Při výběru ojetého vozu hraje nejvýznamnější roli cena

Kromě ceny mají největší vliv při výběru vozidla technický stav, počet najetých kilometrů a poslední dobou spotřeba paliva. Zákazníci naopak příliš nezajímá obsah motoru, výkon vozu, typ převodovky, ceny náhradních dílů, spolehlivost ani samotná historie vozu.
Pro většinu motoristů je při výběru ojetého vozu nejdůležitější cena. Vyplývá to z interního průzkumu společnosti Auto ESA. Průzkum byl realizován na vzorku 1.000 zákazníků, kteří si v autobazaru zakoupili automobil v období duben - květen 2013. Cenu vybralo jako hlavní faktor při výběru ojetého vozu 38 procent dotázaných zákazníků. Oproti tomu technický stav vozidla je nejdůležitějším kritériem pro 12,4 procenta motoristů, počet ujetých kilometrů je klíčovým údajem pro 9,2 procenta řidičů a spotřebu preferuje při hledání ojetého vozu 8,3 procenta dotázaných klientů.
„Je vidět, že cena je pro zákazníky stále důležitá a kvůli výhodné ceně dokáže řada z nich přimhouřit oči i nad horším technickým stavem vozidla nebo nad počtem ujetých kilometrů. Stále výraznější vliv má na rozhodování řidičů údaj o spotřebě,“ říká Filip Kučera z Auto ESA. „Největší zájem je dlouhodobě o vozy v cenové hladině od 120.000 do 170.000 korun,“ dodává Kučera.Stáří vozu už není tak důležité. Tento údaj považuje za hlavní jen pouhých šest procent zákazníků. Zhruba 4,4 procenta zákazníků vyžaduje, aby vůz měl uvedenou jako zemi původu Českou republiku. Stejné procento se řídí při výběru kvalitou výbavy. Barva je nejdůležitějším kritériem pro 2,2 procenta motoristů a stejné procento hledá předem určený model vozu. Údaje o servisní historii striktně vyžaduje 1,6 procenta zákazníků a velikost vozu a kufru, historie vozu a jeho spolehlivost jsou důležité shodně pro jedno procento řidičů. Přibližně 0,6 procenta řidičů udává jako hlavní kritérium při výběru ojetého vozu cenu náhradních dílů, nabízené slevy, pohon všech čtyř kol, šestistupňovou převodovku, tažné zařízení, vzhled a klimatizaci. Pouhá 0,3 procenta motoristů kladou největší důraz na obsah motoru, výhodné financování, výkon vozu, vyžadují kožený interiér, orientují se podle výše splátky či podle výše přeplatku, chtějí servisní knížku, preferují vozy po prvním majiteli, nebo chtějí za každou cenu pouze vozy s automatickou převodovkou.
„Nejvýraznější změnou letošního roku stále výraznější orientace na spotřebu. Lidé dávají přednost automobilům s dieselovými motory a stále častěji hledají úsporné rodinné vozy, tedy vozy v úpravě kombi a MPV,“ upozorňuje Kučera.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Mazda 2 1,5i 90PS CENTRE-LINE,M.Hybrid

Mazda 2 1,5i 90 PS Challenge + zim.pne

Mazda 2 HB 1,5i 90 PS, AT, Center-Line
Mohlo by vás zajímat

Test: MG ZS 1.0 TGI - předsudky stranou
Sehnat SUV pod půl milionu s bohatou výbavou je téměř nemožné. Nová automobilka na českém trhu MG nabízí ovšem dobře vyb ...

Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
Už dlouho jsme v redakci nedostali vůz v běžné lidové výbavě. Téměř všechny automobilky chtějí oslnit novináře maximální ...

Mazda2 slaví dvacet let modernizací a dvojicí nových výbav
Základní cena verze Prime-Line s motorem 75 k Skyactiv G a manuální převodovkou je 406.400 Kč. Varianta s automatickou p ...
Nejnovější články

Přeprava lyží a snowboardů v autě má svá pravidla. Znáte je?
Před jízdou na hory je nutné vědět, jak poskládat lyže, snowboard a další vybavení do auta, jinak může hrozit nebezpečí ...

Modernizovaná Kia Sorento je krásná a dostala neobvyklé funkce
Kia Sorento čtvrté generace má po faceliftu. Kromě omlazení designu přináší netradiční novinky a variabilní kabinu ...

Test: Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G - vylepšení zásadně zlepšilo jednu věc
Není nejmladší a právě to z ní dělá jedno z nejlepších SUV na trhu. V testu odhalím přednosti i zápory ...
Nejčtenější články měsíce

Tipy z autobazarů

Volkswagen T-Roc
Rok výroby 2019

Mitsubishi ASX
Rok výroby 2015

Ford S-MAX
Rok výroby 2014

Jaguar XF
Rok výroby 2012