Volkswagen Golf R Variant má 300 koní a pohon všech kol
Ve světové premiéře na autosalonu v Los Angeles Volkswagen představil nový Golf R Variant, který zrychlí na stovku za 5,1 sekundy a umí letět až 250 km/h, přičemž rychlost je elekronicky omezená. Pohon všech kol zajišťuje mezinápravová spojka Haldex páté generace.
Poprvé v historii této modelové řady přichází Golf R, ikona mezi kompaktními sportovními vozy s pohonem všech kol, také jako kombi. Exkluzivní model disponuje nejvyšším výkonem 221 kW/300 k a maximem točivého momentu 308 N.m., který je k dispozici v neobvykle širokém rozpětí otáček od 1800 do 5500 min-1. Přeplňovaný motor modelu Golf R Variant předává točivý moment prostřednictvím sériově dodávané šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG trvalému pohonu všech kol 4MOTION, který dokáže v případě potřeby přenés na zadní nápravu až sto procent hnací síly. K ryzí dynamice přispívá také sportovní podvozek (o 20 mm nižší světlá výška), inovativní progresivní řízení a pro jízdu na závodním okruhu deaktivovatelný stabilizační systém „ESC Sport“. Mezi výjimečné prvky výbavy na přání patří nejnovější generace adaptivní regulace podvozku DCC včetně voliče jízdních režimů s módem Race.
Golf R Variant zrychlí z klidu na 80 km/h za pouhých 3,8 sekundy a na 100 km/h za 5,1 sekundy. Nejvyšší rychlost sportovního kombi je elektronicky omezena na 250 km/h. Účinnost přeplňovaného čtyřválce modelu Golf R Variant dokládají hodnoty spotřeby paliva a emisí. Nejsportovnější Golf Variant všech dob se spokojí v kombinovaném režimu EU s pouhými 7,0 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 163 g/km. Golf R Variant nemusí jako jeden z mála sportovních vozů kapitulovat ani před prostorově náročnými rekreačními aktivitami nebo cestováním s celou rodinou. Dokonce i s pěti osobami na palubě nabízí tento Volkswagen pozoruhodný objem zavazadlového prostoru 605 litrů (do výšky opěradel sedadel vzadu). Při využití celé délky až k opěradlům sportovních sedadel vpředu a výšky až po strop vzroste objem zavazadlového prostoru dokonce na 1620 litrů.