Pohon všech kol pro Seat Leon ST 4Drive
Nejkrásnější kombi ve své třídě je nyní ještě všestrannější. Díky elektronicky řízenému trvalému pohonu všech kol zvládne nyní nový SEAT Leon ST 4Drive dokonce i nejnáročnější provozní podmínky s maximální trakcí a bezpečností. Leon s pohonem všech kol přijde na trh se dvěma motory TDI o výkonu 77 kW/105 k, resp. 110 kW/150 k. Kromě suverénního výkonu se mohou tyto jednotky pochlubit také výjimečnou hospodárností. Hodnoty průměrné spotřeby paliva 4,5 l/100 km, resp. 4,8 l/100 km jsou na tento druh a velikost vozidla výjimečně nízké.
Seat Leon ST 4Drive slaví výstavní premiéru na lednovém autosalonu ve Vídni. Verze s výkonem 77 kW/105 k bude uvedena na trh v dubnu 2014, zatímco verze s výkonem 110 kW/150 k bude následovat v létě.
Kromě nejnovější generace motorů TDI a trvalého pohonu všech kol s inteligentním elektronickým řízením nabízí Leon ST 4Drive širokou škálu nejmodernějších technických řešení. Maximální bezpečnost zajišťuje systém elektronické uzávěrky diferenciálu EDS na obou nápravách, dále rozšířená funkce elektronické uzávěrky diferenciálu pro lepší trakci při průjezdu zatáčkou (XDS), elektronicky řízený stabilizační systém a multikolizní brzda. Mezi další, na přání dodávané prvky ze světa high-tech patří přední LED světlomety, adaptivní tempomat ACC s funkcí nouzového brzdění City, sledování únavy řidiče a asistent pro jízdu v jízdním pruhu.
„Leon ST je dokonalou kombinací dynamiky a všestrannosti,“ říká Dr. Matthias Rabe, viceprezident společnosti SEAT, zodpovědný za výzkum a vývoj. „Ve verzi 4Drive s trvalým pohonem všech kol nabízí nejen spolehlivou trakci a optimální bezpečnost, ale zaručuje rovněž radost z jízdy v každé situaci a za všech podmínek.“ 4Drive má u značky SEAT dlouhou tradici. Dokonalou kombinací výkonného motoru a vynikající trakce pohonu všech kol disponoval již Leon 1.8 20V T 180 k 4x4 z roku 1999.
Trvalý pohon všech kol v novém Leonu ST 4Drive patří mezi nejmodernější a nejefektivnější systémy svého druhu na světě. SEAT používá nově vyvinutou hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou spojku v podobě páté generace spojky Haldex. Ta reaguje extrémně rychle na všechny myslitelné jízdní situace, čímž poskytuje značné výhody v oblasti aktivní bezpečnosti a dynamiky.
Při normálních provozních podmínkách je většina hnací síly motoru přenášena na přední kola. Pokud klesne jejich trakce, je točivý moment plynule a během několika milisekund přesměrován na zadní nápravu. Za tím účelem je sada lamel stlačována pístem. Nová generace spojky se obejde bez zásobníku tlaku, takže je výrazně kompaktnější a o 1,4 kilogramu lehčí než předchozí generace této spojky.
Pohon všech kol lze v modelu Leon ST kombinovat se dvěma motory TDI, které jsou výkonné a zároveň úsporné. V obou případech je součástí hnacího řetězce šestistupňová mechanická převodovka. Čtyřválce common rail poskytují nejvyšší výkon 77 kW/105 k, resp. 110 kW/150 k a spotřebují v kombinovaném cyklu pouhých 4,5, resp. 4,8 litru nafty na 100 kilometrů. To odpovídá emisím CO2 ve výši 119, resp. 124 gramů na kilometr. Soubor opatření pro hospodárný provoz zahrnuje rovněž sériově dodávaný systém start/stop a rekuperaci kinetické energie.
Třetí člen rodiny Leon kombinuje i ve verzi 4Drive precizní ovladatelnost svých sourozenců s výjimečně vysokou úrovní všestrannosti. Stejně jako všechny modely Leon se může ST pochlubit excelentním řemeslným zpracováním a prémiovými materiály. Zavazadlový prostor kombi o délce 4535 milimetrů není žádným způsobem omezen systémem pohonu všech kol. Nabízí vysokou úroveň variability a prvotřídní funkčnost až do posledního detailu. Objem zavazadlového prostoru 587 litrů lze zvýšit až na maximálních 1470 litrů při sklopených opěradlech zadních sedadel a využití celé výšky interiéru až po strop. Pro přepravu mimořádně dlouhých předmětů lze navíc v některých výbavových liniích sklopit opěradlo sedadla spolujezdce, čímž vznikne maximální ložná délka 2,5 metru. Díky tomu lze v modelu Leon ST 4Drive převážet i větší věci, které přináší každodenní život.
Nový SEAT Leon ST přichází na trh s širokým výběrem nejmodernějších informačních a zábavních systémů. Základem je ovládací systém SEAT Easy Connect pro ovládání funkcí zábavních a komunikačních systémů, jakož i celé řady dalších funkcí vozidla, prostřednictvím dotykového displeje s úhlopříčkou 5,8“ na přístrojové desce. K dispozici je i SEAT Media System v několika variantách, dále navigační systém a SEAT Sound System.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelSeat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive Style TAŽNÉ
Seat Leon FR 2.0 TDi 135kW, DSG, 1.maj.
Seat Leon 1,0 TSI 115 k Reference
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Nová Mazda CX-80 je k dispozici v evropských autosalonech za zajímavou cenu
Tři řady sedadel, velké motory, pět výbavových stupňů a zajímavá cenovka. Zbrusu nová Mazda CX-80 vznikla s cílem zaútoč ...
Test: Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi 130 Max je ideálem pro rodiny a chalupáře
MPVéčka zmizela z trhu jako pára nad hrncem. Jejich místo zaujmuli kompaktní osobní dodávky. A nás zajímalo, jak se nové ...
Dostavba dálnice D11 má zelenou. Hotová má být za čtyři roky
Ředitelství silnic a dálnic dnes uzavřelo smlouvu se zhotovitelem stavby. Dostavba 21kilometrového úseku dálnice D11 mez ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Seat Ateca
Rok výroby 2019
Subaru Forester
Rok výroby 2020
Peugeot 308
Rok výroby 2023
Seat Leon
Rok výroby 2023