Test: Citroën C5 Aircross Shine Hybrid 225 e-EAT8 - pohodlnější plug-in hybrid nenajdete

Model C5 Aircross si bere to nejlepší z vozů MPV a SUV přičemž náš testovací kousek přidává hybridní technologii zaručující zdolání prvních padesáti kilometrů bez emisí. Samozřejmě po nabití. A nás zajímalo, jak to celé funguje a zda neutrpěl cestovní komfort, kterým se vyznačují běžné verze.

Výrobce počítal už při návrhu modelu C5 Aircross se zabudováním baterií. Ty našly své místo pod zadními sedadly a nikterak neubírají prostor cestujícím. Trochu uskromnit se musejí akorát zavazadla, když kufr plug-in hybridu nabídne o 120 litrů využitelného objemu méně. Nám 460 litrů bohatě stačilo. O 10 litrů benzínu méně pojme také palivová nádrž.


Francouzský počin nabídne tři samostatná, sklopná a podélně posuvná sedadla s nastavením sklonu opěradla. Sedadla můžete posouvat v rozmezí 150 mm, přičemž sklon opěradel lze nastavit v pěti polohách. V závislosti na pozici sedadel se zavazadlový prostor pohybuje od 460 do 600 litrů v pětimístném uspořádání. Po sklopení opěradel vzniká rovná ložná plocha s využitelným objemem 1 510 litrů. V zavazadlovém prostoru potěší dvojitá podlaha, která poskytuje místo pro dobíjecí kabely.

Hybridní Citroën je už v základní výbavě dobře vybaven. Nechybí například digitální přístrojová kaplička za volantem s displejem o úhlopříčce 12,3 palce, který nabízí několik možností zobrazení a od běžných verzí se odlišuje použitou grafikou. Druhý displej uprostřed palubní desky je vyhrazen multimediálnímu systému, má osm palců a nepatří zrovna k nejrychlejším a nejpřehlednějším. Co potěší běžné motoristy je volant klasického tvaru, který není miniaturní a skvěle se hodí k pohodlnému charakteru vozu. V sedadla za velkým volantem si tak budete připadat jako kormidelník pořádné zaoceánské lodi.

Plug-in přibral na hmotnosti téměř tři metráky, proto nás hodně zajímal jízdní projev. A právě ten se postaral o velké překvapení. Hybrid jezdí velmi zejména komfortně, umí se jemně zhoupnout a nerovnosti tlumí měkce. Celkově tak hybrid jezdí plavně a hlavně plynule. Hybridu vyhovuje poklidné tempo, na nějaké závodění není stavěný. Posádka je tak hýčkána vysokým cestovním komfortem a Citroënu se podařilo zamaskovat vyšší hmotnost. S nastavením vozu si vyhrál a nešetřil. Vpředu nalezneme modifikovaný McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení (narozdíl od většiny konkurentů). Specialitkou jsou pak tlumiče pérování s hydraulickými dorazy (ty si můžeme představit jako zdvojený tlumič). To vše přispívá k pohodové jízdě, kterou ještě více umocňuje tichý pohyb při jízdě na baterie.

O pohon se starají přední kola, které pohání elektromotor nebo v případě potřeby benzínový čtyřválec o výkonu 133 kW (181 koní) s maximálním točivým moment 300 Nm. Hybridní ústrojí umí vyvinout až 165 kW (225 koní), což zaručuje odpovídající dynamiku. Baterie s kapacitou 13,2 kWh (reálně využitelných je 11,8 kWh) má stačit podle automobilky na zdolání 56 kilometrů v čistě elektrickém režimu. Naše praxe byla ovšem o něco horší. V chladných dnech nám uložená kapacita vystačila jen na 42 km. Při delších cestách se spotřeba pohybovala s prázdnými bateriemi na solidních 5,5 litrech, což není ve výsledku vůbec špatné. Dobíjení ze standardní zásuvky trvá 7 až 8 hodin, z výkonnější dobíječky se dobije zhruba za dvě hodiny. K vozu dostanete palubní dobíječku 3,7 kW, za výkonnější (7,4 kWh) se připlácí osm tisíc. Hybridní soustava dobíjí baterie také při brzdění.

Zkoušený vůz nás mile potěšil. Dokázal poskytnout komfortní svezení a oproti čistým elektromobilům nezávislost na elektřině, potažmo dobíjecích stanicích. Nemusíte se s ním bát vyrazit napříč republikou, benzínová nádrž s 43 litry objemu zaručuje solidní rádius bez nutnosti tankovat či dobíjet na každém rohu. A pokud jezdíte každý den do práce zhruba čtyřicet kilometrů, užijete si tiché jízdy a nulových emisí.

Plusy:

  • Originální vzhled
  • Cestovní komfort
  • Dostatek prostoru
  • Samostatná posuvná zadní sedadla
  • Bohatá výbava
  • Úsporný provoz

Mínusy:

  • Vyšší pořizovací cena
  • Menší zavazadelník a palivová nádrž oproti běžným verzím
  • Zdolávání ostrých nerovností
  • Vyšší hmotnost

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč