Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala | Autanet.cz

Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala

Škoda Citigo se od jara 2017 představí s rozsáhlou modernizací designu exteriéru a přepracovaným interiérem. Nové tvary má kapota, maska chladiče a nárazníky, stejně jako mlhové světlomety s volitelnou Corner funkcí. Nový vzhled doplňují u výbavy Style volitelně dodávaná patnáctipalcová kola z lehkých slitin. Premiéru si Škoda Citigo odbyde na autosalonu v Ženevě a první vozy k zákazníkům přijedou počátkem června.

Škoda chrlí jeden modernizovaný model za druhým. Kromě zbrusu nového modelu Kodiaq a jeho derivátů Kodiaq Scout a Kodiaq Sportline mladoboleslavská automobilka představila omlazenou čtyřokou Škodu Octavii. Aby toho nebylo málo, v zápětí se objevila Octavia Scout a Octavia RS. A ani zde nabídka nových modelů nekončí. Před týdnem Škoda totiž představila nejrychlejší Škodovku všech dob - Octavii RS 245.


Škoda Citigo narostla o 34 mm do délky na 3.597 mm, zatímco další vnější rozměry – šířka 1.645 mm (pro 5dveřovou variantu), výška 1.478 mm – zůstaly nezměněny. Díky velkorysému rozvoru 2.420 mm vytvořili konstruktéři interiér, který nabízí dostatek prostoru i cestujícím na zadních sedadlech. Objem zavazadlového prostoru 251 litrů patří k největším ve třídě, po sklopení zadních sedadel objem vzroste až na 951 litrů. Škoda Citigo je nabízena ve výbavách Active, Ambition a Style. Navíc jsou k dispozici i varianty Monte Carlo a akční nabídka Fresh.



Příď modelu Škoda Citigo byla důkladně přepracována: nová kapota, nová maska chladiče, upravený nárazník a pozměněná mlhová světla dodávají vozu nový svěží vzhled. Zatmavené zadní skupinové svítilny jsou nyní k dispozici i pro výbavu Ambition. Pro výbavu Style je k dispozici ColourConcept se střechou a kryty zpětných zrcátek v bílé nebo černé barvě. Přední světlomety jsou vybavené LED-světlem pro denní svícení a mlhová světla mohou být volitelně vybavená Corner funkcí, s jejíž pomocí si vůz na křižovatkách osvítí prostor, do kterého řidič míří, tak, že při rychlostech do 40 km/h při odbočování automaticky zapne pravé nebo levé mlhové světlo. Nabídku možností individualizace vozu doplňují nová patnáctipalcová kola z lehkých slitin ve stříbrné a antracitové kombinaci pro výbavu Style a nový odstín vrchního laku zelená Kiwi.



Vysokou úroveň bezpečnosti zajistí automatický asistent City Safe Drive. Volitelná funkce nouzové brzdy pomáhá zabraňovat kolizím v městském provozu. Asistent se aktivuje automaticky při rychlostech od 5 do 30 km/h. Laserový senzor v čelním okně skenuje oblast deseti metrů před vozem. V případě hrozící kolize – pokud řidič nezareaguje – se připraví brzdová soustava a zvýší se citlivost hydraulického brzdového asistenta. V případě potřeby systém naplno zabrzdí až do zastavení vozidla nebo – pokud řidič nebrzdí s dostatečnou intenzitou – jej podpoří plným brzdným účinkem. City Safe Drive tak v závislosti na rychlosti a konkrétní situaci může kolizi zabránit nebo alespoň podstatně zmírnit její intenzitu.

Interiér novinky zaujme svým jasným a přehledným provedením a uspořádáním palubních přístrojů. Sdružený přístrojový panel s tachometrem, otáčkoměrem a ukazatelem stavu paliva má nový design a je k dispozici ve dvou různých verzích. Sedadla s integrovanou opěrkou hlavy zajišťují dobré boční vedení a na volitelně dodávaném kůží obšitém multifunkčním volantu je možno ovládat i rádio a telefon, aniž by bylo nutné pouštět volant z rukou. Automatická klimatizace kdykoli zajistí příjemnou teplotu. Na přání je dodáván také displej Maxi DOT s vysokým rozlišením i světelný a dešťový senzor.



Rádia Blues a Swing nabízí mnoho možností připojení – od AUX-IN přes slot na SD-karty až po USB-konektor. Swing nabízí barevný displej, šest reproduktorů a Bluetooth-připojení. Systém tak lze spojit s chytrým telefonem, který je možno uložit do speciálního držáku na palubní desce. Aplikace Move&Fun, běžící na telefonech v operačních systémech iOS a Android, slouží k navigaci, zobrazení jízdních dat, handsfree-telefonování, sledování jízdních parametrů i poslech reprodukované hudby a rádia.

Nechybí odkládací prostory ve středové konzole a ve schránce před sedadlem spolujezdce, držáky lahví (až o objemu jednoho litru) a držáky nápojových pohárků jsou stejně praktické, jako držáky multimediálních zařízení ve středovém panelu. Síťky v zavazadlovém prostoru a praktické sítové kapsy na předních sedadlech nabízí řadu možnosti k uložení různých drobností.

Aplikace Move&Fun, která je k dispozici pro chytré telefony s operačním systémem iOS a Android, nabízí další možností pro využití dodatečných funkcí. Mobilní telefon se nejprve upevní do držáku a tím se naváže spojení se systémem infotainmentu na bázi Bluetooth. Následně se uživatel prostřednictvím ovládacího systému vozu dostane i na kontakty a playlisty, uložené v telefonu. Palubní počítač poskytuje údaje o spotřebě paliva a další užitečné informace. Funkce DriveGreen aplikace Move&Fun řidiči pomáhá v dosažení hospodárného stylu jízdy. Nedílnou součástí aplikace Move&Fun je také navigace.

Mezi četnými ‚Simply Clever’ detaily je nyní deštník pod sedadlem spolujezdce, řada odkládacích a úložných prostor, držák na nápoje nebo chytrý telefon, háček na tašku v přihrádce před sedadlem spolujezdce i praktický síťový program v zavazadlovém prostoru.

Paletu pohonných jednotek modelu Škoda Citigo tvoří tři moderní tříválcové motory – dva benzinové a jeden s úpravou pro provoz na zemní plyn nebo benzin. Agregáty o objemu 1,0 litru, uložené vpředu napříč, pohánějí přední kola. Motory se i navzdory malému zdvihovému objemu vyznačují vysokým točivým momentem při nízké hladině hluku.



Základním agregátem je motor 1,0 MPI  o výkonu 44 kW (60 k) a točivým momentem 95 Nm při 3.000 min-1. Škoda Citigo s ním z 0 na 100 km/h akceleruje za 14,4 s a dosahuje maximální rychlosti 162 km/h. U motoru 1,0 MPI s výkonem 55 kW (75 k) je k dispozici shodné maximum točivého momentu (95 Nm při 3.000 min-1). Škoda Citigo s touto motorizací dosáhne rychlosti 100 km/h z klidu za 13,5 s a dosahuje nejvyšší rychlost 173 km/h.

K dispozici je také motor poháněný zemním plynem nebo benzinem – varianta 1,0 G-TEC. Tříválec upravený pro plynový pohon má výkon 50 kW (68 k). S ním trvá vozu Škoda Citigo zrychlení z 0 na 100 km/h 16,3 s, maximální rychlost činí 165 km/h a průměrná spotřeba pouhých 4,5 m3 zemního plynu na 100 km. Emise CO2 na kilometr jízdy přitom činí pouhých 82 gramů.

Inovovaný model CITIGO bude v České republice možno objednávat v průběhu měsíce dubna, první vozy dorazí k zákazníkům počátkem června 2017.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Mini Clubman

Rok výroby 2017

375 000 Kč

Seat Ateca

Rok výroby 2019

535 990 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2018

415 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2023

589 000 Kč