Třídveřový Hyundai i20

24. 02. 2009
Sdílet článek

V návaznosti na úspěch loni uvedeného pětidveřového Hyundai i20 se ženevský autosalon stane svědkem světové premiéry třídveřové varianty modelu i20. Elegantní a všestranný model i20, který nahradil Getz, byl poprvé představen v roce 2008 na pařížském Mondial de l’Automobile a sehrává důležitou roli v nárůstu popularity značky Hyundai v Evropě.

Uvedením nového třídveřového modelu se Hyundai i20 stane ještě atraktivnějším pro nejrychleji rostoucí zákaznickou skupinu v Evropě. Tento model, zaměřený na mladé bezdětné profesionály, kteří vyhledávají vynikající kvalitu, vysoké specifikace a dostupnou motorizaci, nabízí nový a levnější vstupní bod pro modelovou řadu i20.


Navíc se třídveřový model i20 může pochlubit sedmi benzinovými a naftovými motory splňujícími normu Euro IV, které nabízejí pozoruhodnou energetickou účinnost a nízké emise CO2. Za povšimnutí stojí, že benzinový motor Kappa o objemu 1,2 litru a výkonu 78 koní dosahuje kombinované spotřeby pouze 5,2 l/100 km a CO2 ratingu ve výši 124g/km.

Celosvětově nejvyšší hodnotu společnosti Hyundai v dané třídě dále zvyšuje dieselový 1,4 litrový motor o výkonu 75 koní, s CO2 ratingem 116g/km a spotřebou 4,4 l/100km při kombinovaném provozu. Zákazníci mají rovněž k dispozici tříletou záruku bez omezení ujetých kilometrů. (V České republice je záruka na tento model na 5 let bez omezení počtu ujetých km)

i20, zaplňující mezeru mezi modely i10 a i30, si zachovává typickou vizuální charakteristiku řady Hyundai i, sestávající z odvážné přední masky s chromovým povrchem, do boku protaženými kapkovitými světlomety a výraznými shluky zadních světel. Mnohé prvky se shodují s pětidvéřovým i20; záď a příď třídveřového modelu tak zůstávají nezměněny. Typické linie záhybů běžící po celém boku jsou podtrženy většími dveřmi a sportovním, nahoru zahnutým tvarem zadního postranního okna. i10 je k dispozici v 10 klasických i metalických barvách, vyhovujících každému vkusu.

Třídveřový i20, který má rozvor 2525mm a váží o 10 kilogramů méně než pětidveřový i20, nabízí vhodně rozvržený exteriér a prostorný interiér, který pohodlně pojme dospělé cestující na předních i zadních sedadlech. Větší přední dveře poskytují širší prostor pro vstup a rychle uvolnitelná sedadla, která se navracejí do původní polohy a jsou vybavena funkcí „walk-in“, nabízejí snadný přístup k zadním sedadlům. Systém umožňuje sklopení opěradel předních sedadel a posunutí celého sedadla vpřed. Tento snadno použitelný systém navrací přední sedadlo do původně zvolené polohy bez nutnosti další úpravy nastavení.

Všechny tři varianty vybavení a úpravy nabízené u pětidveřového i20 - Classic, Comfort a Style - budou k dispozici i u třídveřového i20. Tyto verze kombinují velkorysé standardní bezpečnostní prvky a vybavení překonávající konkurenci. Podobně jako pětidvéřový model i třídveřová varianta nabízí high-end výbavu, jako je např. ovládání klima ve vozu, multifunkční volant, dálkové ovládání centrálního zamykání a elektrické ovládání oken a bočních zrcátek. Moderní CD systém s rádiem je kompatibilní s MP3 a je vybaven čtyřmi výkonnými reproduktory; dva zadní reproduktory jsou ve třídveřovém modelu posunuty do zadních interiérových panelů.

Bezpečnost je pro společnost Hyundai vždy na předním místě. i20 nabízí širokou škálu aktivního a pasivního vybavení, včetně šesti standardních airbagů - předních, bočních a přepážkových, aktivních opěrek hlavy, předepínačů předních bezpečnostních pásů, nejnovější generace protizamykacích brzd, elektronické kontroly stability (Electronic Stability Control) a elektronické distribuce brzdného účinku (Electronic Brake force- Distribution).

V i20 září motor Kappa
Společnost Hyundai předpokládá, že zákazníci kupující model i20 učiní z benzinového motoru o objemu 1,2 litru - přezdívaného ‘Kappa’ - nejprodávanější pohonnou jednotku v dané třídě. Tato nová, celoslitinová jednotka je výsledkem 48-měsíčního vývoje a kombinuje příznivou spotřebu paliva s nízkými emisemi CO2. Výsledný motor je velmi atraktivní a provozní náklady jsou nižší než u konkurenčních výrobků.

Kappa je nejnovějším příkladem kvalit společnosti Hyundai ve vývoji lehkých, velmi výkonných motorů s nízkou úrovní hluku, vibrací a tvrdosti (NVH). Navazuje na 4,6 l motor V8 ‘Tau’ 4.6-litre V8, který byl jmenován jedním z 10 nejlepších motorů roku 2009 automobilovým vydavatelstvím Ward’s.
Pří výtlaku pouhých 1248cc 16-válcová jednotka DOHC Kappa dosahuje impozantních 78 koní při 6000 rpm a nejvyššího točivého momentu ve své třídě, 119 Nm při 4000 rpm. Díky tomu má i20 rychle reagující akceleraci a excelentní jízdní vlastnosti. Točivý moment je rovněž významně vyšší než u konkurence.

Výkon a účinnost vozidla jsou umocněny i tím, že vlastní hmotnost motoru bez náplní Kappa je pouze 82,4 kg - méně než u jakéhokoli jiného benzinového motoru podobné kapacity. Rovněž bylo přijato mnoho opatření ke snížení tření a zvýšení jemnosti, včetně využití inovativní vyrovnávací klikové hřídele. Podobně působivá je minimální hladina hluku za volnoběhu, která v kombinaci s NVH ratingem motoru Kappa v modelu i20 dále dokazuje konstrukční dovednosti společnosti Hyundai.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: Hyundai Motor Czech

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Alfa Romeo Tonale 1.3 Turbo PHEV - kráska co má 280 koní a jezdí za pět litrů
Test: Toyota Prius plug-in hybrid - zachraňuje planetu a svého majitele jentak neomrzí Mazda CX-80 v prodeji. S šestiválcem stojí jako Škoda Kodiaq Škoda Enyaq cenově dostupnější. Přijíždí ve verzi Tour za 899.000 Kč Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

709 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

299 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

139 000 Kč