Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný

vloženo

Model Space Star se do Česka dostal se značným zpožděním. Předfaceliftová verze se u nás neprodávala a vůz pohybující se na pomezí městských mini a malých aut sází na jednoduchost, kterou už konkurence neumí nabídnout. A právě to může být jeho velkou výhodou.

Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný

Karoserie dlouhá bez dvaceti centimetrů čtyři metry velikostí spadá přesně mezi Škodu Citigo a Fabii. Jedná se o dobrý kompromis mezi prostorností a celkovými rozměry, které jsou příjemně kompaktní.


Pojďme se ale podívat do kabiny. Rozvržení palubní desky má k aktuálním módním záležitostem daleko, což platí i pro použité materiály. Vše je jednoduché a maximálně účelové. Na nějaká kosmetická pozlátka se tu nehraje. Nejmodernějším výkřikem j e příplatkový dotykový displej o na středovém panelu. Te má úhlopříčku 6,5 palce a bez stokoruny přijde na třicet tisíc korun. U něj nečekejte prémiovou úroveň grafiky a rozlišení. Podpora Andorid Auto a Apple Cars Play ale nechybí, a tak je možné zobrazit i kvalitnější aplikace, zejména pak lepší navigaci.

Zaskočit Vás nesmí ani plechový zvuk při zavírání dveří. Mitsubishi využívá výhradně tvrdé plasty a nehledí drobnohledem na detaily v podobě odhalených šroubů ukotvení sedadel (ostatně i některá BMW nemají krytky šroubů). Na užívání je Space Star jednoduchý a řidiče ničím nerozptyluje. Jednoduchý palubní počítač zobrazuje jen to nejdůležitější pomocí monohromatického displeje. Historickým artefaktem je ovládací tyčinka v přístrojovém štítu, stejně tak nešikovně umístěný ovladač seřízení zpětných zrcátek (ten je schovaný vedle volantu).

Nabídkou místa se Space Star řadí na pomezí tříd, blíž má ale spíš k Fabii než k ještě menšímu Citigu. Dostatečný prostor Mitsubishi poskytuje i pasažérům na zadních sedadlech za předpokladu, že budou pouze dva a nebudou to zrovna basketbalisti. Sedák je ukotvený vysoko a poskytuje slušnou podporu stehen, což zvyšuje komfort. Tři pasažéři se vedle sebe na plochou lavici vměstnají jen stěžko (stejně, ba i hůře je tomu u konkurečních modelů). Vpředu je situace vzhledem k venkovním rozměrům naprosto ukázková. Vysoko ukotvená sedadla se starají o dobrý výhled z vozu a poskytují slušné pohodlí. Jediné co neumějí, je držet tělo v sedadle, a proto řezání zatáček nebude to pravé ořechové. Pozice za volantem se hledá snadno navzdory tomu, že volant lze seřídit jen výškově.

Zavazadelník ve výbavě Invite standardně poskytuje úložný prostor 175 litrů, jelikož se pod podlahou ukrývá 11 centimetrů hluboká schránka s přihrádkami pro řadu drobností. Lze ji ale bez problémů vyjmout, pak se kapacita zvýší na 235 litrů.

Nabídka pohonných jednotek dovoluje vybírat mezi dvěma zážehovými tříválci. Základ o objemu jednoho litru poskytne 52 kW, kdežto silnější dvanáctistovka nabídne 59 kW. Zdá se to jako malý rozdíl, dvanáctistovka ale disponuje vyšším točivým momentem (106 oproti 88 Nm), což se rozhodně hodí. A má ještě jednu výhodu - může být spojena s bezestupňovou převodovkou CVT namísto standardního manuálního pětikvaltu.

