Facelift Fordu Mustang přinese 10stupňový automat, upravený osmiválec a řadu asistentů

Ford představil nové provedení nejprodávanějšího sportovního kupé na světě. Omlazený Ford Mustang přijíždí s řadou designových i technických vylepšení, výkonnějšími motory, novým odpružením MagneRide a nastavitelným digitálním přístrojovým štítem. Automobilka začne tuto novinku v Americe prodávat na podzim. Do Evropy přijde modernizovaný Mustang až začátkem příštího roku.

Zákazníci z celé Evropy ukázali, že mají pro Mustang slabost,“ řekl Jim Farley, výkonný viceprezident Ford Motor Company a prezident pro Evropu, Střední východ a Afriku. „Nový Mustang ještě lépe naplňuje očekávání evropských řidičů díky optimalizovaným jízdním vlastnostem, vyspělým technologiím včetně detekce chodců a moderní desetistupňové převodovce.“


Nastavitelné technologie

Nový Mustang je prvním modelem značky Ford s digitálním přístrojovým panelem. Tvoří ho LCD displej o úhlopříčce 12 palců (305 mm). Digitální panel je nastavitelný, nabízí tři různé režimy zobrazení. Další novinkou Mustangu je funkce MyMode. Umožňuje uložit do paměti oblíbená nastavení různých systémů včetně podvozku a řízení.

Nový Mustang nabízí nevídané možnosti nastavení podle osobních preferencí. Dokonce i zvuk motoru lze změnit. O akustický doprovod jako nikdy předtím se stará nový aktivní ventil ve výfukovém potrubí, který se bude v Evropě dodávat sériově do všech Mustangů GT.

Poprvé těží Mustang z bohatého arzenálu asistenčních technologií Ford. Díky systémům jako předkolizní asistent s detekcí chodců, detektor bezpečné vzdálenosti, systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu nebo sledování bdělosti poskytne Mustang řidičům ještě větší jistotu za volantem.

Vynikající dynamika

Všechny modely nového Mustangu dostaly v zájmu ještě preciznější ovladatelnosti upravené tlumiče pérování, zadní zavěšení i stabilizátory. V rámci sady Mustang Performance lze nově na přání pořídit tlumiče pérování MagneRide, které dále zdokonalují jízdní vlastnosti vozu ve všech situacích.

Osvědčený zážehový čtyřválec 2.3 EcoBoost i nadále uděluje Mustangu mimořádnou dynamiku. Funkce dočasného zvýšení plnicího přetlaku zvyšuje točivý moment motoru při akceleraci na plný plyn.

Legendární zážehový motor Ford 5.0 V8 prošel rozsáhlou modernizací. Je výkonnější a jeho maximální otáčky jsou vyšší. Vyššího výkonu bylo dosaženo instalací zdvojené vstřikovací soustavy, která se v Mustangu objevuje poprvé. Tvoří ji kombinace nízkotlakého nepřímého a vysokotlakého přímého vstřikování paliva. Výsledkem je robustní točivý moment v nízkých otáčkách, vysoký výkon „nahoře“ a také hospodárnější provoz.

Úpravami prošly i manuální převodovky obou motorizací. V případě osmiválce byla rychlostní skříň od základu přepracována. Nyní má dvoutalířovou spojku a dvouhmotový setrvačník.

Nová 10stupňová samočinná převodovka je nejlepší „automat“, jaký se kdy do Mustangu montoval. Lze ji objednávat k motorům EcoBoost i V8. Ve srovnání s dosud používanou šestistupňovou skříní řadí rychleji, má pohotovější reakce v nízkých rychlostech a výrazně snížené třecí ztráty. Nová elektronická řídicí soustava má speciální naladění pro jednotlivé jízdní režimy a disponuje také adaptivní řadicí strategií. Nechce-li řidič nechat volbu rychlostních stupňů na elektronice, může řadit sám prostřednictvím tlačítek na volantu.

Energie vyjádřená v designu

Vnější design Mustangu je celkově sportovnější. Díky nižší, nově tvarované kapotě a upravené přední mřížce působí vůz štíhlejším dojmem a současně má lepší aerodynamické vlastnosti. Změnilo se rovněž umístění otvorů v kapotě a pozornosti designérů neušly ani přední LED světlomety.

Vzadu byl upraven nárazník i zadní čelo, stejně jako sportovní spoiler dodávaný jako výbava na přání. Mustang EcoBoost má dvě výfukové koncovky, zatímco záď osmiválcového Mustangu GT zdobí koncovky rovnou čtyři. Nejvyspělejší Mustang všech dob se v Americe začne prodávat letos na podzim. Evropa bude následovat začátkem roku 2018.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Alfa Romeo Tonale 1.3 Turbo PHEV - kráska co má 280 koní a jezdí za pět litrů
Test: Toyota Prius plug-in hybrid - zachraňuje planetu a svého majitele jentak neomrzí Mazda CX-80 v prodeji. S šestiválcem stojí jako Škoda Kodiaq Škoda Enyaq cenově dostupnější. Přijíždí ve verzi Tour za 899.000 Kč Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

299 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

709 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

139 000 Kč