Range Rover Sport oficiálně představen | Autanet.cz

Range Rover Sport oficiálně představen

27. 03. 2013
Sdílet článek

Nový Range Rover Sport byl představen v ulicích New Yorku. Novinkou je hliníková karoserie, sedmimístný interiér nebo výkonnější pohonné jednotky, přičemž vrchol nabídky tvoří přeplňovaný zážehový osmiválec o výkonu 510 koní.

Range Rover Sport dosahuje v rámci značky nejlepší dynamiky na silnici a kombinuje ji s výbornými terénními schopnostmi Land Roveru, se kterými ve své třídě nemá konkurenci. Vůz je vybavený technologiemi a nabízí zákazníkům sebevědomější exteriér, luxusnější interiér a flexibilitu ve formě nastavitelného uspořádání 5+2.


Range Rover Sport těží především ze svého designu, lehkého odpružení a inovativních technologií podvozku. Díky kompletně nové hliníkové konstrukci tak dosahuje úspory hmotnosti až o 420 kg. To mění dynamický výkon vozu, což umožňuje spojit agilní ovládání s velkým komfortem a vytvořit tak kombinaci sportovního luxusu, dynamického požitku z jízdy a zároveň snížení emisí CO2 na 194 g/km.

 „Zcela nový Range Rover Sport je vozem bez kompromisů. Nyní má širší spektrum schopností Land Roveru, je jedním z vozů nejvíce zaměřených na silniční jízdu, které jsme kdy vyrobili, ale samozřejmě i nadále nabízí také bezkonkurenční schopnosti v terénu. Range Rover Sport je tu proto, aby ho lidé řídili. Jak zážitek z jízdy, tak i řízení a jeho agilitu jsme posunuli na další úroveň, čímž tento vůz dostává skutečně sportovní charakter v kombinaci s luxusem, schopnostmi a všestranností. Při vývoji Range Roveru Sport jsme navázali na úspěch nového Range Roveru, naší nedávno představené vlajkové lodi. Nový Range Rover Sport vedle toho využívá řadu nových technologií, které přispívají ke zvýšení výkonu, elegance a všech jeho schopností," dodal John Edwards, Global Brand Director Land Rover

Typickému designu předchozího modelu se dostalo svěžího přepracování a výsledkem je hladký a moderní vzhled v kombinaci s lepším využitím prostoru. Nový Sport je jen o 62 mm delší než jeho předchůdce, ale s délkou 4850 mm kratší než ostatní sedmimístná SUV a většina sedanů třídy E, takže s ním lze lépe manévrovat a parkovat. Větší rozvor (o 178 mm) zároveň poskytuje více místa a lepší přístup do vozu pro cestující na zadních sedadlech. Nový vůz je o 55 mm širší a má také kratší převisy vpředu a vzadu.

Zkosenější A-sloupek, oblý profil a nižší, dynamicky klesající linie střechy zvyšují aerodynamiku Range Roveru Sport o 8 % v porovnání se starším modelem (součinitel odporu vzduchu je 0,34). Nový Sport je o 149 mm kratší a 55 mm nižší než kompletně nový Range Rover, z něhož Sport vychází, a je také o 45 kg lehčí.

Range Rover a Range Rover Sport byly vyvíjeny současně a mají leccos společného, zároveň si ale nový Sport uchovává značné množství (skoro 75 %) jedinečných prvků, které přímo ovlivňují vzhled a působivost nového Sportu. Pro maximální individualizaci si zákazníci budou moci vybrat z designů kol o velikosti 19, 20, 21 a 22 palcích včetně kultovního designu „Viper's Nest“, který bude nyní poprvé k dispozici u všech modelů Range Rover.

