Škoda Superb Combi: Tak jsme se konečně dočkali

20. 10. 2009
Sdílet článek

Rok po premiéře sedanu Škoda Superb druhé generace nabídku obohacuje již dříve avizovaná verze Combi. Ta svou délkou 4,84 metru patří k vůbec největším vozům tohoto druhu. Také zavazadlový prostor o základním objemu 633 litrů momentálně nenachází ve své třídě konkurenci a to jej lze sklopením zadních sedadel zvětšit téměř na trojnásobek, přesněji na 1865 litrů!

Největší škodovka si nově polepší o další praktické a funkční „vychytávky“, kterým vévodí příplatkový bezklíčový vstup a startování KESSY (podobnost s nejznámějším označením Keyless Entry asi není náhodná...) a obrovské dvoudílné panoramatické střešní okno s roletou. Elektrické ovládání zadních výklopných dveří a výsuvná podlaha zavazadelníku se pomalu stávají dobrým standardem této třídy, výrobce proto vsadil i na drobnosti, jako jsou například různé síťky a háčky pro zavěšení tašek, praktickou dobíjecí LED svítilnu s magnetem (drží i na karosérii), automaticky odsuvnou krycí roletu kufru či známý deštník v zadních dveřích.



Po technické stránce se Combi liší od sedanu jen ve dvou věcech: Zadní náprava je lépe izolována od hluku a vibrací a je přizpůsobena předpokládanému vyššímu zatížení, druhou věcí je pak nemožnost objednat základní diesel 1,9 TDI-PD (77 kW), který dál zůstává v nabídce pro sedan. Nabídka vznětových motorů tak startuje až na čtyřválci 2,0 TDI- PD (čerpadlo-tryska) s výkonem 103 kW (140 koní), vyšší akustický a výkonový level pak nabízí modernější Common-Rail 2,0 TDI-CR se 125 kW, oba standardně s filtrem pevných částic. Naftového šestiválce, o kterém motoristická veřejnost již dlouho spekuluje, se bohužel v tomto voze nedočkáme ani v budoucnu.


Základní přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,4 TSI (92 kW) je obětí nového trendu jménem Downsizing, a je velmi pravděpodobné, že k němu většina motoristů bude zpočátku přistupovat minimálně s despektem. Jak se reálně popasuje s rozhýbáním tohoto úctyhodného kolosu prozradí až první praktické zkušenosti, z technických dat si opravdu komplexní představu udělat nelze. Větší 1,8 TSI (118 kW) sice patří ke špičce své objemové kategorie, rozhodně však nemůže uspokojivě vyplnit celou mezeru mezi malým čtyřválcem a špičkovým vidlicovým šestiválcem 3,6 FSI (191 kW). Posledně jmenovaný jako jediný v nabídce sází na atmosférické plnění válců a je standardně spojen s šestistupňovou automatikou DSG a pohonem všech kol 4x4 s mezinápravovou spojkou Haldex. DSG je za příplatek k mání i pro ostatní motory (mimo malý 1,4 TSI), pohon obou náprav lze alternativně získat i ke čtyřválcům 1,8 TSI a 2,0 TDI-CR s manuální převodovkou.


Z nabídky základní výbavy Comfort jmenujme namátkou 7 airbagů včetně kolenního pro řidiče, 6 st. převodovku, stabilizaci ESP (včetně ABS, ASR, asistentu rozjezdu do kopce, elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS), 16" kola, audio s možností přehrávání CD a MP3, jednozónovou automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná všechna okna i vnější vyhřívaná zrcátka atd.

Úroveň Ambition je mimo jiné bohatší o dvouzónovou klimatizaci, dešťový senzor, vyhřívaná přední sedadla, bi-xenonové světlomety s adaptivní funkcí AFS, velký palubní počítač Maxi DOT, parkovací čidla či tempomat.
Elegance
dále přidává 17" litá kola, kontrolu tlaku v pneumatikách, elektricky nastavitelná sedadla, elektrické ovládání dveří zavazadelníku, vyhřívaná zadní sedadla, audio Bolero s integrovaným měničem na 6 CD nebo třeba multifunkční volant. Vrcholná výbava Exclusive nabízí navíc ještě 18“ kola, kombinované kožené čalounění, bezklíčový přístup KESSY, vyhřívané čelní sklo, stínící rolety v zadních dveřích, sound systém s 10 reproduktory a digitálním ekvalizérem.

Ceny začínají na částce 589 900 Kč za 1,4 TSI Comfort a končí na 1 071 900 Kč za 3,6 FSI 4x4 Exclusive, lze je však dále libovolně zvyšovat doplňkovou příplatkovou výbavou.



Nejdůležitější údaje:
1,4 TSI: 1390 ccm, 92 kW při 5000/min., 200 N.m. při 1500 až 4000/min., 1504 kg, 199 km/h, 0-100 km/h za 10,6 s., spotřeba 6,9 l/100 km

1,8 TSI
: 1798 ccm, 118 kW při 4500/min., 250 N.m. při 1500 až 4200/min., 1533 kg, 218 km/h, 0-100 za 8,7 s., spotřeba 7,3 l/100 km. S aut. převodovkou: 1550 kg, 218 km/h, 0-100 km/h za 8,6 s., spotřeba 7,3 l/100 km. S pohonem 4x4: 1629 kg, 215 km/h, 0-100 km/h za 8,8 s., spotřeba 8,2 l/100 km.

3,6 FSI 4x4 Aut.
: 3580 ccm, 191 kW při 6000/min., 350 N.m. při 2500 až 5000/min., 1746 kg, 247 km/h, 0-100 km/h za 6,6 s., spotřeba 10,2 l/100 km.

2,0 TDI-PD
: 1968 ccm, 103 kW při 4000/min., 320 N.m. při 1800 až 2500/min., 1569 kg, 205 km/h, 0-100 km/h za 10,3 s., spotřeba 6,1 l/100 km. S aut. převodovkou: 1591 kg, 203 km/h, 0-100 km/h za 10,3 s., spotřeba 6,8 /100 km.

2,0 TDI-CR:
1968 ccm, 125 kW při 4200/min., 350 N.m. při 1750 až 2500/min., 1577 kg, 220 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s., spotřeba 5,9 l/100 km. S aut. převodovkou: 1594 kg, 218 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s., spotřeba 6,3 l/100 km. S pohonem 4x4: 1669 kg, 217 km/h, 0-100 km/h za 9,1 s., spotřeba 6,5 l/100 km.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník; Foto Škoda Auto

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč