Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou

Menší, ale prostorný a navíc šikovný. A také úsporný a jízdně příjemný. Má Jazz vůbec nějaký háček?
Jazz v základu přijde na nemalých 619.900 Kč, Honda ale aktuálně poskytuje na všechny výbavy bonus ve výši 45.000 Kč. Cenu lze snížit o dalších 15.000 Kč, pokud přivezete starý vůz na protiúčet. Dostat se tak můžete na snesitelnějších 559.000 Kč za slušně vybavený model ve výbavě Elegance.
S délkou něco málo přes čtyři metry se japonské automobilce podařilo postavit prostorný vůz, který převeze k naprosté spokojenosti čtyři dospělé osoby. Kabina sází na praktičnosti a ojedinělou variabilitu. Posádka není nijak omezena a snese srovnání i s mnohem většími auty. Pasažéři profitují z nataženého rozvoru dosahující hodnoty 2.517 mm.
Využitelný objem zavazadelníku činí 304 litrů, což není nikterak oslnivá hodnota. Po sklopení zadních sedadel ovšem vzniká naprosto rovná ložná plocha a vykouzlit můžete prostor s objemem až 1.205 litrů. Čím ovšem jazz překonává všechny ostatní modely, jsou tzv. Magic seats, tedy zadní sedadla vybavená možností vyklápět sedáky vzhůru. Díky tomu převezete vysoké předměty (třeba popelnici nebo rostliny v květináčích).
Nikterák velký kufr má ale pravidelné tvary a pod podlahou nabídne další úložnou plastovou schránku (ideální třeba na špinavé boty).
Displej v kapličce přístrojů je nevelký s jednoduchou grafikou. Díky tomu jsou zobrazované údaje přehledné. Obsah vrchní části nelze měnit, ale v jeho spodní části lze zobrazovat různé informace. Displej multimédií uprostřed palubní desky vyniká pěknou grafikou, je rychlý a reaguje na dotyky okamžitě. Máme radost, že automatické avšak jednozónové klimatizaci zůstaly klasické otočné ovladače a tlačítka. Startování probíhá pomocí červeného tlačítka napravo od volantu, vlevo od volantu lze snadno nastavit intenzitu podsvícení displejů, což už se v dnešní době díky šetření nevidí.
Jazz je na svou třídu dobře vybaven, nechybí mu například fullLED přední světlomety, adaptivní tempomat, systém aktivního hlídání jízdních pruhů, asistent sjetí z vozovky, aktivní asistent proti čelnímu nárazu, detekci chodců se speciálně nastaveným nočním režimem. Nechybí ale ani asistent odbočování, který hlídá řidiče při odbočení vlevo v případě, kdy v protisměru jede jiné auto.
Jedním pohybem vyklopíte sedák a sklopením nohy zaaretujete do fixní polohy. Snadné a unikátní.
Pod kapotou je možné mít v podstatě jediné srdce – benzínovou čtyřválcovou patnáctistovku o výkonu 79 kW (107 koní) a točivým momentem 131 Nm dostupným v rozmezí 4.500-5.000 ot./min. Spalovací jednotce pomáhá elektromotor s výkonem 90 kw (122 koní) a točivým momentem 253 Nm. Díky tomu umí Jazz uhánět rychlostí 175 km/h a stovku udělá za 9,4 sekundy, takže se nejedná o žádného loudu. Nově Jazz může tahat přívěs o hmotnosti až 500 kg. Honda v základní výbavě udává průměrnou kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km, což je naprosto reálná hodnota. Objem palivové nádrže činí 40 litrů.
Tady vidíte spotřebu po 1.683 najetých kilometrech. Levý sloupeček ukazuje naplnění baterie, pravý je pak palivoměr benzínu.
Za týden jsme s vozem ujeli po Česku 800 kilometrů km s konečnou průměrnou spotřebou 4,4 l/100 km, takže jsme jezdili o desetinu litru levněji, než udává výrobce a než kolik dosud svítilo na palubním počítači. Nejvyšší spotřeba paliva byla tradičně na dálnici, kdy se dostane nad šest litrů. Mimo obce lze jezdit s lehkou nohou dost pod 4 litry a palivová nádrž vystačí v pohodě na zdolání trasy dlouhé přes 800 km. Problém jsme neměli ani s dříve kritizovanou převodovkou e-CVT, která zde fungovala znamenitě. Ono celé sladění hybridního systému je velmi povedené, řidiče neobtěžuje a jízda naprosto pohodová.
Připojování a odpojování spalovacího motoru je při běžné jízdě prakticky neznatelné, posádka nepociťuje žádný hluk ani vibrace. S energií pracuje hybridní systém opravdu aktivně a snaží se elektromotory do pohonu auta zapojovat co nejčastěji. Pokud na převodovce zvolíte režim zvýšené rekuperace „B“, auto po ubrání plynu mnohem výrazněji zpomaluje a baterie se rychleji dobíjejí. A právě tohle je hodně návykové zejména při jízdách po městě, kdy k ovládání vozu stačí pouze jeden plynový pedál. Při dojíždění například kolony nebo k semaforu stačí sundat nohu z plynu.
Kombinace klasických tlačítek a obrazovky se Hondě povedla.
Podvozek je naladěn spíše na komfortní notu a přes nerovnosti se přenáší s jistotou a tichostí. Od kol ani od náprav se neozývají žádné zvuky, ani rázy. Přestože se jedná o komfortní auto, překvapí jistota podvozku v rychle projetých zatáčkách i v dálničních rychlostech.
Testovaný Jazz se tak pro nás stal velmi milým společníkem. Honda o něco posílila a vyladila hybridní soustavu. S Jazzem se tak jezdí příjemně, hlavně po městě a mimo něj. O něco hůře snáší dálnice, ale žádná tragédie to není. Možná Jazz není nejrychlejší, ale praktičtější a univerzálnější model této velikosti mezi současnou produkcí jednoduše nenajdete.
Plusy
+ prostornost a variabilita
+ promyšlená kabina
+ jednoduché ovládání
+ vyladěný hybridní systém
+ spotřeba paliva
+ bohatá výbava
Mínusy:
- vyšší cenovka
- nevoní mu rychlejší jízda po dálnici
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Honda Jazz 1.3 Exclusive i-shift

Honda Jazz 1,3 i COOL KLIMATIZACE ALU S
