Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr?

vloženo

Velký, avantgardní a bohužel i neúspěšný model Vel Satis se přestal vyrábět před půl rokem. Už to vypadalo, že Renault své účinkování ve vyšší třídě nadobro zabalil, když se tu najednou včera objevily první fotografie a informace o novém top-modelu Latitude, jehož první prodeje by měly startovat na podzim. Zdá se ale, že Evropa zas tak prioritní není…

Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr?

Na začátek čísla: Latitude bude suverénně nejdelší ze všech dosavadních velkých modelů značky, jeho rozměry jsou 4,89x 1,83x 1,49 metru (DxŠxV). Bude tedy dokonce o 3 cm delší než Vel Satis, ale bude o 3 cm užší a přibližně 8 cm nižší.


Po stránce vnějších rozměrů by se tedy za následníka modelu Vel Satis mohl pokládat, trochu ale nehraje ten náhlý odklon od výrobcem důsledně dodržované tradice velkých renaultů- liftbacků či hatchbacků s výklopnou zadní stěnou, ke konzervativní čtyřdveřové karosérii typu sedan. První uvolněné fotografie neodhalují náznak jakékoliv avantgardy, přitom však právě ona byla pro velké renaulty typická. Že by Renault rezignoval na své zásady a tradice a najedenou prostě jen zatoužil po větších prodejích v této třídě?

Odpověď, a pro příznivce velkých vozů s kosodélníkem ve znaku asi hodně trpkou, nám dá až porovnání zveřejněných snímků s o málo starším korejským vozem Samsung SM5. A už jsme doma…
U jeho zrodu stál právě i Renault, neboť značka Samsung patří do aliance Renault-Nissan.
Samsung SM5 byl postaven na upravené podlahové plošině Laguny, jeho vazbu na ní bychom našli i v interiéru (nápadná podobnost palubní desky). Latitude se od něj opticky odlišuje vlastně jen nepodstatnými detaily. 
Další neméně zajímavou informací je to, že klíčovými trhy pro model Latitude by měly být Rusko, Turecko a Mexiko, počítá se však i s Austrálií či Afrikou.

Evropa (včetně nás) sice také nepřijde zkrátka, jenom v ní jaksi Latitude ztratí punc „košer výrobku“- opravdový nástupce Vel Satise z něj nikdy nebude, byť by byl třeba ještě o půl metru delší…

Koho tolik nezajímá původ auta, ale spíše jeho praktická hodnota, ten by neměl být zklamán. Bezesporu půjde o dobře vybavený sedan (v nabídce bude i 3zónová klimatizace, masážní sedadlo řidiče či audio Bose Premium) a prodejům jistě napomůže i cena, která by měla být se 100% jistotou nižší než v případě modelu Vel Satis. S trochou nadsázky by se dalo říct, že Latitude bude jakýmsi renaultovým „Fluencem“ ve vyšší třídě…

O pohonných jednotkách výrobce zatím nic neuvádí. Nabídka určitě nebude moc široká (Samsung SM5 má dvoulitrový čtyřválec od Nissanu), Renault si ale jistě dopomůže motory z portfolia technicky zpřízněné dvojice Laguna/ Laguna Coupé. V úvahu připadají benzínové i dieselové přeplňované dvoulitry a ani zástavbě obou alternativních šestiválců z Laguny Coupé by nemělo nic bránit. Je to ale jen spekulace, informace o motorizacích zatím drží výrobce pod pokličkou.

-MO-, foto archiv a Renault

Vyhledat vozidla v inzerci: Renault

Fotografie k článku

Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? Fotografie k článku Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr?

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Originální Land Cruiser Toma Hankse jde do dražby. Za kolik se vydraží?

Originální Land Cruiser Toma Hankse jde do dražby. Za kolik se vydraží?

Aukční dům Bonhams milovníkům terénních vozů i světa filmu nabízí výjimečnou hračku. V dražbě se prodává Toyota Land Cruiser FJ40, kterou vlastní Tom Hanks. Držitel dvou Oscarů ozdobil interiér auta svým..

Omlazená Dacia Duster má české ceny a základ pořídíte do 300 tisíc korun

Omlazená Dacia Duster má české ceny a základ pořídíte do 300 tisíc korun

Dacia Duster po čtyřech letech prodejů přijíždí v modernizovaném provedení se základní cenou 284 900 Kč. To je více než..

Test ojetiny: Seat Ibiza – líbivá baculka ještě dobře poslouží

Test ojetiny: Seat Ibiza – líbivá baculka ještě dobře poslouží

Třetí generace modelu Ibiza vsadila na oblé tvary, které však dodnes zcela nezevšedněly. Díky tomu je o ni na trhu s..

Test: Citroën ë-C4 - odvážný elektromobil za rozumné peníze

Test: Citroën ë-C4 - odvážný elektromobil za rozumné peníze

Dojezd přes 300 km, rychlé nabíjení, prostorná kabina, pohodlná jízda a cenovka začínající aktuálně na 804 900 Kč. To..

Audi RS 3 v prodeji, 1,5 milionu nestačí

Audi RS 3 v prodeji, 1,5 milionu nestačí

Zákazníci v Evropě mohou modely Audi RS 3 Sportback a Audi RS 3 Limuzína již objednávat. Nové modely RS 3 budou uvedeny..