Nové Mitsubishi ASX je tady. Už to není čistokrevný japonec

V Česku populární model ASX se prodává pěknou řádku let. Japonská automobilka konečně představila nástupce současné generace, který se v autosalonech objeví nejdříve v březnu 2023. Nové ASX stojí na podvozkové platformě CMF-B, kterou pro své modely využívá Renault s Nissanem. Už se tak nejedná o čistě japonský vůz.

Společnost Mitsubishi Motors Europe představila ASX nové generace. Nové Mitsubishi ASX (Active Sports X-over), posazené doprostřed klíčového evropského segmentu malých SUV, svým vzhledem navazuje na předchozí generaci modelu ASX, pro nějž se v Evropě rozhodlo bezmála 380 000 zákazníků.


Nové ASX, vyvinuté speciálně pro evropský trh, je postavené na podvozkové platformě CMF-B automobilové aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Přichází se širokou nabídkou pohonných jednotek vč. plug-in hybridního (PHEV), plně hybridního (HEV) a mild-hybridního ústrojí.

„Převažujícím trendem na dnešním evropském trhu je rostoucí zájem o SUV a elektrifikaci, což bude zřejmě i pokračovat – nové ASX jako elektrifikované SUV s kompletní sestavou vyspělých technologií a palubního infotainmentu tak na evropském trhu dokonale zapadne,“ uvedl Frank Krol, prezident a generální ředitel Mitsubishi Motors Europe.

Dynamický štít

Nové ASX zaujme výraznou čelní partií s označením „Dynamický štít“, jejímž prostřednictvím vozy značky Mitsubishi poukazují na svůj robustní a dynamický charakter. Součástí přední partie je i trojice diamantů v ikonickém znaku Mitsubishi.

Boční profil spojuje splývající siluetu se svalnatými a zvýšenými boky karoserie ve prospěch agilního a sportovního postoje. Efektní vzhled ASX dokreslují 17" nebo 18" kola.

Všestranně sportovní design pak doplňuje záď vozu - světla podobně jako na přídi tvoří výrazné LED zdroje. Zadní profil zkrášluje nově koncipovaný tovární emblém ASX a vymodelované slovní označení Mitsubishi napříč zádí.

Ihned od uvedení vozu na trh bude na výběr šest odstínů karoserie – ve vyšších výbavových stupních též ve dvoubarevném lakování (v kombinaci s černou střechou).

Všestrannost

Interiér nového ASX překypuje nejnovějšími technologiemi palubního infotainmentu, spojuje styl a pohodlí s prostorností a všestranností, jakož i zavazadelníkem o objemu 332 litrů (podle VDA), který je možné posunutím zadní lavice do krajní polohy vpředu zvětšit o dalších 69 litrů (VDA).

Technologie

Snadný přístup do nového ASX zajišťuje systém bezklíčového ovládání, který je standardní součástí všech výbavových linií (kromě základní). Když se řidič přiblíží k vozu na vzdálenost přibližně jeden metr, systém rozpozná hands-free kartu a automaticky odemkne dveře vozu. Podobně funguje i při vystupování – jakmile se hands-free karta vzdálí více než cca 1 metr od vozu a systém ji přestane detekovat, automaticky zamkne dveře vozu.

Pohodlí

Nastupování a vystupování usnadňuje zvýšená poloha sezení, která je mezi majiteli vozů SUV široce oceňována. Pro interiér jsou v nabídce různé druhy látkových i kožených čalounění podle stupně výbavy; o příjemnou teplotu v kabině po celý rok se stará systém klimatizace; pohodlí v zimních měsících zvyšuje vyhřívání sedadel a vyhřívání volantu.

Infotainment

Centrální jednotka SDA (Smartphone-link Display Audio) funguje jako základní rozhraní řidiče, palubních systémů a infotainmentu. Jednotka SDA zahrnuje displej o velikosti 7“, resp. 9,3" vč. standardního bezdrátového připojování chytrých telefonů (Apple CarPlay® a Android Auto™); v nejvyšších verzích najdeme i prémiový hudební systém BOSE®.

Možnosti personalizace

Vyšší úrovně výbavy zahrnují vestavěnou 3D navigaci a celou řadu možností personalizace od uživatelských profilů a widgetů až po jízdní režimy prostřednictvím systému Multi-Sense.

Digitální přístrojový štít

Možnosti uživatelských úprav se týkají i samotného přístrojového štítu. Pro nové ASX jsou k dispozici tři různé úrovně přístrojového štítu, od základního analogového systému s vestavěným displejem o velikosti 4,2" přes nastavitelný 7" digitální štít střední úrovně až po plně přizpůsobitelný 10" digitální přístrojový štít, v němž se mj. promítají pokyny navigace.

Nové Mitsubishi ASX 2023

Systém Multi-Sense

Systém Multi-Sense, ovládaný prostřednictvím multimediální jednotky SDA, umožňuje řidiči upravovat si na míru reakce řízení, adaptivní regulaci podvozku (DCC) a dávkování točivého momentu. Na výběr jsou tři jízdní režimy:

  • ECO*: je výchozím režimem s maximální provozní hospodárnosti
  • PURE**: pro čistě elektrickou jízdu
  • SPORT: maximální záběrové schopnosti; využívá adaptivní regulaci podvozku a nastavuje reakce řízení pro vyšší požitek za volantem
  • MY SENSE: umožňuje řidiči přizpůsobit si zážitky za volantem a upravovat dekorační osvětlení v interiéru s výběrem z osmi odstínů LED osvětlení

* provedení se spalovacím motorem, mild hybridním a plně hybridním pohonem

** plug-in hybridní provedení

Pasivní bezpečnost

ASX je již v základu vybaveno kompletní sestavou prvků pasivní bezpečnosti včetně čelních a bočních airbagů řidiče a předního spolujezdce, dvojice hlavových airbagů po obou stranách, bezpečnostních pásů s předpínači a omezovači zátěže, hlavových opěrek s ochranou proti poranění krční páteře a kotevních bodů ISOFIX pro dětské autosedačky.

K ochraně chodců pomáhá standardně dodávaný systém zmírňování následků čelní kolize (FCM). Konstrukce kapoty, předního nárazníku, světlometů a prostoru pod čelním sklem byla speciálně upravena tak, aby se snížila pravděpodobnost zranění v případě nehody.

Aktivní bezpečnost

Nové ASX je dále vybaveno celou sestavou prvků ADAS (pokročilé systémy na podporu řízení) pro maximální bezpečnost a cestování bez obav.

Standardní výbava všech verzí: systém zmírňování následků čelní kolize s ochranou chodců, signalizace vzdálenosti, varování při opuštění jízdního pruhu, asistent pro udržení jízdy v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, tempomat, parkovací senzory a parkovací kamera.

K dispozici pro vyšší výbavové linie: systém pro sledování slepých úhlů, asistent pro vystřeďování v jízdním pruhu, omezovač rychlosti, adaptivní tempomat (s funkcí Stop & Go) a automatické přepínání dálkových světel.

Systém MI-PILOT

Systém MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent – PILOT), který je k dispozici pro nejvyšší výbavové linie ASX s automatickou převodovkou a provedení HEV a PHEV, kombinuje adaptivní tempomat (ACC) a asistent pro vystřeďování v jízdním pruhu (LCA).

Systém DCC (adaptivní regulace podvozku)

Systém DCC v závislosti na jízdním režimu navoleném prostřednictvím systému Multi-Sense analyzuje jízdní situaci (během zatáčení) a podle potřeby samostatně přibrzďuje jednotlivá kola k zajištění optimální jízdní trajektorie pro sebejistý průjezd celou zatáčkou.

Pohony

ASX nové generace přináší širokou nabídku vyspělých a elektrifikovaných pohonných ústrojí v souladu s různorodými potřebami evropských zájemců o městská SUV – od nízkých emisí a spotřebu paliva až po výkony.

Motor 1,0 MPI-T

Základem je pokrokový benzínový tříválec 1,0 s přeplňováním, nabízený v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou.

Motor 1,3 DI-T (mild hybrid)

Pro zákazníky toužící po vyšším výkonu je k dispozici přeplňovaná jednotka 1,3 s přímým vstřikováním paliva spojená s polohybridním systémem pohonu (mild hybrid), který zahrnuje startér/generátor energie s řemenovým pohonem a 12V lithium-iontovou baterii pro rekuperaci energie během zpomalování a brzdění, jakož i elektrický posilovač točivého momentu. Zákazníci mohou volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem (7DCT).

Full hybrid

ASX nové generace bude prvním evropským modelem značky Mitsubishi s plně hybridním pohonem (HEV). Ten kombinuje benzínovou jednotku 1,6 se dvěma elektromotory a automatickou převodovkou podporující více režimů.

Plug-in Hybrid

Vrcholem modelové nabídky bude plug-in hybridní provedení (PHEV). Systém PHEV, zahrnující benzínový motor 1,6 ve spojení se dvěma elektromotory a baterií o kapacitě 10,5 kWh, je v segmentu B-SUV v rámci automobilové aliance Renault-Nissan-Mitsubishi jedinečný. Mitsubishi ASX nové generace tak kráčí ve šlépějích plug-in hybridních SUV Outlander PHEV a Eclipse Cross PHEV.

Všechny typy pohonů budou pro ASX k dispozici od uvedení vozu v březnu 2023 (modelová nabídka na jednotlivých trzích se může lišit).

Příslušenství

Zájemci o nové ASX budou moci vybírat ze široké řady prvků příslušenství a speciálně navržených paketů pro každý životní styl.

Záruka kvality Mitsubishi

Na ASX nové generace se podobně jako na všechna vozidla Mitsubishi prodávaná v Evropě vztahuje tzv. Záruka kvality Mitsubishi, která zahrnuje:

  • Pětiletou tovární záruku (s omezením na 100 000 km)
  • Dvanáctiletou záruku proti prorezivění karoserie
  • Osmiletou záruku na baterii systému pohonu (s omezením na 160 000 km)
  • Osmiletou záruku na kapacitu baterie systému pohonu (s omezením na 160 000 km)
  • Pětiletou asistenční službu (Asistenční paket Mitsubishi)

Nové ASX se bude vyrábět v závodu automobilky Renault ve španělském městě Valladolid


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč