Peugeot 508: vlajková loď se odhaluje | Autanet.cz

Peugeot 508: vlajková loď se odhaluje

13. 07. 2010
Sdílet článek

Nový velký Peugeot 508 se stane následníkem hned dvou modelů: 407 a 607. Kromě karosářské varianty sedan je samozřejmě přichystáno i elegantní kombi SW, v nabídce bude i diesel-elektrická hybridní verze s pohonem všech kol. Prodej odstartuje začátkem příštího roku

Peugeot duchapřítomně zareagoval na únik fotografií chystané pětsetosmičky a takřka za pár hodin vydal oficiální zprávu, při které zároveň ony dotyčné fotografie „zlegalizoval“.
Technických Informací je však stále poskrovnu, z čísel byly zveřejněny pouze údaje o délce – sedan bude měřit 4,79 a kombi SW 4,81 metru, tedy přibližně na půl cesty mezi oběma nahrazovanými modely.


O designu nového modelu 508 už leccos napověděla studie 5 by Peugeot z počátku letošního roku, rozvor 2815 mm určitě zůstane shodný a tedy usvědčuje koncernovou „trojkovou“ platformu, kterou využívá bratrský Citroën C5.

Lze tedy očekávat i podobné motorizace- zejména u naftových verzí (1,6 HDi a 2,0 HDi), benzínové motory budou zastupovat stejně objemné přeplňované čtyřválce 1,6 THP a 2,0 THP, které C5 dostane později. Některé diesely budou k mání i ve verzích e-HDi, vybavených novou generací Start/stop systému a pravděpodobně i robotizovanými převodovkami –stejně jako u nového Citroënu C4.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

Technickým vrcholem bude hybridní diesel-elektrická verze HYbrid4, jejíž princip byl představen právě na zmíněném konceptu 5 by Peugeot. Pohon je tvořen čtyřválcem 2,0 HDI FAP (120 kW) pohánějícím přední kola a elektromotorem o výkonu 27 kW, který je pro změnu uložen vzadu a pohání zadní kola. Auto tedy v případě potřeby může využít pohonu obou náprav.
Celkový kombinovaný výkon je přesným součtem – tedy 147 kW, průměrná spotřeba dle aktuální normy EU by měla být ekvivalentem udávaných emisí 99 g CO2/km, tedy přibližně 3,8 litru nafty na 100 km! Samozřejmostí je čistě elektrická jízda na krátkou vzdálenost.

Interiér absencí klasické ruční brzdy prozrazuje aplikaci jejího elektrického ovládání, celkový design palubní desky spíše než v kterémkoliv z předchozích modelech Peugeotů našel částečnou inspiraci v konkurenčním Renaultu Laguna (zejména středová část), což rozhodně není na škodu.

Pětsetosmička se má stát významným modelem i na dynamicky se rozvíjejícím čínském trhu, kde se verze- speciálně přizpůsobená požadavku tamního trhu (pravděpodobně prodloužená) bude i vyrábět. Standardní „evropské“ provedení bude samozřejmě pocházet z výrobního závodu ve Francii: Rennes-La-Janais

Výstavní premiéru si model 508 odbude na podzimním Pařížském autosalonu, první prodeje by se měly rozběhnout na jeře 2011. K novému modelu se samozřejmě vrátíme podrobnějším článkem, jakmile výrobce uvolní potřebné informace

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Peugeot

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč