Nový Citroën C5 Aircross v prodeji. Z nabídky zmizel důležitý motor | Autanet.cz

Nový Citroën C5 Aircross v prodeji. Z nabídky zmizel důležitý motor

Druhá generace láká na více prostoru, vyšší komfort a příjemnou základní cenu

Druhá generace Citroënu C5 Aircross vstoupila na český trh s příjemnou akční základní cenou 685.000 Kč, kterou lze ještě ponížit o dalších 30.000 Kč. A to v případě využití bonusu za výkup starého vozu. Za uvedenou cenu získáte hybridní verzi skládající se z benzínové tříválcové dvanáctistovky o výkonu 100 kW a elektromotoru poskytujícím 21 kW. Kombinovaný výkon činí 107 kW (145 koní) a je přenášen omocí šestistupňového automatu na přední kola. Maximální rychlost činí 201 km/h, kdežto zrychlení z 0 na 100 km/h se 1.629 kg těžká novinka dostane za 10,2 sekundy. Průměrná spotřeba paliva v kombinovaném cyklu má činit 5,4 litru na 100 km, přičemž palivová nádrž pojme 55 litrů Naturalu.


Kromě tohoto provedení můžete volit plug-in hybrid (1.6 Turbo + elektromotor) vybavený sedmistupňovým automatem a větší baterií o kapacitě 21 kWh slibující dojezd 81 km v čistě elektrickém módu. Maximální rychlost dosáhne plug-in hybrid 220 km/h (na elektřinu jen 135 km/h) a stovky dosáhne za 7,7 sekundy. Spotřeba paliva má při pravidelném dobíjení činit 2,2 l/100 km. 

Čistě bateriové provedení Citroën nabízí ve dvou provedeních – standardním a s prodlouženým dojezdem, které se chlubí dojezdem až 679 km (cena od 1 110.000 Kč. 

Plug-in hybrid je dostupný až druhé výbavy za částku 925.000 Kč, kdežto elektrickou verzi s dojezdem 520 km pořídíte v základu už od 935.000 Kč. Dieselový motor v nabídne již nenaleznete. Pokud se ale spokojíte s první generací, můžete stále diesel pořídit.

 

Uvedením nového C5 Aircross na trh Citroën dokončil kompletní obnovu své modelové řady, na které pracoval necelé dva roky. Nový C5 Aircross představuje jako nová vlajková loď značky to nejlepší z know-how řady, kterou tvoří modely, z nichž každý vykazuje ve svém vlastním osobitém teritoriu stejné hodnoty – dostupné, všestranné produkty nabízející volbu pohonu a zároveň silnou identitu, výrazný komfort a velmi snadné použití.

Druhá generace modelu C5 Aircross znamená v každém ohledu krok vpředa poskytuje inteligentní a komplexní odpověď na očekávání zákazníků v tomto segmentu.

Má výrazný design, přesto si zachovává štíhlé proporce a je plný prvků optimalizujících aerodynamiku. V oblasti komfortu nastavuje nová měřítka mezi vozy kategorie C-SUV – přináší pocit cestování v komfortní třídě díky kabině s mimořádně prostornou druhou řadou sedadel a velkorysým zavazadlovým prostorem, jehož objem zůstává neměnný bez ohledu na zvolený typ pohonu. V high-tech kabině panuje atmosféra klidu a luxusu, kterou umocňují tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy, inovativní sedadla Advanced Comfort a moderní design palubní desky s dominantní, snadno ovladatelnývertikálně členěný infotainment o velikosti 13“

Nový C5 Aircross zvyšuje bezpečí a pocit klidu díky asistenčním systémům řízení, které usnadňují každodenní život. Jedná se například o světlomety Citroën Matrix LED nebo balíčku Pack Drive Assist 2.0. Důležitým kritériem pro zákazníky je také možnost volby mezi několika elektrifikovanými typy pohonu podle individuálních potřeb.C5 Aircross tak stanovuje nová měřítka v oblasti svobody pohybu: více než 100 km v elektrickém režimu u plug-in hybridní verze pro každodenní jízdy ve městě, až 680 km  v plně elektrické verzi a více než 950 km1v hybridní verzi.

Většina inovací nového C5 Aircross vychází z platformy Stellantis STLA Medium, která se o vozů značky Citroën objevuje poprvé. Tato platforma zajišťuje velkou flexibilitu jak z hlediska rozměrů – v tomto případě s delším rozvorem pro zvětšení prostoru pro cestující – tak pohonných jednotek, takže je ideální pro hybridní i čistě elektrické vozy. Její inteligentní design umožňuje použití různých baterií, aniž by to bylo na úkor prostoru v kabině, a lze ji kombinovat s velkými koly o průměru 740 mm a ráfky o velikosti až 20 palců. V neposlední řadě je díky platformě STLA Medium možné zákazníkům nabídnout celou řadu asistenčních systémů řízení a nejnovější generaci rozhraní pro konektivitu a infotainment, díky nimž je jízda ještě příjemnější.

Nový C5 Aircross byl vyvinutý ve Francii a montuje se v továrně Citroën v Rennes.

Design: vyjádření síly a snahy ozdokonalení aerodynamiky

Nový tříbodový světelný podpis Citroënu využívá mimořádně štíhlé horizontální segmenty, které podtrhují eleganci přední části a zdůrazňují šířku vozu. Světlomety Citroën Matrix LED jsou propojeny elegantním, decentním leskle černým pásem. Dalším výrazným prvkem ukazujícím na to, jaký důkaz byl kladen na detail, je tvarované rýhování v nárazníku, které oživuje rovný povrch a odráží motiv stylizovaných šípů na masce chladiče. Celkový dojem je velmi reprezentativní, spojující modernost, technologie a charakter. U elektrické verze je přední část zcela uzavřená, aby se optimalizovala aerodynamická účinnost.

Silueta vozu je vytvarována pro větší účinnost. Z bočního profilu vozu C5 Aircross vyzařuje plynulost. Budí dojem, že hrana vozu byla nakreslena jediným pohybem zepředu dozadu. Táhne se od přední části k zadní a přidává napětí a energii bez zbytečných ozdob. Zanořená příď kapoty působí dynamicky a usnadňuje průnik vzduchu. Linie střechy se za druhou řadou sedadel mírně svažujeaoptimalizuje tak aerodynamiku a současně je zachován objem prostoru pro cestující, což jasně potvrzuje rodinné poslání nového C5 Aircross. Díky platformě STLA Medium činívýška pouhých 166 cm, což pomáhá zlepšit průnik vzduchu a zároveň zlepšuje vnitřní prostor a zachovává světlou výšku 200 mm. Střecha je opět pro lepší aerodynamickou účinnost ustupující. Do různých částí vozu byly navíc zabudovány deflektory a vstupy vzduchu, které ještě více optimalizují aerodynamické vlastnosti vozu

Aerodynamická působivá záď. Zadní část vozu C5 Aircross navazuje na přední část a je opatřena propracovanou horizontální leskle černou lištou. Zdůrazňuje zadní dveře, kteréjsou výrazně vertikální a zvyšujítak objem zavazadlového prostoru. Tato lišta pomáhá opticky zvětšit šířku vozu, zatímco zadní část je v horní části zaoblená pro lepší aerodynamiku a současně odhalila vypracovaná ramena. Na úrovni zadních sloupků byly přidány aerodynamické doplňky. Jejich design je inspirován světem technologií a elektronických zařízení. Přítomnost těchto žebrovaných dvoubarevných prvků na zadním sloupku pomáhá usměrňovat proudění vzduchu.

Slib byl dodržen: Citroën LightWings, které byly představeny u vozu C5 Aircross Concept, jsou přítomny i v případě C5 Aircross. Charakteristický tříbodový světelný podpis je zde obzvláště působivý, dva vnější světelné body jsou odděleny od boční lišty a působí, jako by se vznášely jako dvě ploutve na boku vozidla. Tato inovace sleduje estetické cíle –světelný podpis, který je na trhu jedinečný a je umístěn tak, aby rozšiřoval postoj vozu – i cíle aerodynamické. Tato světla kombinují na jedné straně vyhloubenou část a na straně druhé křidélka, která vystupují z vozu ausměrňují proudění vzduchu v této části karoserie.

Výsledky veškeré této práce na aerodynamice jsou hmatatelné a omezují vliv tvaru karoserie. Koeficient SCX je oproti předchozí generaci zřetelně lepší, má hodnotu 0,75 (oproti 0,84 u předchozího modelu C5 Aircross). Tento výkon je pro zákazníky přínosem. Díky lepší aerodynamice dosahuje nový C5 Aircross oproti předchozí generaci zvýšení elektrického dojezdu na dálnici o více než 30 km.

Velkolepé proporce a grafický podpis

Díky možnostem, které nabízí platforma Stellantis STLA Medium,zajistil Citroën novému C5 Aircross dokonalou rovnováhu a současně mimořádně velkorysé rozměry: 4 652 mm na délku (+150 mm) a 1 902 mm na šířku. Rozvor náprav dosahuje 2 784 mm, což je o 60 mm více než u předchozího modelu C5 Aircross, přičemž toto prodloužení je téměř celé využité pro nohy zadních cestujících. Výsledkem je výjimečný prostor, shodný například s prostorem, který nabízí model C5 X, jenž je v této oblasti etalonem.

Z hlediska designu tato platforma umožňuje použití kol s průměrem 740 mm (+20 mm) v kombinaci s ráfky o velikosti až 20 palců, což je u značky Citroën vůbec poprvé. Tato kola dodávají boční siluetě vozu dynamiku. Efektní kola nového modelu C5 Aircrossmají modulární konstrukci, jak je u Citroënu časté. Ráfky jsou navrženy tak, aby zvyšovaly aerodynamickou účinnost, a perforované části pomáhají chladit brzdy.

Nový C5 Aircross používá barevné klipy, které jsou designovým znakem modelů Citroën poslední generace. Tyto prvky personalizace jsou vyměnitelné a umožňují vůz graficky odlišit. Štíhlé vertikální prvky ve zlaté nebo leskle černé barvě jsou umístěny na předních dveřích a přední části vozu. Dodávají vozu eleganci díky důmyslné souhře mezi horizontálou masky chladiče na jedné straně a prahy karoserie a horní částí podběhů kol na straně druhé.

„Sofa Design“ a příjemné ambientní osvětlení interiéru

Citroën „Sofa Design“ je dlouhá a vzdušná horizontální palubní deska, která je navržena jako součást vybavení obývacího pokoje. Spodní část palubní desky je potažena vysoce kvalitní tkaninou s pěnovou výplní, která pokračuje až ke dveřním panelům a sedadlům, a vytváří tak jednotnou a příjemnou atmosféru. Na výběr je světlé nebo tmavší prostředí.

Hřejivou atmosféru v kabině umocňuje ambientní osvětlení, které nabízí výběr z osmi různých barev, což představuje u značky Citroën další premiéru. Elegantně podtrhuje horizontálnost palubní desky a nachází se také na reproduktorech umístěných na jejích koncích, na dveřích a na spodní části středové konzoly. Dalším výrazným prvkem odkazujícím na exteriér vozu jsou barevné tečky na palubní desce a sedadlech, které svým designem připomínají barevné klipy exteriéru.

To nejlepší ze sedadel Citroën Advanced Comfort®

Nová sedadla Citroën Advanced Comfort® jsou pro pohodu na palubě vozu C5 Aircross zcela zásadní. Už jen jejich čalouněný design je sám o sobě pozvánkou, aby se do nich člověk uvelebil.Sedadla Citroën Advanced Comfort®, která jsou výsledkem výzkumu Citroënu a využití zkušeností získaných u jiných modelů Citroën, dosahují v novém C5 Aircross dosud nevídané úrovně pohodlí.

Sedák a spodní část opěradla jsou velmi příjemné díky velmi silným texturovaným pěnovým prvkům. Horní část opěradla obepíná ramena cestujících jako šál, poté klesá podél zad a vytváří boční opěrky, které jsou poprvé elektricky nastavitelné: pneumatický systém umožňuje jejich dokonalé přizpůsobení stavbě těla každého cestujícího pro optimální oporu a pohodlí. Vrcholným vyjádřením komfortu jsou přední sedadla, která lze rovněž elektricky nastavit až do 10 poloh, přičemž vyhřívání, ventilace a masážní funkce nabízejí pět různých programů.

Také cestující na zadních sedadlech mohou využívat všech předností systému Citroën Advanced Comfort®, zejména sedáky a opěradla využívající vysoce kvalitní pěnu. Opěradla lze sklopit v rozmezí 21° až 33° pro ideální polohu těla, zejména při dlouhých cestách. U vyšších stupňů výbavy jsou zadní sedadla vyhřívaná.

Lepší odfiltrování díky odpružení Citroën Advanced Comfort®

Dalším klíčem k výjimečnému komfortu nového C5 Aircross jsou tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy (ProgressiveHydraulicCushions®), které absorbují nerovnosti vozovky a dodávají pocit jízdy na „létajícím koberci“. Zajišťují optimální kontakt kol s povrchem vozovky a definují dokonalou úroveň pohodlí pro cestující, současně přinášejí potěšení z jízdy. Vpředu jsou dokonce dva progresivní dorazy, jeden pro kompresi a druhý pro dekompresi neboli odskok. Tato konstrukce zavěšení zajišťuje větší pružnost a komfort při jízdě na malých nerovnostech, aniž by to mělo dopad na tlumení potřebné k udržení karoserie na místě při jízdě po nerovných cestách. V tomto případě systém na konci zdvihu postupně zpomaluje vertikální pohyb. Na rozdíl od mechanického dorazu v běžném tlumiči, který absorbuje energii a snižuje komfort, neboť část energie uvolňuje v podobě rázů, progresivní hydraulický doraz tuto energii absorbuje a rozptýlí.

Velkolepý vertikálně členěný infotainment

Nový Citroën C5 Aircross je vybaven největší centrální HD dotykovou obrazovkou, jakou kdy vozy skupiny Stellantis nabízely. Díky působivému lehkému a vertikálnímu designu se doslova vznáší před palubní deskou, pak se najednou kaskádovitě svažuje dolů a plynule se spojuje se středovou konzolou.

Vertikálně členěný infotainmentvozu Citroën C5 Aircross má jak plně přizpůsobitelné, tak neměnné části pro rychlý a snadný přístup k základním funkcím. Centrální obrazovka shora dolů nabízí:

•    Pevný stavový řádek trvale zobrazující základní informace: čas, venkovní teplotu, úroveň nabití telefonu atd.

•    Velkou přizpůsobitelnou plochu pro zobrazení 3D navigace, ovládání systému infotainmentu a programování widgetů pro přímý přístup k určitým funkcím, které lze na obrazovce umístit podle potřeby a v různých velikostech. Tato část nabízí několik stránek, které umožňují rozšířit obsah a zobrazit až 16 widgetů na jedné stránce, které jsou snadno přístupné posouváním po obrazovce prsty, jako je tomu u telefonu nebo tabletu.

•    Pevný ovládací panel pro rychlý a snadný přístup k domovské stránce horní obrazovky, k telefonu, hlavnímu nastavení vozidla atd.

•    Přímý přístup k ovládání klimatizace řidiče a spolujezdce.

Pro lepší ergonomii lze tuto obrazovku snadno ovládat s loktem opřeným o loketní opěrku. Nabízí atraktivní grafiku a jednoduché ovládání hlavních funkcí vozu.

Mobilní salonek propojený se světem

Nový Citroën C5 Aircross je vybaven nejnovější generací systémů infotainmentu Citroën, včetně on-line 3D navigace a kompletního audiosystému. Až osm řidičů si může vytvořit vlastní profil, do kterého si uloží oblíbené rozhlasové stanice, obvyklé cíle cesty a osobní nastavení centrální dotykové obrazovky.

Integrace chytrých telefonů je zcela bezproblémová díky bezdrátovému připojení, které je kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto. Přes Bluetooth lze připojit dva telefony současně. Bezdrátová 15W nabíječka je zabudovaná do středové konzoly v šikmé poloze navržené pro optimální ergonomii. Tento chytrý úložný prostor je ideálním místem pro odložení telefonu při nástupu do vozu a při zastavení vozu nabízí vhodný úhel pro sledování informací v telefonu.

Systém rozpoznávání hlasu „Hello Citroën“ umožňuje pomocí hlasových pokynů nastavit teplotu v kabině, spustit navigační systém k navedení do uložené destinace, vybrat uloženou rozhlasovou stanici, uskutečnit telefonní hovor atd.

Nový C5 Aircross navíc nabízí chatbot ChatGPT, který vyvinula organizaceOpenAI a který je součástí systému infotainmentu. ChatGPT představuje nový nástroj generativní umělé inteligence, který umožňuje přirozenější hlasové ovládání a obohacuje zážitek na palubě o inteligentní a interaktivní asistenta, který pomáhá s každodenními úkoly.

Lépe vidět znamená bezpečněji jezdit

Rozšířený head-up displej: všechny nové modely C5 Aircross jsou vybaveny 10“ digitálním přístrojovým panelem, který je ideálně umístěný a lze jej libovolně přizpůsobit. V závislosti na úrovni výbavy je doplněn rozšířeným head-up displejem: systémem promítání informací na čelní sklo, v barvě a ve velké ploše. Díky této pohlcující technologii je řízení klidnější a uvolněnější, protože řidič již nemusí spouštět oči z vozovky, aby získal požadované informace. Tento head-up displej má velkou plochu– o 30 % větší než u modelu C5 X –aje výškově nastavitelný pro snadné čtení. Lze jej přizpůsobit tak, aby zobrazoval informace, které řidič preferuje.

Světlomety Citroën Matrix LED: komfort pro sebe i pro ostatní. Optimální viditelnost v noci je klíčovým faktorem jízdního komfortu a bezpečnosti. Nový C5 Aircross může být vybaven světlomety Citroën Matrix LED. Ty umožňují jízdu s plně rozsvícenými světlomety po celou dobu, jakmile to vyžaduje snížená viditelnost, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. Každý světlomet obsahuje 20 LED diod, které se automaticky zapínají nebo vypínají v závislosti na detekci ostatních vozidel a co nejpřesněji upravují světelný paprsek tak, aby řidiči vozu C5 Aircross poskytovaly optimální výhled bez rizika, že bude rušit ostatní účastníky silničního provozu. Zvláště důmyslný systém Citroën Matrix LED detekuje dopravní značky a snižuje intenzitu světla, které na ně dopadá, aby řidič vozu C5 Aircross nebyl oslněn odrazem světla svých vlastních světlometů.

C-SUV s největším prostorem vzadu: určené pro rodiny

Nový C5 Aircross, který je věrný DNA značky Citroën, má za cíl usnadnit a zpříjemnit i ty nejdelší cesty. Díky velkorysému rozvoru 278 cm nabízí největší vnitřní prostor v segmentu a představuje jasné zlepšení oproti svému předchůdci. To platí zejména pro zadní sedadla, kde je prostor pro kolena stejný jako u legendárního C5 X a o 51 mm delší než u předchozího modelu C5 Aircross. Vyšší cestující se budou cítit velmi pohodlně také díky o 68 mm většímu prostoru nad hlavou ve druhé řadě oproti předchozímu modelu. Opěradla lze sklopit v rozmezí 21° až 33°, což ještě umocňuje pocit z cestování v komfortní třídě.

Další novinkou druhé generace modelu C5 Aircross je středová loketní opěrka se dvěma držáky na nápoje a dvěma místy určenými pro uložení telefonu. Ty lze nabíjet pomocí dvou zásuvek USB-C umístěných v zadní části středové konzoly, která je rovněž vybavena 12V zásuvkou. Cestující na předních sedadlech mají k dispozici rovněž dvě zásuvky USB-C a 12V zásuvku v přední části středové konzoly. Třetí 12V zásuvka se nachází v zavazadlovém prostoru.

Všichni cestující vpředu i vzadu ocení také světlo, které poskytuje velké panoramatické střešní okno (1 069 × 720 mm). Jeho přední část lze elektricky otevřít pro lepší větrání kabiny a pocit volnosti. K jeho úplnému zakrytí lze použít elektricky ovládanou clonu.

Platforma Stellantis STLA Medium, jejíž koncepce umožňuje již od počátku použít různé typy pohonných jednotek, poskytuje i díky svému účinnému designu novému vozu C5 Aircross jeden z nejlepších objemů zavazadlového prostoru ve svém segmentu, a to bez ohledu na zvolený motor: od 565 dm³ (651 litrů podle objemu vody) se zadními sedadly ve vzpřímené poloze až po 1 668 dm3 se sklopenými zadními sedadly. Díky tomu, že u plug-in hybridní či elektrické verze nedochází ke ztrátě objemu zavazadlového prostoru, patří vůz ve srovnání s konkurencí mezi absolutní špičku.

Díky dělení zadních sedadel v poměru 40/20/40 a jejich nastavitelným opěradlům lze objem zavazadlového prostoru přizpůsobit konkrétním potřebám. Kryt zavazadlového prostoru je rozdělen na dvě části pro snadný přístup do zavazadlového prostoru. C5 Aircross může být vybaven elektrickým ovládáním víka zavazadlového prostoru s bezdotykovým otevíráním/zavíráním.

Podlahu zavazadlového prostoru lze nastavit do dvou různých výšek. Ve snížené poloze je pod podlahou stále 75 litrů úložného prostoru. Další úložné prostory o celkovém objemu téměř 40 litrů, což je v tomto segmentu rekord, jsou rozmístěny po celé kabině, od velké přihrádky vpředu, do které se vejde 1,5litrová láhev, přes kapsy v zadních dveřích až po prostornou schránku pod přední středovou konzolou.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nová Kia K4 vstupuje na český trh. Má normální motory a skvělou cenu
Test: Mazda CX-30 2.5 e-Skyactiv-G má obrovské srdce a jednu drobnost, která může odradit Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia 1.5 TSI 110kW Ambition Plus

Škoda Octavia 1.5 TSI 110kW Ambition Plus

Rok výroby 2022

415 000 Kč
Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Rok výroby 2016

419 900 Kč
Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Rok výroby 2012

128 900 Kč
Škoda Octavia RS 2.0TSI 180kW DSG

Škoda Octavia RS 2.0TSI 180kW DSG

Rok výroby 2017

439 000 Kč