Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů | Autanet.cz

Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Astra má oproti svým sourozencům nejednu zásadní výhodu

Opel Astra byla v pětidveřové verzi hatchback oficiálně představena už v září 2021, kdežto dlouhé provedení Sports Tourer přišlo až koncem roku 2022.


Pokud hledáte rodinný hatchback či kombi nižší střední třídy, může být Opel Astra skvělou volbou. Kufr dlouhé verze disponuje základním objemem 597 litrů, testovaný hatchback nabídne pak 422 litrů. Po sklopení zadních sedadel (v poměru 40:20:40) se dostanete na hodnotu 1.634 l, resp. 1.339 litrů. 

Standardem minimalisticky vypadajícího interiéru, avšak zachovávajícího si klasická ovládací tlačítka v kombinaci s dotykovým ovládáním, je tzv. „Pure Panel“ s desetipalcovým digitálním přístrojovým štítem a stejně velikou centrální obrazovkou infotainmentu. 

Pod kapotu Astry jsme zvolili osvědčenou vznětovou patnáctistovku CDTI ve spojení osmistupňovým automatem, která aktuálně startuje na částce 619.990 Kč. Benzínové provedení 1.2 Turbo s šestistupňovým manuálem začíná dokonce na 499.990 Kč (za fantastický automat se připlácí 70 tisíc korun). Hybrid s převodovkou eDCT6 je pak otázkou 609.990 Kč.

Maximální výkon 96 kW (130 koní) spolu s maximem točivého momentu 300 Nm nejsou vyloženě špatné hodnoty. Špatné to není ani s maximální rychlostí 209 km/h. To Astře trvá dlouhých 10,6 sekund. Průměrná spotřeba má činit 5,0 l/100 km v závislosti na zvolené výbavě. My s Astrou najezdili téměř tisíc kilometrů s průměrnou spotřebou 5,5 l/100 km, což bylo dáno častějším pohybem po dálnici a několika rychlými přejezdy horských sedel (konečná spotřeba zahrnuje opakovaný přejezd Červenohorského sedla v Jeseníkách). Samozřejmě, že pokud se budete snažit, dlouhodobou spotřebu ve smíšeném provozu dostanete úplně pohodě někam k 4,5 l/100 km. Díky 52litrové palivové nádrži tak najedete klidně tisíc kilometrů.

Že testovanou Astru pohání právě kdysi chrochtající francouzská patnáctistovka, poznáte jen chvilku po startu. Hned po rozjezdu se dieselový klepot vzdaluje a například na dálnici samotný agregát prakticky neslyšíte. Ani během plné akcelerace se do interiéru nedostává výraznější hluk od motoru. Pochvalu Opel zaslouží za celkové odhlučnění kabiny, posádku neruší motor ani aerodynamický svist či pneumatiky. 

Měničová převodovka může v době dvouspojkových převodovek působit archaicky, ale opak je pravdou. Automat řadí naprosto logicky a zároveň rychle. Motor zbytečně nevytáčí ani nepodtáčí. Navíc oproti dvouspojkovým skříním neškube při rozjezdu. Malou výtku zaslouží samotný ovládač automatické převodovky, který si vyžaduje řidičovu pozornost. Pokud při parkování málo stlačíte parkovací tlačítko P, vůz zůstane stále v režimu D. Vždy je potřeba být opatrný a zkontrolovat zvolený jízdní režim, jinak může dojít k nechtěnému ťukanci.

Astra  se nenuceně prořezává vzduchem a na kvalitním asfaltu se ladně pohupuje. Astra je stabilní při vyšších rychlostech, takže ji nedělají problém dlouhé dálniční trasy, kde je nejen úsporná, ale také komfortní. Zkoušený vůz byl vybaven voličem jízdních režimů, kde má řidič k dispozici hned tři režimy - Eco, Normal a Sport. Ty z části ovlivňují chod automatické převodovky, chování motoru, citlivost plynového pedálu nebo třeba strmost řízení. Nemají však vliv na nastavení podvozku. My jezdili pouze v režimu Normal. 

test opel astra diesel automat

Opel Astra poháněná dieselem je především úsporný vůz, který se hodí pro zdolávání dlouhých cest. Diesel působí trochu ospaleji, což je dáno zejména zkreslením vnímání rychlosti a také lineárnějším přísunem výkonu. Plně naložený vůz po stránce výkonu neoslní, pro běžné předjíždění nebo udržení dálničního tempa ale stačí. Za necelého třičtvrtě milionu jen těžko seženete stejně vybavený vůz s tak dobrými předními sedadly a hlavně fantastickými světlomety (Intelli-Lux s 84 LED elementy). Oproti sesterskému Peugeotu 308 u mě Opel boduje daleko příjemněji vyřešeným pracovištěm řidiče, lepšími sedadly a zmíněnými světlomety.

 

Plusy:

+ design

+ přední inteligentní světlomety 

+ lépe provedená kabina než u Peugeotu 308

+ přední sedadla s certifikátem

+ kultivovanost a spotřeba vznětového čtyřválce

+ ladně řadící osmistupňový automat

+ pořizovací cena

+ stabilita na dálnici

 

Mínusy:

- méně prostoru na zadních sedadlech

- ovladač automatu

 

Technické parametry: Opel Astra 1.5 Diesel AT8

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec, 1.498 ccm
Převodovka: automatická osmistupňová
Maximální výkon: 96 kW (130 k) / 3.750 ot./min.
Max. točivý moment: 300 Nm / 1.750 ot./min.
Max. rychlost: 209 km/h
Zrychlení na 100 km/h: 10,6 s
Palivová nádrž: 52 litrů
Průměrná spotřeba dle výrobce: 4,8-5,0 l / 100 km
Naměřená spotřeba: 5,4 l/100 km
Pohotovostní/celková hmotnost: 1.438 / 1.940 kg
Délka/šířka/výška: 4.374 / 1.860 / 1.470 mm
Rozvor: 2.675 mm
Zavazadlový prostor: 422 / 1.339 l 


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů
Šestá generace Subaru Forester v Česku. Univerzální SUV se ničeho nebojí Test: Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV AWD Homura Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze

Tipy z autobazarů

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 249 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2020

399 000 Kč

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč

Volkswagen Golf Sportsvan

Rok výroby 2015

252 000 Kč