Šest z deseti Čechů nechává výměnu auta na poslední chvíli

Kdy je ten správný čas pořídit si nový automobil? Pro 59% Čechů to je až ve chvíli, kdy začne ten jejich dosavadní dosluhovat. A jak také vyplývá z dat Seznam.cz Výzkumník, lidé, kteří v tuto chvíli řeší výběr automobilu, nejčastěji hledají mezi ojetinami (63%).
Průměrný věk celého vozového parku v České republice přesahuje podle statistik Sdružení automobilového průmyslu 17 let. Jaké jsou důvody?: nejčastěji nákup dalšího auta brzdí finance, ale také spokojenost se současným autem či obava riskovat změnu. Na druhou stranu 27 % řidičů mění svůj vůz po několika letech. Na otázku proč nejčastěji odpovídali, že automobil po 2 -3 letech si stále drží svoji hodnotu. „O kupce takto starých aut není nouze. Čím dál tím větší skupina řidičů preferuje nákup ojetého vozu ve stáří 3 – 4 roky. Je to hlavně díky stále se zvyšující kvalitě automobilů a také nabízeným zárukám. Například některé vozy nabízejí záruku až 7 let. Čtyři roky starý ojetý vůz tak stále bude ještě 3 roky v záruce. Na druhoustranu takto mladých aut je na trhu žalostný nedostatek“ řekl Michal Zadák, manažer Sauto.cz.
V případě nákupu nového mobilního prostředku si čeští řidiči vybírají především z aut ojetých (63 % dotázaných). „Důvodem preference ojetých aut je jednoznačně cena. I u ojetých aut je ale pro kupující většinou důležité, aby auto bylo „jako nové“ – po jednom majiteli, co nejnovější, co nejméně najeto,“ řekl Zadák. Podle průzkumu si nová auta vybírají častěji lidé s vyšším vzděláním, ve vyšším věku (starší 55 let preferují ve 44 % nové auto) a Pražané.
Není asi překvapení, že nejdůležitějším aspektem při výběru vozidla je cena (velmi důležitá je pro 64 % řidičů). Zajímavé je ovšem druhé místo: Překvapivě se nejedná ani o stav tachometru či rok výroby, ale o druh karoserie. „Krom základních kritérií v tabulce uživatelé vždy zvažují účel nákupu automobilu. Podstatná proto je velikost kufru pro rodiny s kočárky, čtyřkolky pro chalupáře převážející náklady po špatném terénu a podobně,“ řekl Zadák.
Čím dál náročnější jsou řidiči i v oblasti povinné výbavy. To co považují jako nutnost je posilovač řízení (88 %), airbagy (84 %) a ABS (78 %). Naopak, co majitelé motorových nepovažují za nutnost, jsou parkovací senzory a hliníková kola (oba faktory důležité jen pro 17 % řidičů), vyhřívaná sedadla (12 %) a zabudovanou navigaci (11 %). Zajímavostí je, že lidé, kteří aktuálně řeší pořízení nového či ojetého vozu, se dívají i po alternativních palivech.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Mazda 2 1.3i klima,2x kola

Mazda 2 1,3i KLIMA 2.majitel

Polestar 2 SR PILOT PLUS 1.maj.
Mohlo by vás zajímat

Mazda2 do konce září s letním bonusem 50.000 Kč
Samodobíjecí Mazda2 Hybrid je vynikající auto do města: Má výrazné tvarové linky, atraktivní proporce a kompaktní rozměr ...

Výroba hybridní Mazdy2 spuštěna. Pohon zajistí tříválec o výkonu 92 koní spolu s elektromotorem
Mazda2 Hybrid 2024 se bude prodávat od února 2024 po celé Evropě ...

Mazda2 slaví dvacet let modernizací a dvojicí nových výbav
Základní cena verze Prime-Line s motorem 75 k Skyactiv G a manuální převodovkou je 406.400 Kč. Varianta s automatickou p ...
Nejnovější články

Volvo představilo model EX30 Cross Country, který se dostal z města do přírody
Volvo EX30 Cross Country lze na vybraných trzích objednávat již nyní s tím, že první vozy budou dodány zákazníkům koncem ...

Toyota Prius prošla modernizací. Je úspornější, sama dobije více km a vejde se do milionu korun
Toyota Prius v modelovém provedení 2025 se již prodává na evropských trzích. Na českém trhu je v rámci aktuálního akčníh ...

Toyotě se vyplácí strategie s více pohony, v Evropě už prodala 6 milionů elektrifikovaných aut
V Evropě Toyota prosazuje multi-technologický přístup, spočívající v pestré modelové nabídce čistých elektromobilů, plug ...
Nejčtenější články měsíce

Tipy z autobazarů

Ford Mondeo
Rok výroby 2020

Volkswagen Golf Sportsvan
Rok výroby 2015

BMW X5
Rok výroby 2018

Toyota Auris
Rok výroby 2019