Facelift Fordu Mustang přinese 10stupňový automat, upravený osmiválec a řadu asistentů

vloženo

Ford představil nové provedení nejprodávanějšího sportovního kupé na světě. Omlazený Ford Mustang přijíždí s řadou designových i technických vylepšení, výkonnějšími motory, novým odpružením MagneRide a nastavitelným digitálním přístrojovým štítem. Automobilka začne tuto novinku v Americe prodávat na podzim. Do Evropy přijde modernizovaný Mustang až začátkem příštího roku.

Facelift Fordu Mustang přinese 10stupňový automat, upravený osmiválec a řadu asistentů Facelift Fordu Mustang přinese 10stupňový automat, upravený osmiválec a řadu asistentů

Zákazníci z celé Evropy ukázali, že mají pro Mustang slabost,“ řekl Jim Farley, výkonný viceprezident Ford Motor Company a prezident pro Evropu, Střední východ a Afriku. „Nový Mustang ještě lépe naplňuje očekávání evropských řidičů díky optimalizovaným jízdním vlastnostem, vyspělým technologiím včetně detekce chodců a moderní desetistupňové převodovce.“


Nastavitelné technologie

Nový Mustang je prvním modelem značky Ford s digitálním přístrojovým panelem. Tvoří ho LCD displej o úhlopříčce 12 palců (305 mm). Digitální panel je nastavitelný, nabízí tři různé režimy zobrazení. Další novinkou Mustangu je funkce MyMode. Umožňuje uložit do paměti oblíbená nastavení různých systémů včetně podvozku a řízení.

Nový Mustang nabízí nevídané možnosti nastavení podle osobních preferencí. Dokonce i zvuk motoru lze změnit. O akustický doprovod jako nikdy předtím se stará nový aktivní ventil ve výfukovém potrubí, který se bude v Evropě dodávat sériově do všech Mustangů GT.

Poprvé těží Mustang z bohatého arzenálu asistenčních technologií Ford. Díky systémům jako předkolizní asistent s detekcí chodců, detektor bezpečné vzdálenosti, systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu nebo sledování bdělosti poskytne Mustang řidičům ještě větší jistotu za volantem.

Vynikající dynamika

Všechny modely nového Mustangu dostaly v zájmu ještě preciznější ovladatelnosti upravené tlumiče pérování, zadní zavěšení i stabilizátory. V rámci sady Mustang Performance lze nově na přání pořídit tlumiče pérování MagneRide, které dále zdokonalují jízdní vlastnosti vozu ve všech situacích.

Osvědčený zážehový čtyřválec 2.3 EcoBoost i nadále uděluje Mustangu mimořádnou dynamiku. Funkce dočasného zvýšení plnicího přetlaku zvyšuje točivý moment motoru při akceleraci na plný plyn.

Legendární zážehový motor Ford 5.0 V8 prošel rozsáhlou modernizací. Je výkonnější a jeho maximální otáčky jsou vyšší. Vyššího výkonu bylo dosaženo instalací zdvojené vstřikovací soustavy, která se v Mustangu objevuje poprvé. Tvoří ji kombinace nízkotlakého nepřímého a vysokotlakého přímého vstřikování paliva. Výsledkem je robustní točivý moment v nízkých otáčkách, vysoký výkon „nahoře“ a také hospodárnější provoz.

Úpravami prošly i manuální převodovky obou motorizací. V případě osmiválce byla rychlostní skříň od základu přepracována. Nyní má dvoutalířovou spojku a dvouhmotový setrvačník.

Nová 10stupňová samočinná převodovka je nejlepší „automat“, jaký se kdy do Mustangu montoval. Lze ji objednávat k motorům EcoBoost i V8. Ve srovnání s dosud používanou šestistupňovou skříní řadí rychleji, má pohotovější reakce v nízkých rychlostech a výrazně snížené třecí ztráty. Nová elektronická řídicí soustava má speciální naladění pro jednotlivé jízdní režimy a disponuje také adaptivní řadicí strategií. Nechce-li řidič nechat volbu rychlostních stupňů na elektronice, může řadit sám prostřednictvím tlačítek na volantu.

Energie vyjádřená v designu

Vnější design Mustangu je celkově sportovnější. Díky nižší, nově tvarované kapotě a upravené přední mřížce působí vůz štíhlejším dojmem a současně má lepší aerodynamické vlastnosti. Změnilo se rovněž umístění otvorů v kapotě a pozornosti designérů neušly ani přední LED světlomety.

Vzadu byl upraven nárazník i zadní čelo, stejně jako sportovní spoiler dodávaný jako výbava na přání. Mustang EcoBoost má dvě výfukové koncovky, zatímco záď osmiválcového Mustangu GT zdobí koncovky rovnou čtyři. Nejvyspělejší Mustang všech dob se v Americe začne prodávat letos na podzim. Evropa bude následovat začátkem roku 2018.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Hyundai i10 je takřka poslední mezi živými. Proč? Stále se zpřísňující flotilové emise kategorii sympatických benzínových miniautíček nadobro zabíjejí. Automobilce Hyundai tak patří jednoznačně..

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Omlazený Suzuki Swift stojí od 312 900 Kč, s pohonem všech kol 385 900 Kč

Jediný malý hatchback s možností pohonu všech kol přichází do Česka v modernizovaném provedení. Nová je maska chladiče..

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Škoda Fabia Combi, která ve většině případů zastala funkci rodinného vozu, slaví dvacátiny

Fabia Combi slaví kulaté výročí. Úspěšný příběh tohoto modelu odstartoval jeho představením před 20 lety na pařížském..