Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Nové MG S5 EV láká na nízkou spotřebu s reálným dojezdem až 480 km a zároveň na příznivější cenu oproti konkurenci. Díky moderní technice a bohaté výbavě tak nabízí skvělý poměr výkonu, úspory a ceny.
Pojmenování novinky od automobilky MG může být pro řadu lidí hodně matoucí. Model MG5 se totiž v Česku již prodával. Šlo o starší elektrické kombi vzniklé ze spalovací varianty, které startovalo s cenou od 889.940 Kč. Kombi se moc neprodávalo a místo něj přišla na trh novinka v podobě MGS5 EV. To je ovšem úplně jiné auto.
Jedná se o crossover postavený na modernizované technice hatchbacku MG4. V žádném případě nejde o benzínový vůz, ale od základu postavený elektromobil na takzvané skateboardové platformě. Ve všem nová MGS5 EV svého předchůdce překonává o několik světelných let, přičemž základní cena je nižší o sto tisíc korun. Velikostí novinka konkuruje Škodě Elroq nebo Hyundai Kona Electric. Oproti Elroq je MGS EV lehčí (1.635 až 1.725 kg podle výbavy) a poskytuje lepší dynamiku.
Nejlevněji elektrické SUV od MG pořídíte za 789.900 Kč, to nejdražší (zkoušené) pak na 969.900 Kč. Vybírat můžete v podstatě ze dvou výbav (Emotion a Exclusive) a dvou verzí. Slabší provedení nabídne baterii o kapacitě 49 kWh a elektromotor o výkonu 125 kW (170 koní). Tento základ zvládne na jedno nabití až 340 kilometrů. Silnější varianta osazená baterií 64 kWh a elektromotorem s 170 kW (231 k) zvládne až 480 km a příplatek za ni ve výbavě Emotion činí 110.000 Kč.

Přehledná palubní deska s širším středovým tunelem mezi sedadly působí až prémiově
MGS5 EV je zadokolkou a pohon všech kol nemůže mít ani za příplatek. Překvapením se pro nás stala maximální rychlost, která činí u silnějšího provedení 190 km/h (slabší se musí spokojit s maximálkou 170 km/h). Obě čísla patří mezi elektromobily ke špičce. Vůbec špatné není ani zrychlení z 0-100 km/h – silnější verze ho zvládne za 6,3 sekundy (slabší potřebuje 8,0 sekund).

Pod středový tunel lze odložit řadů věcí
Spotřeba testované verze má činit 15,5 kWh/100 km, přičemž v praxi lze jezdit klidně za 12,8 kWh/100 km. A to dlouhodobě. Po Praze i mimo ní. Bylo až k nevíře, jak v teplých dnech tohle MG jezdilo úsporně. Tradičně nejvíce si elektromobil bere při vyšších rychlostech, když při 130 km/h je nutné počítat s odběrem kolem 18 kWh/100 km. Samozřejmě jsme nemohli vynechat jízdu po dálnici, a tak jsme poslední dvě stovky kilometrů zdolali rychlostí 130-160 km/h. Přesto jsme vůz vraceli se závěrečnou spotřebou 14,4 kWh/100 km na palubním počítači.

Tady je důkaz, že lze jezdit za 12,8 kWh/100 km
Nabíjení slabší verze má na rychlonabíječce trvat 24 minut (z 10 na 80 %), silnější pak potřebuje o čtyři minuty déle. Maximální výkon DC rychlonabíjení je u slabší verze 120 kW, u silnější 139 kW. Nabíjení střídavým proudem (AC) je otázkou 8,5 hodiny (7 kW), resp. 7,5 hod. (11 kW) u silnějšího provedení. Dojezd základní verze na plně nabitou baterii je 340 km, silnější pak 480 km.

Tady bude dvojice cestujících spokojena
Už první výbava Emotion poskytuje vše potřebné, když nechybí Full LED světlomety, audiosystém s 12,8" displejem, desetipalcový přístrojový štít, zadní parkovací kameru vč. senzorů, satelitní navigace, sedmnáctipalcové liťáky nebo bezdrátové propojení s mobilem. Vyšší výbava pak přihazuje osmnáctipalcová kola, 360°parkovací kameru, bezdrátovou nabíječku telefonu, elektricky ovládané páté dveře, vyhřívaná přední sedadla i volant, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, kožený volant, tepelné čerpadlo, on-line služby, zadní středovou loketní opěrku nebo dešťový senzor. Bez příplatku dostanete bílý lak Dover, za ostatní metalické laky se připlácí 16.000 Kč. Záruka činí 7 roků nebo 150.000 km.
Kabina překvapila svou prostorností, stěžovat si nemohou ani cestující na zadních sedadlech. Zavazadelník poskytuje objem 453 litrů a je dobře využitelný.
Šikovnou funkcí jsou dvě programovatelná tlačítka s hvězdičkou na volantu. My jsme si pod jednu hvězdičku zvolili "nastavení intenzity rekuperace" a na druhou "volbu jízdních režimů". Právě jízdní režimy jsou totiž jednou z věcí, ke kterým se normálně musíte proklikat.

Takto zezadu nám v redakci MGS5 EV připomíná aktuální SUVéčka od Volkswagenu
MGS5 EV nás zaujalo příjemným jízdním projevem, bohatou výbavou a hlavně nízkou spotřebou paliva (reálným dojezdem). Konkurenty poráží hlavně spotřebou energie i pořizovací cenou. Nevýhodou je fakt, že si MG nemůžete nakonfigurovat jako Škodu Elroq. Při přímém srovnání vychází ovšem levněji a poskytuje lepší dynamiku. Za nás můžeme jen doporučit.
Plusy:
+ nízká spotřeba paliva
+ kvalita a zpracování použitých materiálů
+ celkové vyladění
+ bohatá výbava
+ počet úložných prostorů
Mínusy:
- příjem rozhlasových stanic
- minimální možnosti konfigurace
Technické parametry:
| Výkon | 170 kW (231 k) | |
| Točivý moment: | 350 Nm | |
| Převodovka: | automatická - stálý redukční převod | |
| Pohon: | zadních kol | |
| Provozní/celková hmotnost: | 1.725/2.170 kg | |
| Akcelerace 0–100 km/h: | 6,3 | |
| Max. rychlost: | 190 km/h | |
| Udávaná spotřeba: | 16,0 kWh/100 km | |
| Naše spotřeba: | 12,8 kWh / 100 km | |
| Dojezd udávaný | 465 - 480 km (dle výbavy) | |
| Kapacita baterie | 64 kWh (využitelná 62,1 kWh) | |
| Rozměry (délka/šířka/výška) | 4.476 / 1.849 / 1.633 mm | |
| Objem zavazadlového prostoru: | 453 l | |
| Pořizovací cena zákl./test | 789.900/969.900 Kč |
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
MG HS 1.5 TGI/125kW Emotion DCT
MG HS EXCLUSIVE PHEV 1,5TGI