Test: Mitsubishi ASX 1.3 DI-T 7DCT Instyle - neprávem hejtovaný jedinec

V momeňte, kdy se příznivci japonských vozů dozvěděli zprávu, že ASX bude převlečený Renault Captur, strhla se bouře nevole
Mitsubishi ASX bylo v Česku vždy velmi oblíbeným modelem až do aktuální představené generace. Tu příznivci třech diamantů odmítli vzít na milost, protože se jedná o předělaný Renault Captur a ne čistě japonský výrobek. Po necelých dvou letech automobilka Mitsubishi přistoupila k faceliftu a francouze si přizpůsobila daleko více po svém. A můžeme hned zkraje prozradit, že se jedná o výborný tah.
Nás hlavně zajímalo, jak novinka jezdí a jak je na tom ve srovnání s původní japonskou generací.
A začneme v Česku tím pro řadu motoristů nejdůležitějším. Malé ASX při délce 4,2 metru nabízí v zavazadlovém prostoru využitelný objem 484 litrů, což je fantastická hodnota. Kufr má navíc pravidelný tvar a je tak skvěle využitelný. K tomu přispívá i dvojitá podlaha.
Nejzásadnější novinkou v kabině je integrace služeb Google do infotainmentu. Na 10,4“ velkém displeji orientovaném na výšku můžete od druhého stupně výbavy užívat navigaci řešenou pomocí Google map. Reakce systému jsou svižné a uživatelsky patří celkově k těm přívětivějším. Údaje z navigace je možné promítat i na digitální přístrojový štít. Nechybí propojení pomocí Android Auto nebo Apple CarPlay.
Pomocí hlasových pokynů lze zeslabovat nebo zesilovat zvuk, ovládat klimatizaci a podobně. Nechybí ani balíček vyspělých bezpečnostních funkcí MI-Pilot. I tady je povinné upozorňování na překročení rychlosti, to je ale možné snadno vypnout pomocí dvojitého stisku tlačítka vlevo pod volantem.
Pod kapotou nového ASX můžete mít litrový přeplňovaný tříválec spojený s šestirychlostní manuální převodovkou. Jedná se o malou a lehkou pohonnou jednotku slibující výkon 67 kW (91 koní) v rozpětí 4.800-5.000 ot./min. a průměrnou spotřebu 5,9 l/100 km. Tříválec můžete mít pouze v první a druhé výbavě (Inform a Invite+), přičemž za něj zaplatíte 479.850 Kč, resp. 508.850 Kč. S třetí výbavou Intense+ lze kombinovat hybridní provedení tvořené benzínovou šestnáctistovkou, elektromotorem a multimódovým automatem. Hybrid láká na vůbec nejnižší spotřebu 4,7 l/100 km.
Daleko lepší volbou pro české motoristy je v našich očích čtyřválcová mild-hybridní 1.3 DI-T, kterou lze mít od druhého výbavové stupně ve spojení s šestirychlostním manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT. My zvolili automat a nejvyšší možnou výbavu Instyle, abychom věděli, čím vším může tohle Mitsubishi disponovat. Je pravdou, že cena kompaktního SUV vyšplhá na částku 729.850 Kč, ale na druhou stranu dostanete maximální výbavu. Připlácí se pouze za barvu, osmnáctipalcová litá kola nebo vanu zavazadlového prostoru. Ještě musíme upozornit, že čtyřválec lze mít s manuální převodovkou ve výbavě Invite+ za 548.850 Kč.
Čtyřválec se chlubí výkonem 116 kW (158 koní) v rozmezí 5.500-6.000 ot./min. a maximem točivého momentu 270 Nm při 1.800-3.250 ot./min. Díky tomu může ASX uhánět 180 km/h a stovku zvládne za 8,5 sekundy, přičemž má jezdit za rovných šest litrů na sto km.
Dvouspojkový automat nás potěšil, řadí bleskově a hlavně necuká. Třináctistovka je příjemně tichá, pod plynem zní trochu hruběji, což není na škodu. S automatem si rozumí a na plyn reaguje rychle. Celkově poskytuje dostatečnou dynamiku a problém není ani rychlé předjíždění. Oproti atmosférické šestnáctistovce, kterou bylo nutné pro svižnější tempo neustále vytáčet k červenému poli a jízda po dálnici s ní byla na hraně únosnosti, je třináctistovka uživatelsky daleko příjemnější. Nevadí ji popojíždění po městě ani rychlé přesuny po dálnici. V obou případech je parádním společníkem.
Že má mild-hybridní čtyřválec dostatek síly dává vědět hlavně na vlhkém asfaltu, kde při razantnější sešlápnutí plynového pedálu protáčí přední kola. A špatné to není ani se spotřebou paliva. Pokud pojede rozvážně, můžete se přiblížit k udávaným šesti litrům. My jezdili v mrazivých dnech nejčastěji za 6,4 l/100 km. Pokud jsme se nijak neomezovali, spotřeba v kombinaci ucpané Prahy a svižnější jízdy po dálnici vylezla lehce přes sedm litrů, což není vůbec špatné.
Jízda s ASX je příjemná a pro všechny zájemce o tento model upozorňujeme, že sedmnáctipalcová kola bohatě stačí. Osmnáctky sice autu neskutečně seknou, na rozbitém asfaltu je jízda přece jen drncavější. Někdy jednoduše méně znamená více.
Mitsubishi při kompaktních rozměrech poskytuje překvapivě prostornou kabinu a objemný kufr, který zajisté osloví nejednoho českého motoristu. Oproti japonskému předchůdci nový model nabídne atraktivní kabát, kvalitně zpracovanou kabinu, fungují infotainment a hlavně živý motor spojený s hladce řadící dvouspojkou. Zkoušené ASX je příjemné konečně i na dálnici, jelikož jízda s atmosférickou šestnáctistovkou po autobahnu bývala hotovým utrpením. V našich očích dává nový model smysl, zejména pak po prodělaném faceliftu.
Plusy:
+ vzhled
+ velikost zavazadelníku
+ živý čtyřválec
+ chování dvouspojkové převodovky
+ jízdní vlastnosti na hladkém asfaltu
+ spotřeba paliva
Mínusy:
- menší komfort na osmnáctipalcových kolech
- vyšší cenovka zkoušené kombinace
Technické údaje | Mitsubishi ASX 1.3 DI-T 7DCT |
Motor: | zážehový čtyřválec |
Objem motoru: | 1.332 ccm |
Výkon: | 116 kW (158k) /5.500-6.000 ot./min. |
Točivý moment max.: | 270 Nm / 1.800-3.250 ot./min. |
Max. rychlost: | 180 km/h |
Zrychlení 0 – 100 km/h: | 8,5 s |
Spotřeba - kombinovaná: | 5,9-6,0 l/100 km |
Spotřeba v testu: | 6,4 l/100 km |
Délka/šířka/výška: | 4.227/1.797/1.567 mm |
Rozvor: | 2.639 mm |
Světlá výška: | 169 mm |
Pneumatiky: | 215 / 55 R18 |
Provozní / celková hmotnost: | 1.373 / 1.830 kg |
Zavazadelník: | 484 / 1.596 litrů |
Objem palivové nádrže: | 48 litrů |
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Mitsubishi ASX 2.0i LED Automat Navi Kamera

Mitsubishi ASX 1.6i INVITE Klima, ČR, 1.maj
