Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast

vloženo

Dost možná se právě díváte na jeden z historických milníků automobilové historie. Aktuálně máme totiž za minutu dvanáct, a jakmile hodiny odbijí, Ferrari nadobro ukončí produkci vozů s atmosféricky plněnými dvanáctiválci.

Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast

Ferrari 812 Superfast je tak nejspíše úplně posledním vozem značky, kterému se ještě v útrobách povede uchovat dávný odkaz maranellských předků, a jejich slávu naposledy pozdvihne o pomyslný stupínek výše.


Základem nového automobilu se stalo upravené jádro verze F12berlinetta, jejíž křivky lze spatřit zejména v oblasti střechy, blatníků a zadních partií. Z pohledu techniky tak oba vozy sdílejí mnoho, to nejdůležitější – motor ale Ferrari řádně přepracovalo.

Již při příchodu hyper rychlé verze modelu F12 s přídomkem tdf (speciální edice Tour de France) jsme si říkali, kam až je hranici dvanáctiválcových atmosfér možné posunout. F12tdf totiž dorazila s enormním výkonem 780 koňských sil (588 kW) a její 6.3litrový dvanáctiválec se nechal vytočit 8 900 otáčkám za minutu. Nyní je ale vše maličko jinak.



Ferrari zřejmě cestou dalšího přiostřování motoru jít nechtělo, a tak zvýšilo původní objem o 2 desetiny litru. Novinka tedy ukrývá 6.5litrový dvanáctiválec, což je vůbec nejvíc v produkční historii automobilky. Přepracovaný motor dává o 60 koní víc v porovnání s „běžnou“ verzí F12berlinetta, čímž se dostává na zaokrouhlenou hodnotu rovných 800 koňských sil! Zvýšený objem měl samozřejmě za následek i růst točivého momentu, nově se proto Ferrari může pochlubit hodnotou 718 newtonmetrů. Původní informace, zda motor disponuje také technologií KERS (Kineticko-Energetický Rekuperační Systém) známou z Formule 1, prozatím nebyla potvrzena. Vzhledem k tomu, že se však novinky dočkáme již na výstavě v Ženevě, budeme brzy vědět více.

Všechny zmíněné hodnoty pak novince stačí k tomu, aby z 0 – 100 km/h zrychlila již za neskutečných 2,9 sekundy. Odhadovaný čas zrychlení na 200 km/h by pak rovněž neměl překročit 8 sekund. Pro porovnání, Octavia 2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 koní) zrychlí na 100 km/h za 8,5 sekundy… Maximální rychlost novinky pak činí (v těchto kruzích již obligátních) 340 km/h.



 Novinka však není pouhou změtí dechberoucích čísel. Její dvouspojková převodovka by měla nyní v závodním módu řadit rychleji, než proběhne lidské mrknutí oka, což je údaj o zhruba 50 milisekundách. Jinými slovy – 5 setin sekundy… Dále byla upravena také odezva na plynový pedál, která by měla dokonce předčít i brutální F12tdf a konečně se dostáváme k samotnému zpřevodování. Přídomek Superfast za číselným označením totiž podle vyjádření Ferrari skutečně dostojí svého jména. Díky úpravě a zkrácení prostředních převodových stupňů můžeme proto předpokládat, že v letošním roce padnou s tímto vozem na mnohých tratích velice zajímavé časy, ba možná i rekordy.

Jízdním vlastnostem má dále napomoci také druhá generace systému, jež Ferrari označuje jako Virtual Short Wheelbase. V praxi se jedná o zatáčení všemi čtyřmi koly, které z fyzikálního hlediska dokáže rozvor vozu v krátkých zatáčkách zkrátit až o půl metru. Další prvky jako vyspělý samosvorný diferenciál s technologií vektorování točivého momentu, nebo aktivní aerodynamika s mohutným přítlakem, jež lze nastavit, jsou pak samozřejmostí.



Jak již bylo řečeno, světová premiéra zřejmě nejzajímavější novinky letošního roku je naplánována již v příštím měsíci na výstavu Ženeva Motor Show. Moc se těšíme!


Text: Martin Müller Foto: Ferrari

Vyhledat vozidla v inzerci: Ferrari

Fotografie k článku

Fotografie k článku Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast Fotografie k článku Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast Fotografie k článku Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast Fotografie k článku Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast Fotografie k článku Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Registrace elektroaut tvoří mizivé procento, na vině není jen cena

Registrace elektroaut tvoří mizivé procento, na vině není jen cena

Za první letošní první půlrok tvoří registrace elektroaut na celkovém počtu prodaných nových vozidel pouhé 1,1%. O něco lépe si vedou hybridní plug-in vozy s tržním podílem necelých dvou procent. V prvním případě se..

Luxusní sedan DS 9 láká na komfortní svezení a zajímavou cenu

Luxusní sedan DS 9 láká na komfortní svezení a zajímavou cenu

DS 9 byl uveden na český trh a jeho cena začíná na 1 325 000 Kč za verzi Performance Line s motorem PureTech 225 EAT8...

Policisté dostanou nadupané Superby a stovky Kodiaqů

Policisté dostanou nadupané Superby a stovky Kodiaqů

Na 500 vozů Kodiaq a 38 ks Superbů Combi získají policisté při obměně vozového parku. Superby bude pohánět dvoulitrový..

Jízda v protisměru na dálnici není v ČR vyjímečná, vyžaduje okamžitou reakci

Jízda v protisměru na dálnici není v ČR vyjímečná, vyžaduje okamžitou reakci

Na českých dálnicích přišlo za letošních prvních šest měsíců o život 12 účastníků dopravních nehod. Jednou z mnoha..

Fabii a Kamiqu přibyla vlastní konkurence, Seat Ibiza a Arona

Fabii a Kamiqu přibyla vlastní konkurence, Seat Ibiza a Arona

Nové modely Seat Ibiza a Arona se od tohoto týdne vyrábějí v závodě Martorell. Oba modely nabízejí modernizovaný vzhled..