Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný | Autanet.cz

Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný

Model Space Star se do Česka dostal se značným zpožděním. Předfaceliftová verze se u nás neprodávala a vůz pohybující se na pomezí městských mini a malých aut sází na jednoduchost, kterou už konkurence neumí nabídnout. A právě to může být jeho velkou výhodou.

Karoserie dlouhá bez dvaceti centimetrů čtyři metry velikostí spadá přesně mezi Škodu Citigo a Fabii. Jedná se o dobrý kompromis mezi prostorností a celkovými rozměry, které jsou příjemně kompaktní.


Pojďme se ale podívat do kabiny. Rozvržení palubní desky má k aktuálním módním záležitostem daleko, což platí i pro použité materiály. Vše je jednoduché a maximálně účelové. Na nějaká kosmetická pozlátka se tu nehraje. Nejmodernějším výkřikem j e příplatkový dotykový displej o na středovém panelu. Te má úhlopříčku 6,5 palce a bez stokoruny přijde na třicet tisíc korun. U něj nečekejte prémiovou úroveň grafiky a rozlišení. Podpora Andorid Auto a Apple Cars Play ale nechybí, a tak je možné zobrazit i kvalitnější aplikace, zejména pak lepší navigaci.

Zaskočit Vás nesmí ani plechový zvuk při zavírání dveří. Mitsubishi využívá výhradně tvrdé plasty a nehledí drobnohledem na detaily v podobě odhalených šroubů ukotvení sedadel (ostatně i některá BMW nemají krytky šroubů). Na užívání je Space Star jednoduchý a řidiče ničím nerozptyluje. Jednoduchý palubní počítač zobrazuje jen to nejdůležitější pomocí monohromatického displeje. Historickým artefaktem je ovládací tyčinka v přístrojovém štítu, stejně tak nešikovně umístěný ovladač seřízení zpětných zrcátek (ten je schovaný vedle volantu).

Nabídkou místa se Space Star řadí na pomezí tříd, blíž má ale spíš k Fabii než k ještě menšímu Citigu. Dostatečný prostor Mitsubishi poskytuje i pasažérům na zadních sedadlech za předpokladu, že budou pouze dva a nebudou to zrovna basketbalisti. Sedák je ukotvený vysoko a poskytuje slušnou podporu stehen, což zvyšuje komfort. Tři pasažéři se vedle sebe na plochou lavici vměstnají jen stěžko (stejně, ba i hůře je tomu u konkurečních modelů). Vpředu je situace vzhledem k venkovním rozměrům naprosto ukázková. Vysoko ukotvená sedadla se starají o dobrý výhled z vozu a poskytují slušné pohodlí. Jediné co neumějí, je držet tělo v sedadle, a proto řezání zatáček nebude to pravé ořechové. Pozice za volantem se hledá snadno navzdory tomu, že volant lze seřídit jen výškově.

Zavazadelník ve výbavě Invite standardně poskytuje úložný prostor 175 litrů, jelikož se pod podlahou ukrývá 11 centimetrů hluboká schránka s přihrádkami pro řadu drobností. Lze ji ale bez problémů vyjmout, pak se kapacita zvýší na 235 litrů.

Nabídka pohonných jednotek dovoluje vybírat mezi dvěma zážehovými tříválci. Základ o objemu jednoho litru poskytne 52 kW, kdežto silnější dvanáctistovka nabídne 59 kW. Zdá se to jako malý rozdíl, dvanáctistovka ale disponuje vyšším točivým momentem (106 oproti 88 Nm), což se rozhodně hodí. A má ještě jednu výhodu - může být spojena s bezestupňovou převodovkou CVT namísto standardního manuálního pětikvaltu.

Po nastartování tříválec vrní, vibrace jsou ale naprosto minimální. Motor je velmi tichý, stačí jen šlápnout na plyn a auto se za doprovodu jadrného zvuku dá do pohybu. Otáčky rychle letí nahoru a v městských rychlostech se Space Star pohybuje velmi svižně. Špatné to není ani při vyšších rychlostech, stovku zkoušený kousek udělal za 12,7 sekundy a rozjel se až 180 km/h. Udržet stotřicítku silnějšímu tříválci nedělá rozhodně problém a právě zde Spacestar předvádí, že není příslušníkem vyloženě mini aut a svým projevem má blíže ke kategorii malých automobilů.

Z pohledu spotřeby je na tom Space Star velmi slušně. Na udávaných 4,7 l/100 km to není, ale za 5,5 l/100 km můžete dlouhodobě v pohodě jezdit i v městském provozu. Jakmile vjedete na okresní silnice a pojedete na pohodu, spotřeba spadne na pět litrů.

Patnáctipalcové disky s vysokým profilem a komfortně naladěné odpružení je zaručeným receptem na podvozek, který z vás nevytřepe duši a je mu vcelku jedno, jaký povrch se nachází pod koly. Menší spáry podvozek filtruje naprosto příkladně, rozhodit se nenechá ani na rozbitém asfaltu, kde se jen tak houpe. Zadní náprava je tvořena vlečenou nápravou (vpředu se nachází McPherson), poskytuje však dostatek stability a v zatáčkách neodskakuje. Pomalejší převod řízení a naklánějící se karoserie vám už dopředu dávají najevo, že tohle auto se hodí na klidnější cestování, i když umí zabrat a lítat jako splašené. Jízda právě v tento moment opouští komfortní zónu.

Nejlevnější Space Star pořídíte za 239 850 Kč. Námi zkoušené provedení 1,2 MIVEC Invite přijde na 277 850 Kč, tedy za předpokladu že se obejdete bez příplatkového audiosystému za 29 900 Kč, parkovací kamery za 2 200 Kč nebo parkovacích čidel za 7 033 Kč. Bonusem je pětiletá záruka a bohatá výbava (stupeň Invite přináší vše potřebné). Zájemcům o automatickou převodovku je určena bezestupňová skříň CVT, za tu se připlácí 22 000 Kč. Ceník obsahuje i celou řadu cenově přijatelných možností na vylepšení vzhledu. Space Star je dobrou alternativou pro všechny, kteří chtějí malé spolehlivé auto bez nejžhavějších módních výstřelků. Malé Mitsubishi sází na jednoduchost, na nic si nehraje a je praktické při stále kapesní velikosti.

 


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

529 000 Kč

Ford C-MAX

Rok výroby 2018

299 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč