Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
Kia Niro, jako jeden z mála hybridů, se může pochlubit maximální hmotností bržděného přívěsu až 1 300 kg. Na všechny hybridní vozy se vztahuje sedmiletá záruka, což je v tomto segmentu ojedinělé
Model Niro tak těží ze skutečnosti, že byl od počátku koncipovaný jako hybridní vůz, což společnosti KIA umožnilo vytvořit automobil nezatížený žádnými kompromisy. Výjimečnost modelu podtrhuje i maximální povolená hmotnost přívěsu. Tato schopnost řadí Niro na vrchol produktové nabídky v kategorii hybrid v České republice.
„Model Niro na českém trhu boduje mezi firemními i privátními zákazníky, což nás velmi těší. Obě skupiny oceňují především kombinaci praktičnosti a robustnosti kompaktního crossoveru a velmi nízké spotřeby hybridního pohonu. Že nejde jen o tabulkové hodnoty, prokazuje také zápis modelu do Guinnessovy knihy rekordů coby nejúspornějšího hybridního vozu všech dob,“ říká Kateřina Jouglíčková, PR manager Kia Motors Czech.
Široké možnosti využití modelu Niro dokazuje i jeho schopnost uvézt brzděný přívěs o hmotnosti 1 300 kilogramů, což je mezi hybridními vozy výjimečné. Možnosti hybridních vozů byly v tomto ohledu dosud ve většině případů omezené a hybridy buďto neumožňovaly přidat tažné zařízení vůbec, nebo byly až na výjimky omezeny hmotnostním limitem pod 1 000 kg. Nové Niro si však, jako jeden z mála hybridů, poradí i s rodinným karavanem, lodí, několika motocykly, čtyřkolkou či s přepravou koní. Zajímavostí je, že na tažném zařízení uveze Niro dokonce i nejnovější model automobilky, Kia Rio.
Značka Kia hodlá v letošním roce svoji pozici na poli hybridů dále posílit. Proto plánuje rozšířit svoji přítomnost v segmentu hybridů, kromě modelu Optima ve verzi Plug-in hybrid a hybridního modelu Niro, také o další modely. „V průběhu několika měsíců uvedeme na český trh Niro nově ve variantě Plug-in hybrid a také vlajková loď Optima s Plug-in hybridním pohonem bude nově dostupná v populární karoserii kombi,“ doplňuje Jouglíčková. „Segment hybridních vozů je oblastí, ve které vidíme v nejbližších letech největší potenciál růstu. Naše technologie už pokročily natolik, že kombinace spalovacího a elektrického motoru dokáže zákazníkům přinést skutečný užitek, nikoli pouze kompromisní módní řešení. Modely Niro a Optima jsou po elektrickém modelu Soul EV, představeném před třemi lety, tak prvními vlaštovkami, které zákazníkům ukazují, že alternativní pohony a hybridní technologie automobilky KIA jim skutečně mají co nabídnout,“ komentuje Kateřina Jouglíčková.
Pro zákazníky je navíc atraktivní také sedmiletá tovární záruka (s omezením na 150 tisíc km), která je v případě hybridních vozů zcela ojedinělá. Sedmiletá záruka je přitom jedním z argumentů, který má automobilce pomoci prolomit obavy některých zákazníků z nových technologií. „Svým zákazníkům tím zcela jasně říkáme, že za kvalitou svých hybridních vozů si stojíme podobně jako u našich modelů se spalovacími motory. Naše vozy snesou to nejvyšší srovnání, ať už pracují s jakoukoli technologií,“ uzavírá Kateřina Jouglíčková.