Seat modernizoval Leon a nadělil mu nové motory, základ je 1.5 TSI | Autanet.cz

Seat modernizoval Leon a nadělil mu nové motory, základ je 1.5 TSI

Leon byl navržen a vyvinut v Barceloně, kde bude v hlavním výrobním závodě Martorell také vyráběn od května 2024.

Leon absolvoval technickou a technologickou modernizaci. Do nabídky byly zařazeny nové pohony – včetně nového motoru 1.5 TSI a nové generace plug-in hybridního pohonu eHybrid. Interiér obou karosářských verzí, 5dveřového hatchbacku a rodinného kombi Sportstourer, se nese v duchu vylepšené modernizace.


Zákazníci mají široký výběr pohonů založených na čtyřech různých technologiích: TSI (zážehové motory), eTSI (mild hybridní jednotky), TDI (vznětové motory) a eHybrid (plug-in hybridní jednotky). Celkem je k dispozici sedm různých variant pohonu s nejvyšším výkonem od 85 kW do 150 kW.

Seat Leon se nyní dodává výhradně se čtyřválcovými motory, a to buď 1.5 TSI (zážehový motor, mild hybridní jednotka a plug-in hybridní systém), nebo 2.0 TDI (vznětový motor).

Základní jednotkou je nový motor 1.5 TSI (dosud: 1.0 TSI), který poskytuje nejvyšší výkon 85 kW (+4 kW) a maximální točivý moment 220 N.m (+20 N.m) a dodává se ve spojení s 6stupňovou mechanickou převodovkou. Emise CO2 jsou 120–132 g/km a spotřeba paliva podle oficiálního zkušebního cyklu WLTP 5,3–5,8 litru na 100 kilometrů.

Seat Leon je nabízen rovněž se dvěma mild hybridními variantami (eTSI) se zdvihovým objemem 1,5 litru a nejvyšším výkonem 115 kW (85 kW) nebo 150 k (110 kW), dodávanými výhradně v kombinaci se 7stupňovou automatickou převodovkou DSG. Spalovací motor je v tomto případě propojen s 48V mild hybridní technologií. Elektrifikace nejen zvyšuje hospodárnost, ale také komfort.

Nyní je pro Leon k dispozici i nová generace plug-in hybridního pohonu eHybrid, která poskytuje nejvyšší výkon 150 kW a maximální točivý moment 350 N.m. Systém kombinuje zážehový motor TSI 1,5 litru o výkonu 110 kW, elektromotor o výkonu 85 kW a sadu lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 19,7 kWh. Tato kombinace umožňuje modelu Seat Leon poskytovat potěšení z ekologické jízdy s dojezdem více než 100 km výhradně na elektřinu. Je-li zapotřebí doplnit elektrickou energii do akumulátorové baterie, mohou nyní řidiči nabíjet na stejnosměrných rychlonabíječkách výkonem až 50 kW nebo střídavým proudem z domácí nástěnné nabíječky výkonem až 11 kW.

Leon obdržel technologická vylepšení také v oblasti vnější výbavy. Poprvé budou pro tento hatchback značky Seat k dispozici nové světlomety Matrix LED dodávané na přání.

V interiéru modelu Seat Leon se digitalizace zaměřuje na nové a vylepšené uživatelské rozhraní v podobě digitálního panelu sdružených přístrojů Digital Cockpit (10,25" displej) před volantem a většího, 10,4" displeje sériově dodávaného informačního a zábavního systému (dosud: 8,25") nebo 12,9" displeje na přání dodávaného informačního a zábavního systému. Oba displeje mají posuvný ovladač osvětlený v retro stylu. A pokud je nutné nabít chytrá přenosná zařízení, SEAT Leon nyní nabízí funkci rychlého bezdrátového nabíjení s výkonem až 15 W díky technologii chlazení.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč