Pět nejlepších cenově dostupných ojetin, které jsme testovali | Autanet.cz

Pět nejlepších cenově dostupných ojetin, které jsme testovali

03. 10. 2016
Sdílet článek

Radost z řízení se z nových aut postupně vytrácí. Pokud máte omezený rozpočet a chcete si za volantem užívat nebo jen potřebujete prostorný vůz s určitým standardem, nemusíte si půjčovat na zbrusu nové auto. Stačí se pozorně porozhlédnout na trhu ojetin. A to dokazuje nás dnešní přehled pěti různorodých modelů, které nám zůstali v paměti.

Nebojte se, v přehledu nejsou jsem ostré sportovní modely, které rozdávají radost na potkání. Kromě fantastickéhoho malého Renaultu či zábavné Mazdy MX-5 jsme nezapoměli na rodinný vůz v podobě Volva XC70 nebo Mercedesu třídy E. A komu ani jeden z vozů nevoní, může sáhnout třeba po skvěle použitelným jedničkovým BMW.


1. Renault Sport Clio R.S. za 260.000 Kč >>

Chcete vlastnit miniauto, které vám bude připomínat staré časy nepřímovstřikových šestnáctiventilů namísto dnešní učesané doby? Pak neváhejte ani minutu a pořiďte si Renault Sport Clio R.S. z roku 2009! Clio sice není dobré auto, s přídomkem R.S. však představuje dokonalý řidičský stroj, který byl stvořen za jediným účelem – zahrnout svého řidiče emocemi, adrenalinem a svou rychlost mu nedat zadarmo!

Jedná se dokonce o natolik vyspělé náčiní, že se o něj nemusíte strachovat ani na závodním okruhu. Kvůli ostrému zacházení se totiž doslova narodilo a je proto jakousi vstupenkou do světa motorsportu pro ty z nás, kteří se chtějí za rozumné peníze něčemu přiučit a stát se lepšími řidiči. Více >>

2. Volvo XC70 D5 za 520.000 Kč

Žebříček hodnot máme každý nastaven jinak a o výběru automobilu platí totéž. Jeden hledá nejvyšší míru komfortu, druhý zase hodně prostoru a třetí chce kvalitu, která mu vydrží léta. Jsou tu samozřejmě i tací, kteří chtějí rychlé svezení, a tak bychom mohli pokračovat. Naprosto každý chce ale zažívat pocit bezpečí.

A právě proto jsme Volvo XC70 z roku 2011. To totiž dokonale kombinuje všechny výše zmíněné vlastnosti, ale jako bonus přidává dost možná i ten nejdůležitější ze všech pocitů. Pocit jistoty… Pocit, že sebe i svou posádku ochraňujete tou nejlepší možnou měrou a že ji vždy v pořádku dovezete. Kabina Volva XC70 je navíc brilantně izolována od okolního světa a spíše než jako v autě si zde v kombinaci s nádherným béžovým interiérem a hnědými koženými křesly připadáte jako kdesi na pohovce v pohodlí domova. No nebudeme vám nic nalhávat, týden utekl jako voda a obrovské rodinné kombi se nám ani přes skutečnost, že za sebou mělo již 160 000 kilometrů, nechtělo vracet. Taková porce kilometrů je u volva navíc spíše jen zahřívacím kolem před ostrým startem do závodu, ale o tom později. Pojďme ne něj >>

3. BMW 123d – Svižně a přesto za málo za 330.000 Kč

Nejsou tomu ani dva roky, co jsme bazarové BMW řady 1 (E87) testovali, a ačkoliv se nejednalo o příliš praktické auto (pomalu se nepopralo ani s menším nákupem v jednom z modrožlutých domů), málem jsme si jej pořídili do vlastní garáže. Řídit ho bylo totiž díky atmosférickému šestiválci doslova nezapomenutelné, a tak jsme se rozhodli si jej znovu vyzkoušet. Tentokrát však z poněkud odlišného a pro většinu čtenářů přívětivějšího pohledu.

Vytáhli jsme vrcholnou dieselovou variantu generace E87 s označením 123d, která je proslulá svou extrémně nízkou spotřebou, báječnou reakcí na plynový pedál a takřka benzínovým charakterem, neboť síla motoru s rostoucími otáčkami jen stoupá. V našem testu jsme se ale zaměřili především na spotřebu paliva vzhledem k poskytované dynamice a také na pověstné problémy s rozvodovým řetězem. Pojďme se tedy na bílého „ropáčka“ podívat blíž >>

4. Mercedes-Benz E320 CDI 4Matic za 380.000 Kč

O eleganci a vkusu Mercedesu třídy E jistě pochybuje málokdo. Mnohem častěji se spíše proto objevují názory jako: příliš konzervativní nebo moc starý. Jistě. Na těchto názorech je možná kousek pravdy, nic to ovšem nemění na celkové kvalitě samotného produktu. Proto jsme jeden „starý“ kousek vytáhli a proklepli si, zda je to skutečně už jen staré auto s o něco vyšší cenovkou, nebo jestli má stále co nabídnout.

Testovaný kus, který nám v elegantní černé perleti měl na tachometru poctivých 122 tisíc km. Vzhledem k testované generaci a stáří vozu se jedná o vcelku unikátní nájezd kilometrů. Vždyť generace s továrním označením W211 je ve výrobě již od roku 2002. Se špetkou znejistění jsme si tak přebírali vůz, který nás však záhy po převzetí nenechal o svých kvalitách ani o skutečném nájezdu kilometrů na pochybách. Více >>

5. Mazda MX-5 z roku 2006 za 160.000 Kč

Podle venkovních teplot léto rozhodně nekončí. Co si takhle skočit pro zábavnou ojetinu a ještě si užít poslední teplé dny s nebem nad hlavou a nadělit si pořádnou radost z jízdy? Že to musí stát velké peníze, ale kdeže ...

Žijeme v uspěchané a přetechnizované době, která si žádá stále víc. Extrémně vysoké nároky, díky kterým v moderních vozech najdeme nepřeberné množství elektroniky, palubních systémů a asistentů, se samozřejmě odráží i v automobilovém průmyslu. Kvůli tomu se už mnohým zdá, že se automobily starají spíše o své řidiče, než aby to bylo naopak. Dnešní vozy jsou navíc i mnohem bezpečnější, chytřejší a co se týče uživatelské náročnosti, dalo by se říci, že je dnes může obsluhovat i zkušené desetileté dítě. Při výčtu tak skvělých a oslnivých vlastností, jakými nejchytřejší ze současných vozů oplývají, se může zdát, že je vše skvěle postaveno a že žádat od automobilů stále více, je přece správné. Byla by to i pravda, pokud by se nezapomínalo na to hlavní. Na jeden z nejdůležitějších pocitů a hybatelů všeho lidstva - radost. Více >>


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč