Toyota v Ženevě

vloženo

Světová premiéra hybridního modelu Auris HSD. Evropská premiéra modernizované RAV4 „2010“. Prius Plug-in Hybrid. Koncepty FT-EV II, FCHV-adv a FT-86 Sports Concept

Toyota v Ženevě Toyota v Ženevě

Auris HSD
Nový model Auris s pohonem Hybrid Synergy Drive® (Auris HSD) je první plnohodnotný hybridní vůz ve své třídě. HSD pohon se skládá ze zážehového motoru 1,8l VVT-i, výkonného elektromotoru, generátoru energie, vysoce výkonného akumulátoru a jednotky řízení energie. Jízdní režim se automaticky a plynule mění mezi pouze elektrickým, pouze zážehovým nebo inteligetní kombinací obou. Extrémně nízká kombinovaná spotřeba dosahuje hodnoty 3,8L/100km (15" kola) resp. 4,0L/100km (17" kola). Na výběr je jeden ze tří jízdních režimů - pouze elektrický (EV) poskytující naprosto tichou jízdu bez emisí, ECO mód nabízející optimální hospodárnost jízdy a Power mód pro maximální odezvu a dynamiku jízdy.
Energie pro elektromotor se získává brzděním, tedy není třeba manuálního nabíjení. Je to maximálně ekonomický a bezpečný rodinný hatchback. Auris HSD, který byl navržen speciálně pro Evropu, přináší nízké náklady na údržbu i komponenty s dlouhou životností, čímž radikálně snižuje celkové provozní náklady. Unikátní design exteriéru a interiéru se skládá s jedinečných litých kol, specifické přední masky a nárazníku, LED světel pro denní svícení, speciálního čalounění, měřících přístrojů a převodovky e-CVT.


Auris (2010)
Klasický Auris s konvenčními motory přichází s novým dynamičtějším vzhledem, ještě vyšší kvalitou interiéru, vylepšenou ergonomií a atraktivnějším zevnějškem. Změny se dotkly i systému zavěšení kol a řízení ve snaze dále zvýšit požitek z jízdy i úroveň jízdního pohodlí. Díky nové strategii nabízených stupňů výbavy se objevuje více prvků výbavy již v základu.

RAV4 (2010)
V evropské premiéře se představil lehce modernizovaný RAV4 s novým a kultivovanějším ztvárněním čelních partií. Vylepšen byl také interiér, včetně nového čalounění v prémiové kombinaci kůže a Alcantara. Všechny nabízené motory nyní využívají výhod technologie Toyota Optimal Drive, a tak RAV4 2010 umožňuje volit mezi motory, které se řadí k nejekologičtějším ve třídě kompaktních vozů SUV, s parametry emisí a spotřeby paliva na vrcholu třídy.
Provedení 4WD vykazuje jednu z nejnižších úrovní spotřeby paliva i emisí v této třídě. To platí pro verzi s převodovkou Multidrive S i přímo řazenou převodovkou v kombinaci se zážehovým motorem 2,0 l Valvematic, stejně tak jako s manuální a automatickou převodovkou v kombinaci s agregátem 2,2 D-4D 150. Atraktivitu pro zákazníky zvyšuje i rozšířená řada 2WD a 4WD.

Mezi přednosti interiéru patří i jedinečný systém sedadel Toyota Easy Flat přispívající k maximální praktičnosti a všestrannosti, kterou zákazníci s aktivním životním stylem od kompaktního SUV očekávají. RAV4 se bude nabízet v deseti různých barvách laku karoserie, včetně tří nových, které se v této modelové řadě objeví vůbec poprvé: perlově bílé (Pearl White), tmavě ocelové (Dark Steel) a královské červené (Regency Red).

Prius Plug-in Hybrid a koncepty FT-EV II a FCHV-adv
Celosvětově se prodalo již 2,2 mil. vozů Toyota s hybridním pohonem. Toyota si tak již vybudovala neochvějnou pozici na cestě k trvale udržitelné mobilitě. Během tří generací mnohokrát oceňovaného modelu Prius se výrazně vylepšil plně hybridní systém pohonu Toyota označovaný jako Hybrid Synergy Drive. Ten bude nasazován coby základní technologie pohonu i v budoucích modelech. Systém pohonu byl speciálně navržen tak, aby odolával působení času a bylo možné jej snadno použít ve vozech s technologií Plug-in (PHV), ve vozech s čistě elektrickým pohonem (EV) i vozech s vodíkovými palivovými články (FCHV).
Na letošním ženevském autosalonu se v evropské premiéře představí studie elektromobilu FT-EV II a sériová verze Prius Plug-in Hybrid, stejně tak jako nejnovější studie vozu poháněného palivovými články, označovaná jako Toyota FCHV-adv.