Range Rover Sport poskytuje výrazně zlepšenou dynamiku jízdy na silnici, agilnější ovládání a větší požitek z jízdy. Lehké hliníkové odpružení s dvojitým lichoběžníkovým zavěšením vpředu a pokročilým víceprvkovým zavěšením vzadu je plně nezávislé. Zdvih odpružení se pohybuje kolem 260 mm vpředu a 272 mm vzadu a zaručuje tak mimořádnou křížitelnost náprav (546 mm) stavěných pro nejtvrdší podmínky. Maximální světlá výška se zvětšila na 285 mm (o 58 mm než předchozí model) a vylepšený systém vzduchového odpružení rozeznává dvě jízdní výšky, přičemž revoluční systém nové generace Terrain Response® 2 automaticky nastavuje nejvhodnější režim.

Upravený systém vzduchového odpružení získal nové střední nastavení vyšší o 35 mm, což znamená, že režim offroad lze ponechat připravený při mnohem vyšší rychlosti (80 km/h oproti původním 50 km/h). Řidiči to ocení především v terénu s dlouhými, rozježděnými a nezpevněnými cestami.

Zcela nové elektrické řízení se vyznačuje lehčím a přímějším pocitem z ovládání vozu. V nabídce budou dva systémy permanentního pohonu všech kol. První systém nabídne uzávěrku mezinápravového diferenciálu, redukční převodovku do nejnáročnějších offroadových podmínek a standardní rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu 50:50. Alternativní systém je o 18 kg lehčí a má stálý pohon všech kol s diferenciálem Torsen, který automaticky rozděluje moment na nápravu s největší přilnavostí a zároveň spolupracuje se systémy kontroly trakce pro zajištění maximálních výsledků ve všech podmínkách. Přednastavené rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravu je 42:58, což má zajistit optimální jízdní dynamiku.

Čtyři motory v aktuální nabídce, nový hybrid na cestě Zákazníci si mohou vybrat ze čtyř motorů. K dispozici budou dva přeplňované benzinové motory (5,0 l V8 o výkonu 510 koní a nový 3,0 l V6 o výkonu 340 koní) a dva dieselové motory (3,0 l TDV6 o výkonu 258 koní a SDV6 s 292 koní). Tuto řadu motorů doplní později během letošního roku vysoce výkonná dieselová verze 4,4 l SDV8 (339 koní). Zákazníci si navíc budou moci objednat už během tohoto roku dieselový hybrid, který se začne dodávat od roku 2014.

Napříč celou paletou modelů začínají hodnoty zrychlení 0–60 mph pod 5 vteřinami a spotřeba paliva je v závislosti na modelu až o 24 % nižší. Emise CO2 začínají už na 194 g/km. Všechny benzinové a dieselové motory v Range Roveru Sport doplňuje elektronicky řízená osmistupňová automatická převodovka ZF 8HP70. Kroky ke snížení hmotnosti nového Range Roveru Sport otevírají možnosti do budoucna na uložení menšího a lehčího motoru jako např. čtyřválce ve voze, který by tak mohl mít celkovou hmotnost nižší o více jak 2000 kg, což je o více než 500 kg* méně ve srovnání s předchozím modelem.

Range Rover Sport je prvním vozem ve svém segmentu s pokročilou celohliníkovou konstrukcí, která se podílí nejen na agilitě a jízdní dynamice, ale také významným způsobem na úspoře hmotnosti. Nový model se konstruoval paralelně s novým Range Roverem. Jeho lehká hliníková konstrukce využívá kombinaci lisovaných desek a litých, protlačovaných a válcovaných dílů z hliníkové slitiny, takže síla je soustředěna přesně v místech nejvyšší zátěže. Platforma vozu je o 39 % lehčí než u předchozího modelu. V roce 2014 se vyšší efektivita nového Sportu vyhoupne na další úroveň. Dieselový hybrid bude dosahovat emisí 169 g/km CO2. Všechny modely této řady budou vybaveny inteligentním systémem Stop/Start, který snižuje spotřebu paliva až o 7 %.

Interiér Sportu představuje úzké propojení stylu a nenápadného luxusu se silnými a elegantními křivkami, materiálem nejvyšší kvality a s dávkou sportovního charakteru. Silné architektonické ztvárnění interiéru zdokonaluje čistší a jasnější povrchová úprava v provedení s luxusními jemnými materiály na klíčových místech vnitřní výbavy vozu. Sportovní prostředí interiéru je také patrné na silnějším volantu o menším průměru, vertikálním voliči automatické převodovky, na vyšším středovém panelu, nakonfigurovatelném osvětlení a na polstrování sedadel. Absolutní pocit jistoty a kontroly nad vozem má řidič díky sportovní pozici sedadla, která se podobá pozici sedadel v modelu Evoque.

Optimální provedení interiéru v kombinaci s větší šířkou skýtá více prostoru pro cestující vzadu (o 24 mm více prostoru na kolena). S novou integrovanou třetí řadou lze příležitostně upravit počet sedadel na 5+2. Sklápěcí sedadla ponechávají podlahu rovnou bez ztráty prostoru na nohy.

Mezi nové nebo vylepšené technologie podvozku Range Roveru Sport patří systém Adaptive Dynamics s trvale variabilními tlumiči a speciálním režimem Dynamic u silnějších modelů v rámci systému Terrain Response® 2 pro svižnou jízdu na silnici. Tento systém doplňuje dvoukanálová aktivní kontrola náklonu Dynamic Response, dynamické aktivní uzamčení zadního diferenciálu a technologie „Torque Vectoring by Braking“, která přenáší točivý moment na vnější kola během vyjíždění zatáček, a redukuje tak nedotáčivost.

Nový Range Rover Sport nabízí komplexní konektivitu, která zákazníkům umožňuje nepřerušené spojení s jejich vozem a profesním i rodinným životem. Řidič se může například připojit k aplikacím na svém smartphonu pomocí funkce „připojit a zobrazit“ na osmipalcové dotykové obrazovce. Technologie zvaná „connected car“ umožňuje řidiči kontrolovat stav vozu prostřednictvím aplikace nainstalované v jeho telefonu a také poskytuje podpůrné prvky jako např. sledování zcizeného vozidla, nouzové volání a asistenční volání Land Roveru. Do vozu lze dále nainstalovat vysokorychlostní hotspot wi-fi, aby cestující mohli využívat internetu a datového připojení na svých telefonech a tabletech. Na novém volitelném barevném displeji Head-Up, který používá laserovou technologii, vidí řidič základní informace o vozidle a navigaci, aniž by musel odvracet zrak od cesty.

Nový model přichází s digitálním kamerovým systémem, který podporuje tři asistenční prvky na zvýšení pozornosti řidiče: varování při opouštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravního značení a automatickou asistenci dálkového svícení. Další inovací v Range Roveru Sport je nový prvek Wade Sensing™, který poskytuje informace o hloubce při jízdě vodou a který řidič využije ještě více díky zvýšení maximální hloubky brodění oproti předchozímu modelu o 150 mm na 850 mm.

Nový Range Rover Sport vyniká vysokou všestranností a bude i nadále „kráčet“ ve stopách svého úspěšného předchůdce, ze kterého se záhy po svém uvedení v roce 2005 stal jeden z nejoblíbenějších modelů Land Roveru – dosud se prodalo více než 380 000 vozů.

Tento nový model navrhla a zkonstruovala vývojová centra Land Roveru ve Velké Británii a vyrábět jej bude nejmodernější nízkoenergetická továrna v britském městě Solihull. Nový Range Rover Sport se začne prodávat během třetího čtvrtletí 2013 a uveden bude na 169 trzích po celém světě. Na většině trhů si budou moci zákazníci vybrat ze čtyř úrovní výbavy (S, SE, HSE a Autobiography) plus si budou moci zvolit nové verze „Dynamic“ u HSE a Autobiography. Díky rozsáhlému výběru barevného provedení, povrchových úprav a detailů si budou moci zákazníci stvořit svoje jedinečné SUV.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Jaguar Land Rover Austria/Grayling Czech Republic

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Ford C-MAX

Rok výroby 2018

299 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč