Peugeot vyjíždí odvážněji do terénu | Autanet.cz

Peugeot vyjíždí odvážněji do terénu

13. 10. 2011
Sdílet článek

Peugeot se pochlapil! Oblíbenou formulaci jednoho sportovního komentátora jsem si vypůjčil pro další krok francouzské automobilky směrem do terénu. Peugeot 4008 odsouvá do pozadí poněkud nanicovatý model 3008, který připomínal kompromis „ničeho s ničím“. V reálu si ho prohlédneme na jaře v Ženevě, ale již nyní je jisté, že pohon 4x4 nového SUV doplní uzávěrka diferenciálu. Peugeot 4008 je technicky totožný s Mitsubishi ASX a také s modelem Citroën Aircross, který jsme nedávno představili.

Rozměry Peugeotu 4008 napovídají, že vůz míří doprostřed mezery mezi „suvka“ velikosti Yetiho (4,23 m) a například Tiguanu (4,44). Nové francouzské SUV tedy můžeme označit za juniora, který přechází do kategorie „třiadvacítek“, pokud pro příměr opět využijeme sportovní sféru. Za „dospělé“ SUV považuji auto délky minimálně 4,60 m, což v žádném případě nemá dehonestovat Peugeot 4008. Je totiž krásný! A to se, jak známo, u aut cení výš než mnohé technické finesy. Jisté také je, že s délkou 4,34 m se dá solidně zaparkovat a lyže dovnitř v pohodě dostaneme i v případě, když na hory cestujeme ve čtyřech.


Tisková zpráva automobilky Peugeot se k tomu vyjadřuje takto: Vzhledem ke svým charakteristikám a vnějším rozměrům – délka 4,34 m, šířka 1,80 m a výška 1,63 m, je Peugeot 4008 mimořádně všestranný vůz. Kompaktní silueta a s ní spojená vynikající ovladatelnost spolu s obyvatelností vnitřního prostoru z něj dělají vůz pro každodenní používání ve městě i mimo něj. Je ideálním vozem na dovolenou, sport a aktivní využití volného času.

Velký rozvor
Podvozek modelu 4008 částečně vychází z podvozku modelu 4007. Došlo ovšem ke zkrácení předního a zadního převisu a tím i celkové délky vozu (-30 cm). Velký rozvor i široký rozchod kol zůstaly zachovány, aby byla zajištěna prostornost a dobrá obyvatelnost na předních i zadních sedadlech.

K dispozici budou pohonné jednotky: Benzin: 1.6 85 kW (116 k) / 152 Nm MAN5 a 2.0 113 kW (150 k) / 198 Nm MAN5 nebo CVT. Diesel HDi: 1.6 HDi FAP 82 kW (112 k) / 270 - 280 Nm s overboost MAN6 a 1.8 HDi FAP 110 kW (150 k) / 300 Nm MAN6.
V Evropě bude Peugeot 4008 v nabídce se dvěma dieselovými motory HDi. V ostatních zemích bude na trh uveden s motory uzpůsobenými místním podmínkám.

V Evropě jen 4x4
U verze s pohonem všech čtyř kol si řidič může vybrat ze tří režimů: pohon dvou kol "2WD", všech čtyř "4WD" a pohon všech 4 kol s uzávěrkou diferenciálu "LOCK". V případě obou režimů s pohonem všech 4 kol – 4WD a LOCK, je rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola řízeno elektronicky. Pohon všech kol v režimu LOCK je stálý s převodem většího točivého momentu na zadní kola. Verze s tímto typem pohonu budou představovat více než 80 % prodejů modelu 4008. V některých zemích, včetně všech evropských zemí, bude nové SUV značky Peugeot nabízeno výhradně s pohonem 4x4.

Toto rozhodnutí francouzské automobilky je třeba ocenit. SUV s pohonem kol pouze jedné nápravy? To je jako nealkoholické pivo nebo hokej bez ledu. Omlouvám se in-linistům, ale skutečný hokej je jen jeden, ten na ledě!

Na koho se marketing Peugeotu zaměří především? Odpověď naznačuje tisková zpráva: Nový SUV 4x4 doplňuje nabídku vozů Peugeot, které splňují požadavky zákazníků hledajících terénní a všestranně využitelná vozidla. Svou silnou osobností a mezinárodní orientací chce Peugeot 4008 oslovit zákazníky, kteří již vůz podobného charakteru vlastní a současně ty, kteří hledají alternativní nabídku k modelům typu hatchback nebo monospace a chtějí vůz, který je synonymem pro zábavu a aktivní životní styl.

Tedy druhé a menší SUV do rodiny? Proč ne, když na to máte. U nás bych tipoval spíš sen pro majitele malého vozu, který touží po čtyřkolce. Nesmírně důležitá bude cena nového francouzského SUV. Od ní se nepochybně odvine jeho úspěch. Má k němu všechny ostatní předpoklady. Peugeot 4008 bude veřejnosti poprvé představen na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2012 a na světové trhy bude postupně uváděn počínaje jarem 2012.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Manfred Strnad (text), Peugeot (foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2016

499 900 Kč

Audi S3

Rok výroby 2015

479 900 Kč

Ford Focus

Rok výroby 2020

309 000 Kč

Volvo S60

Rok výroby 2023

929 000 Kč