Po nastartování tříválec vrní, vibrace jsou ale naprosto minimální. Motor je velmi tichý, stačí jen šlápnout na plyn a auto se za doprovodu jadrného zvuku dá do pohybu. Otáčky rychle letí nahoru a v městských rychlostech se Space Star pohybuje velmi svižně. Špatné to není ani při vyšších rychlostech, stovku zkoušený kousek udělal za 12,7 sekundy a rozjel se až 180 km/h. Udržet stotřicítku silnějšímu tříválci nedělá rozhodně problém a právě zde Spacestar předvádí, že není příslušníkem vyloženě mini aut a svým projevem má blíže ke kategorii malých automobilů.

Z pohledu spotřeby je na tom Space Star velmi slušně. Na udávaných 4,7 l/100 km to není, ale za 5,5 l/100 km můžete dlouhodobě v pohodě jezdit i v městském provozu. Jakmile vjedete na okresní silnice a pojedete na pohodu, spotřeba spadne na pět litrů.

Patnáctipalcové disky s vysokým profilem a komfortně naladěné odpružení je zaručeným receptem na podvozek, který z vás nevytřepe duši a je mu vcelku jedno, jaký povrch se nachází pod koly. Menší spáry podvozek filtruje naprosto příkladně, rozhodit se nenechá ani na rozbitém asfaltu, kde se jen tak houpe. Zadní náprava je tvořena vlečenou nápravou (vpředu se nachází McPherson), poskytuje však dostatek stability a v zatáčkách neodskakuje. Pomalejší převod řízení a naklánějící se karoserie vám už dopředu dávají najevo, že tohle auto se hodí na klidnější cestování, i když umí zabrat a lítat jako splašené. Jízda právě v tento moment opouští komfortní zónu.

Nejlevnější Space Star pořídíte za 239 850 Kč. Námi zkoušené provedení 1,2 MIVEC Invite přijde na 277 850 Kč, tedy za předpokladu že se obejdete bez příplatkového audiosystému za 29 900 Kč, parkovací kamery za 2 200 Kč nebo parkovacích čidel za 7 033 Kč. Bonusem je pětiletá záruka a bohatá výbava (stupeň Invite přináší vše potřebné). Zájemcům o automatickou převodovku je určena bezestupňová skříň CVT, za tu se připlácí 22 000 Kč. Ceník obsahuje i celou řadu cenově přijatelných možností na vylepšení vzhledu. Space Star je dobrou alternativou pro všechny, kteří chtějí malé spolehlivé auto bez nejžhavějších módních výstřelků. Malé Mitsubishi sází na jednoduchost, na nic si nehraje a je praktické při stále kapesní velikosti.

 


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Mitsubishi

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný Fotografie k článku Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Chystáte se autem na hory do zahraničí? Nezapomeňte ho pojistit!

Chystáte se autem na hory do zahraničí? Nezapomeňte ho pojistit!

Podzim je v plném proudu a na některých výš položených místech se začíná objevovat první sníh. Lyžařská sezóna se nezadržitelně blíží. Než se vydáte na hory třeba do Rakouska, nezapomeňte se na takovou cestu dobře..

Test ojetiny: Opel Vectra – třetí generace potěší cenou

Test ojetiny: Opel Vectra – třetí generace potěší cenou

Vectra třetí generace zaujme prostorností, komfortním odpružením i dobrými jízdními vlastnostmi. A vzhledem ke svému..

Čtvrtá generace Škody Octavia se blíží, jak bude vypadat?

Čtvrtá generace Škody Octavia se blíží, jak bude vypadat?

Dvěma exkluzivními designovými skicami ukazuje mladoboleslavská automobilka poprvé podobu nové generace modelu Škoda..

Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte

Test: Kia Optima SW GT 1.6 T-GDI je lepším vozem, než čekáte

Optima SW se stala prvním zástupcem korejské automobilky mezi kombíky střední třídy, který se úspěšně etabloval mezi..

Nové BMW řady 2 Gran Coupé je čtyřdveřový sedan s pohonem předních kol

Nové BMW řady 2 Gran Coupé je čtyřdveřový sedan s pohonem předních kol

Světovou premiéru si BMW řady 2 Gran Coupé odbude až v listopadu, přesto už teď víme, že technika vychází z jedničkové..