Suzuki Alto dorazilo na český trh. Cena: 189 900,-
Počátkem tohoto měsíce se nabídka vozů Suzuki rozrostla o malý a hbitý model Alto. Přesněji, rozrostla se pouze na našem trhu, neboť tento model se v jiných evropských zemích (a samozřejmě nejen v nich) prodává již téměř dva roky.
Suzuki Alto je stálicí v nabídce Suzuki, jeho první generace vyjela už v roce 1979. Současná devátá opět patří k nejmenším exportním modelům, neboť pro specifický japonský trh existují ještě menší vozy- například Cervo, Wagon R atd.
Zajímavostí modelu Alto je, že se nevyrábí ve své domovině, nýbrž v indickém závodě společnosti Maruti Suzuki India Limited, mimochodem největším v celé Jižní Asii. Indický původ však rozhodně nemusí zájemce o Alto znepokojovat, kvalita i spolehlivost modelu jsou ryze „japonské“, ostatně záruka 3 roky/100 000 km a 12 let proti prorezivění je stejná jako u jiných modelů značky.
Jeden motor stačí
Suzuki Alto má v nabídce jen jediný motor- benzínový tříválec 1,0 12v s výkonem 50 kW a točivým momentem 90 N.m. při 3400/min. Motor úspěšně motorizuje například trochu větší Suzuki Splash a jeho jednovaječné dvojče jménem Opel Agila, u nich má ale o 2 kW nižší výkon.
Motor má na svůj skromný objem mimořádně příznivý průběh točivého momentu a navíc se lehce vytáčí, takže poskytuje Altu velmi solidní dynamiku: sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 14,0 s a maximální rychlost činí 155 km/h.
Pohotovostní hmotnost činí pouze 885 kg, což se odráží na vynikající spotřebě paliva: pouze 4,4 litru na 100 km v kombinovaném provozu. Alto se tak stává jedním z nejúspornějších vozů své kategorie.
Připočteme-li k tomu nejnižší sazbu zákonného pojištění a pořizovací cenu 189 900 korun, má tento model dost vysokou šanci na úspěch i v českých podmínkách. Daní za skromné vnější rozměry je malý rozměr zavazadelníku: 129 litrů základního objemu je skutečně málo, po sklopení zadního opěradla je však k dispozici až 774 litrů, a tam už se pořádný týdenní nákup určitě vejde…
Překvapivá výbava
Kdo by čekal, že za tuto cenu je k mání pouze obvyklé „holátko“, tak tentokrát je na velkém omylu. U jediného nabízeného modelu s označením GL/AC jsou standardem například 4 airbagy, ABS+EBD, manuální klimatizace (!) s pylovým filtrem, tónovaná skla, centrální zamykání na DO, imobilizér, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, elektrické ovládání oken vpředu či audio s CD/MP3… Příplatek za metalízu činí rozumných 8 tisíc korun.
Nejdůležitější údaje:
Alto 1,0 12v: 996 ccm, 50 kW při 6000/min., 90 N.m. při 3400/min., převodovka 5st. man., 155 km/h, 0-100 km/h za 14 s., kombinovaná spotřeba 4,4 l/100 km
Marek Oborník, foto Suzuki
Vyhledat vozidla v inzerci: Suzuki
Fotografie k článku

















Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Dřevěné garáže: výhody a nevýhody
Dřevěná garáž v současnosti zaznamenává prudký nárůst popularity. Stále více lidí se rozhoduje právě pro tento druh konstrukce, ať už vedle svých domů, na pozemku nebo v zahradě, aby si zajistily místo pro parkování a..
Na nové BMW M3 CS stačí čtyři miliony. Stovku umí za 3,4 sekundy a jede až 302 km/h
BMW M3 CS je vysokovýkonný sportovní sedan navržený pro jízdy na závodních okruzích. Jeho cena byla stanovena na 3 965..
Škoda Enyaq RS iV míří do prodeje na českém trhu
Škoda Enyaq RS iV disponuje výkonem 220 kW a maximálním točivým momentem 460 Nm. Díky druhému elektromotoru, který je..
Nový Volkswagen ID.7 bude mít chytrou klimatizaci. Co to znamená?
První model značky Volkswagen s inteligentním řízením výdechů ventilační soustavy na přístrojové desce nabízí volitelná..
Značka MG uvádí na trh model HS, velikostí zapadne mezi Karoq a Kodiaq
Již přes půl roku jsou v prodeji dva modely automobilky MG. Teď přichází do prodeje třetí, benzínové SUV HS, které..