Studie FT-86 Sports Concept
Koncept FT-86 má představovat jednoduchý, dynamický a výkonný sportovní vůz, který je současně i ekologický a stoprocentně zaměřený na řidiče. Je navržen tak, aby ztělesňoval tu pravou radost z řízení díky přesné a okamžité odezvě i na ty nejjemnější pokyny od volantu a plynového pedálu.

K dosažení dobrých výkonových parametrů se zde namísto těžkého motoru o velkém zdvihovém objemu používá vysokootáčkový zážehový motor 2,0 l a šestistupňová manuální převodovka s kompaktními rozměry, nízkou hmotností a nízkým těžištěm pro optimální požitek z jízdy.
Nízká a vysoce aerodynamická karoserie FT-86 těsně obtékající konstrukční prvky tohoto konceptu vyniká svými atletickými tvary a maximálně kompaktními rozměry při délce pouhých 4 200 mm. S využitím dlouhého rozvoru 2 570 mm se motor i sedadlo řidiče nachází co nejníže a co nejdále vzadu kvůli optimálnímu vyvážení s ohledem na co nejlepší rovnováhu, stabilitu za vysokých rychlostí a agilitu.
V interiéru pak koncept nabízí maximální funkčnost v podobě ergonomicky propracovaného kokpitu bohatě vybaveného ultralehkými prvky a povrchovou úpravou ve sportovním duchu s cílem ještě zlepšit rozložení hmotnosti FT-86 a kilogramový výkon. Design interiéru FT-86 nebyl pojat jen jako stylový doplněk konstrukce kabiny. Objevují se zde jednoduché a tenké těsně přiléhající povrchy obtékající základní komponenty v kokpitu, jasně se odrážející ve zpracování přístrojové desky a čalounění sedadel. Koncept FT-86 navazuje na prohlášení společností Toyota a Fuji Heavy Industries ze srpna 2009 o společném uvedení kompaktního sportovního vozu s pohonem zadních kol. Uvedení nového sportovního vozu značky Toyota je naplánováno na rok 2012.

-MO-/TZ Toyota

Vyhledat vozidla v inzerci: Toyota

Fotografie k článku

Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě Fotografie k článku Toyota v Ženevě

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Nové SUV od Škody se bude jmenovat Kushaq, u nás ho ale nekoupíte

Nové SUV od Škody se bude jmenovat Kushaq, u nás ho ale nekoupíte

První sériový vůz postavený na platformě MQB-A0-IN vyvinuté speciálně pro indický trh ponese na zádi jméno Kushaq a začne se prodávat v březnu. Poháněná budou přední kola a výkon bude dodávat jeden ze dvou zážehových..

 Elektrické BMW i4 dostane 530 koní a stovku zvládne za 4 sekundy

Elektrické BMW i4 dostane 530 koní a stovku zvládne za 4 sekundy

Je-li vyžadována ideální vyváženost mezi dynamikou a jízdním komfortem, modely BMW řady 3 a 4 ve svých prémiových..

Chystáte se na hory autem? Pořiďte si střešní nosič

Chystáte se na hory autem? Pořiďte si střešní nosič

Chystáte se na hory autem, ale lyžařské vybavení se vám nevejde do zavazadlového prostoru? Praktický střešní nosič..

Suzuki Swace v prodeji. Hybridní kombi stojí od 610 900 Kč

Suzuki Swace v prodeji. Hybridní kombi stojí od 610 900 Kč

Po 20 letech se do nabídky značky Suzuki vrací model s karoserií kombi. Je jím nová řada Swace, která jako první Suzuki..

Videotest: Honda Jazz e:HEV - nejvykutálenější auto letošního roku

Videotest: Honda Jazz e:HEV - nejvykutálenější auto letošního roku

Nová Honda Jazz překvapivě dobře hraje uvnitř, baští do 5 litrů na 100 kilometrů a život s ní je..