Velký návrat Renaultu Alpine | Autanet.cz

Velký návrat Renaultu Alpine

30. 05. 2012
Sdílet článek

Poslední model Alpine sjel z výrobních pásů v roce 1995. Renault letos však představil prototyp A110-50, který odkazuje na původní slavný model Alpine A110, přičemž novinka stojí na základech Renaultu Mégane Trophy.

Na oslavu padesátého výročí představila automobilka Renault koncept Alpine A110-50 postavený na základech Renaultu Mégane Trophy. Novinka se chlubí karoserií vyrobenou z karbonu, která vychází z konceptu DeZir. Atraktivní vzhled umocňuje sání umístěné na střeše a veliká jednadvacetipalcová kola s pneu Michelin 245/35 vpředu a 365/35 vzadu. Karoserie dosahuje délky 4.300 mm, šířky 1.961 mm a výšky 1.230 mm, přičemž rozvor náprav činí 2.625 mm. Velmi zajímavým číslem je udávaná hmotnost - pouhých 880 kg. Konstruktérům se podařilo dosáhnout téměř ideálního rozložení hmotnosti (47,8% hmotnosti připadá na přední nápravu, ostatek na zadek). Palivová nádrž pojme z důvodu úspory hmotnosti 30 litrů benzínu.


V interiéru nenajdeme žádnou zbytečnost, zaujme sportovní sedačky a volant, čalounění Alcantarou a bezpečnostní klec (trubkový rám). Přední náprava s dvojitými lichoběžníkovými závěsy má na sobě přímo namontované tlumiče a stavitelné tlumiče značky Sach. Přední nápravě rovněž nechybí stabilizátor. Brzdy pocházejí od AP Racing (vpředu nalezneme šestipístové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 356 mm, vzadu pak čtyřpísté o průměru 330 mm).

Motor našel své místo uprostřed vozu před zadní nápravou. Benzínový podélně umístěný šestiválec o bojemu 3,5 litru ze sebe doluje 294 kW výkonu při 7.200 ot./min. (454 koní na tunu) a maximum točivého momentu vrcholí hodnotou 422 Nm při 6.200 ot./min. Výkon je přenášen skrz šestistupňovou sekvenční převodovku na zadní nápravu. Přestože je převodovka polosamočinná, nalezneme ve voze klasický spojkový pedál, přičemž se řadí pádly pod volantem. Dvoulamelová spojka o průměru 184 mm je vyrobena z keramiky a při změnách rychlostních stupňů směrem dolů se aktivuje automaticky. Nechybí ani samosvorný diferenciál.

Alpine A110-50 se objede bez všech elektronických pomocníků. Ve voze nenajdete ABS, stabilizaci ani žádný jiný asistent.

Původní Alpine A110 Berlinette se představila na autosalonu v Paříži v roce 1962. Renault značku Alpine převzal včetně závodního týmu v roce 1967.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Renault, ps

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2022

718 990 Kč

Mercedes-Benz Třídy E

Rok výroby 2017

720 000 Kč

Ford Focus

Rok výroby 2020

299 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

369 000 Kč