Škoda Fabia a Roomster GreenLine 2. generace v prodeji od června | Autanet.cz

Škoda Fabia a Roomster GreenLine 2. generace v prodeji od června

05. 05. 2010
Sdílet článek

Modely GreenLine druhé generace, které lze v ČR objednat od června 2010, přinášejí nejen nové technologie, ale i nižší spotřebu a emise

Škoda představuje krátce po zahájení výroby modernizovaných modelových řad Fabia a Roomster druhou generaci ekologické řady GreenLine - konkrétně modely Fabia Combi GreenLine a Roomster GreenLine.
Modely GreenLine druhé generace přináší nejen upravený vzhled v duchu faceliftu základní řady, ale především technické změny, které vedly k dalšímu snížení spotřeby a emisí škodlivin. Mezi nejvýznamnější novinky patří nový motor 1,2 TDI CR se systémem vysokotlakého přímého vstřikování common rail, systém Start-Stop, rekuperace brzdné energie či doporučení zařazení rychlostního stupně na displeji Maxi DOT.


Jednou z největších technických změn je nový tříválcový přeplňovaný naftový motor 1,2 TDI CR DPF/55 kW. Úsporný agregát nabízí spotřebu 3,4 l/100 km (Fabia Combi GreenLine), resp. 4,2 l/100 km (Roomster GreenLine). Nový motor plní emisní limity normy EU 5, která je v kategorii naftových motorů přísnější především v oblasti oxidů dusíku a pevných částic.

Základní cena modelu Fabia Combi GreenLine s přeplňovaným naftovým motorem 1,2 TDI CR DPF/55 kW a pětistupňovou manuální převodovkou činí 366 900,- Kč. Základní cena modelu Roomster GreenLine s totožným agregátem bude v ČR začínat na částce 390 900,- Kč.

Výbavová verze GreenLine obsahuje mj. přední mlhové světlomety s funkcí denního svícení, ESP vč. ABS, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo systém Start-Stop. Přínos systému Start-Stop se nejvíce projevuje při jízdě v městském provozu. Systém se zapíná automaticky po nastartování motoru a pokud řidič vozidlo po určité době jízdy zastaví, zařadí neutrál a uvolní spojkový pedál, motor se sám vypne. Jakmile řidič sešlápne spojku, motor znovu okamžitě naskočí. Tímto způsobem lze ušetřit v kombinovaném režimu 0,2 až 0,4 l/100 km, v městském provozu pak dokonce 0,3 až 0,9 l paliva na 100 km.

Rekuperace brzdné energie je dalším prvkem moderní techniky, kterým jsou modely Fabia Combi GreenLine a Roomster GreenLine vybaveny. Efektivní využití pohybové energie vozu k dobíjení akumulátoru tvoří jednoduchý systém, který pomáhá šetřit palivo průběžně, po malých dávkách. Stejně jako Start-Stop systém je i systém rekuperace použit u sériově vyráběného vozu značky Škoda vůbec poprvé. Oba systémy se navzájem doplňují a spolu s dalšími opatřeními přispívají k maximálně ekologickému provozu nových modelů. Nasazení systému rekuperace umožnilo dosáhnout snížení emisí CO2 o 2 až 4 g/km.

Mezi další opatření, jež zvyšují hospodárnost provozu, patří funkce doporučení zařazení rychlostního stupně, která pomáhá řidiči optimálně využít potenciál motoru, dále pak snížení a aerodynamické zakrytí podvozku a v neposlední řadě použití pneumatik s nízkým valivým odporem.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

-MO-/TZ Škoda Auto, foto výrobce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Ford C-MAX

Rok výroby 2018

299 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2021

469 900 Kč