, které řadí svých šest nebo sedm převodových stupňů pro jízdu vpřed s ohromující rychlostí a výjimečnou účinností. Některé verze disponují volnoběžnou funkcí, která ještě více snižuje spotřebu paliva.

Stejně jako pětidveřový Leon je Leon SC nabízen ve výbavových liniích Reference a Style, nad nimiž stojí sportovní varianta FR. „Leon SC je díky svému mírně zkrácenému rozvoru nejsportovnějším a nejemocionálnějším členem rodiny Leon. Působí dojmem sportovního kupé, ale zároveň se může pochlubit podivuhodným stupněm funkčnosti,“ říká Dr. Matthias Rabe, viceprezident společnosti Seat S.A. zodpovědný za výzkum a vývoj. „Usilovným zaměřením na jemné vyladění celého vozu se nám podařilo zkombinovat silný sportovní charakter a precizní ovladatelnost s významným zvýšením komfortu a pohodlí. Leon SC je dalším příkladem, jak Seat používá technologie koncernu Volkswagen k vývoji jedinečných vozů Seat.

V porovnání s pětidveřovým Leonem je rozvor nového modelu Leon SC kratší o 35 milimetrů. Osobitě tvarovaný pás bočních oken zároveň vizuálně prodlužuje celkovou délku vozu 4,23 metru. Leon SC tím získal vzhled, který je sportovní a působivý, ale zároveň velmi kompaktní. Leon SC je technologickým průkopníkem díky na přání dodávaným světlometům s diodami LED. Ty spotřebují méně energie a mají dlouhou životnost. Barevná teplota jejich světla 5500 Kelvinů je podobná dennímu světlu, takže méně unavují oči. Nové logo Seat symbolizuje klíčové hodnoty značky – puristický design a vysokou úroveň řemeslného zpracování. Leon je prvním modelem nesoucím nové logo – na přídi, kolech, zádi a volantu.

Alejandro Mesonero-Romanos, šéfdesignér značky Seat, o interiéru říká: „Jako měřítko při navrhování designu světlého a elegantního interiéru jsme použili ergonomii, přičemž jsme se nechali inspirovat precizností kokpitu letadla. Řidiče Leonu SC nic zbytečně nerozptyluje, aby se mohl plně soustředit na řízení.

Nový systém Seat Drive Profile v modelu Seat Leon SC FR nabízí možnost přizpůsobit si nastavení vozidla individuálním preferencím. Řidič si může měnit charakteristiku posilovače řízení, reakce pedálu plynu a zvuk motoru, který je modulován zvukovým zařízením, a to ve třech režimech – Eco, Comfort a Sport. K dispozici je navíc také nastavení Individual. V režimu Sport svítí diskrétní osvětlení interiéru ve výplních dveří červeně, aby vytvářelo ještě dynamičtější atmosféru.

Kamera u vnitřního zpětného zrcátka pracuje pro systém Lane Assist, který zasahuje do elektromechanického řízení, aby vůz nepřejel podélnou čáru vymezující jeho jízdní pruh. Rovněž asistent dálkových světlometů, který automaticky přepíná mezi dálkovými a tlumenými světly, používá tuto kameru. Dalším ostražitým systémem je sledování únavy řidiče – tento systém zaznamená klesající koncentraci řidiče a navrhne mu přestávku k odpočinku. Dalším významným bezpečnostním systémem, který je navíc součástí sériové výbavy modelu Leon SC, je multikolizní brzda, která pomáhá předcházet sekundárním kolizím v případě nehody.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Seat

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2016

499 900 Kč

Audi S3

Rok výroby 2015

469 900 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2021

789 000 Kč

Volvo XC60

Rok výroby 2018

579 000 Kč