Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete

vloženo

Model C5 Aircross si bere to nejlepší z vozů MPV a SUV přičemž náš testovací kousek přidává hybridní technologii zaručující zdolání prvních padesáti kilometrů bez emisí. Samozřejmě po nabití. A nás zajímalo, jak to celé funguje a zda neutrpěl cestovní komfort, kterým se vyznačují běžné verze.

Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete

Výrobce počítal už při návrhu modelu C5 Aircross se zabudováním baterií. Ty našly své místo pod zadními sedadly a nikterak neubírají prostor cestujícím. Trochu uskromnit se musejí akorát zavazadla, když kufr plug-in hybridu nabídne o 120 litrů využitelného objemu méně. Nám 460 litrů bohatě stačilo. O 10 litrů benzínu méně pojme také palivová nádrž.


Francouzský počin nabídne tři samostatná, sklopná a podélně posuvná sedadla s nastavením sklonu opěradla. Sedadla můžete posouvat v rozmezí 150 mm, přičemž sklon opěradel lze nastavit v pěti polohách. V závislosti na pozici sedadel se zavazadlový prostor pohybuje od 460 do 600 litrů v pětimístném uspořádání. Po sklopení opěradel vzniká rovná ložná plocha s využitelným objemem 1 510 litrů. V zavazadlovém prostoru potěší dvojitá podlaha, která poskytuje místo pro dobíjecí kabely.

Hybridní Citroën je už v základní výbavě dobře vybaven. Nechybí například digitální přístrojová kaplička za volantem s displejem o úhlopříčce 12,3 palce, který nabízí několik možností zobrazení a od běžných verzí se odlišuje použitou grafikou. Druhý displej uprostřed palubní desky je vyhrazen multimediálnímu systému, má osm palců a nepatří zrovna k nejrychlejším a nejpřehlednějším. Co potěší běžné motoristy je volant klasického tvaru, který není miniaturní a skvěle se hodí k pohodlnému charakteru vozu. V sedadla za velkým volantem si tak budete připadat jako kormidelník pořádné zaoceánské lodi.

Plug-in přibral na hmotnosti téměř tři metráky, proto nás hodně zajímal jízdní projev. A právě ten se postaral o velké překvapení. Hybrid jezdí velmi zejména komfortně, umí se jemně zhoupnout a nerovnosti tlumí měkce. Celkově tak hybrid jezdí plavně a hlavně plynule. Hybridu vyhovuje poklidné tempo, na nějaké závodění není stavěný. Posádka je tak hýčkána vysokým cestovním komfortem a Citroënu se podařilo zamaskovat vyšší hmotnost. S nastavením vozu si vyhrál a nešetřil. Vpředu nalezneme modifikovaný McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení (narozdíl od většiny konkurentů). Specialitkou jsou pak tlumiče pérování s hydraulickými dorazy (ty si můžeme představit jako zdvojený tlumič). To vše přispívá k pohodové jízdě, kterou ještě více umocňuje tichý pohyb při jízdě na baterie.

O pohon se starají přední kola, které pohání elektromotor nebo v případě potřeby benzínový čtyřválec o výkonu 133 kW (181 koní) s maximálním točivým moment 300 Nm. Hybridní ústrojí umí vyvinout až 165 kW (225 koní), což zaručuje odpovídající dynamiku. Baterie s kapacitou 13,2 kWh (reálně využitelných je 11,8 kWh) má stačit podle automobilky na zdolání 56 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Naše praxe byla ovšem o něco horší. V chladných dnech nám uložená kapacita vystačila jen na 42 km. Při delších cestách se spotřeba pohybovala s prázdnými bateriemi na solidních 5,5 litrech, což není ve výsledku vůbec špatné. Dobíjení ze standardní zásuvky trvá 7 až 8 hodin, z výkonnější dobíječky se dobije zhruba za dvě hodiny. K vozu dostanete palubní dobíječku 3,7 kW, za výkonnější (7,4 kWh) se připlácí osm tisíc. Hybridní soustava dobíjí baterie také při brzdění.

Zkoušený vůz nás mile potěšil. Dokázal poskytnout komfortní svezení a oproti čistým elektromobilům nezávislost na elektřině, potažmo dobíjecích stanicích. Nemusíte se s ním bát vyrazit napříč republikou, benzínová nádrž s 43 litry objemu zaručuje solidní rádius bez nutnosti tankovat či dobíjet na každém rohu. A pokud jezdíte každý den do práce zhruba čtyřicet kilometrů, užijete si tiché jízdy a nulových emisí.

Plusy:

  • Originální vzhled
  • Cestovní komfort
  • Dostatek prostoru
  • Samostatná posuvná zadní sedadla
  • Bohatá výbava
  • Úsporný provoz

Mínusy:

  • Vyšší pořizovací cena
  • Menší zavazadelník a palivová nádrž oproti běžným verzím
  • Zdolávání ostrých nerovností
  • Vyšší hmotnost

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete Fotografie k článku Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Nový Lexus NX je první plug-in hybrid značky, víme o něm všechno

Nový Lexus NX je první plug-in hybrid značky, víme o něm všechno

Plug-in hybridní systém provedení NX 450h+ disponuje výkonem až 306 koní a měl by vozu udílet zrychlení z místa na 100 km/h v čase lehce přes 6 sekund. Čistě elektrický dojezd činí až 63 km a možnost cestovat v čistě..

Test: Mazda 6 Wagon 2,5 Skyactiv-G 100 Edition vyzrála k dokonalosti

Test: Mazda 6 Wagon 2,5 Skyactiv-G 100 Edition vyzrála k dokonalosti

Šestkový model je na trhu od roku 2012, což je na asijské poměry velmi dlouhá doba. A nás zajímalo, jak se stáří..

Nový Volkswagen Multivan je tady, nabídne plug-in hybrid

Nový Volkswagen Multivan je tady, nabídne plug-in hybrid

Volkswagen Užitkové vozy představil ve světové premiéře zcela novou generaci modelu Multivan. MPV činí koncepčně..

Test: Karavan X-Line Life Style Camper - když cesta je cíl a můžete jet kdekoliv

Test: Karavan X-Line Life Style Camper - když cesta je cíl a můžete jet kdekoliv

Zájem o karavany a obytné vozy pozvolna rostl každým rokem, ale pandemie koronaviru jej doslova akcelerovala do masivní..

Volkswagen ID.4 GTX v prodeji, základní cena činí 1 384 900 Kč

Volkswagen ID.4 GTX v prodeji, základní cena činí 1 384 900 Kč

Nejnovější model ID.4 GTX přináší do rodiny ID. pohon všech kol se dvěma elektromotory. Novinka udělá stovku za 6,2..