Obchvat Slaného otevřen, urychlí cestu a zaručí vyšší bezpečnost

Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo včera první část přeložky Slaný – Velvary na silnici I/16. Konkrétně se jedná o úsek Slaný – Žižice. Druhá etapa Žižice - Velvary nabrala díky archeologickému průzkumu zpoždění a otevře se až v polovině příštího roku.

Kompletní přeložka silnice I/16 vytvořila obchvat Slaného a převede silné zatížení dopravou z komunikace, která prochází zástavbou Slaného a obcí, které leží na stávající silnici I/16. Tím se zlepší podmínky v dotčených obcích a zvýší se bezpečnost nejen na přetížených křižovatkách městského okruhu ve Slaném.


II. etapa stavby ulehčí od provozu obcím Luníkov a Ješín, kde nyní dosahuje průměrná denní intenzita provozu hranice téměř osmi tisíc vozidel. Výstavbou přeložky dojde k tomu, že uliční síť na hranici historického centra města a taktéž v zástavbě dotčených obcí nebude zatěžována nákladní a osobní dopravou. Rovněž se zvýší kvalita a bezpečnost dopravy na těchto místních komunikacích. Silnice I/16 mezi dálnicemi D7 a D8 nahrazuje severní část Pražského okruhu D0, jehož výstavba není v nejbližších letech reálná. Umožňuje především propojení ve směru sever-západ, tj. dálnice D8 a dálnice D5 mimo zastavěné území hlavního města Prahy.

„Včera jsme zprovozňili první část stavby, která tvoří obchvat Slaného. Nová stavba odvede tranzitní dopravu z centra města, což povede k výraznému zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu ve městě. Řidiči tak již nebudou odkázáni na aktuálně využívané komunikace, které měly nedostatečné šířkové uspořádání a nevyhovující směrové parametry. Kromě Slaného odlehčí nová stavba také obcím Blahotice a Vítov. Celou přeložku dokončíme v příštím roce, kdy bude tranzitní doprava odvedena i z obcí Luníkov a Ješín“, představil novou stavbu generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Silnice I/16  je vedena v trase Řevničov – Slaný – Mělník – Mladá Boleslav – Jičín – Trutnov – Královec – Polsko. Jedná se o důležitou spojnici mezi dálnicemi D6, D7, D8, D10 a v budoucnu i D35. Její délka je 191 km. Stavba byla spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Hlavní trasa:

  • délka: 12,9 km (délka první zprovozněné části je 6,5 km)
  • plocha vozovek: 156 500 m2
  • počet všech stavebních objektů: 95
  • cena stavby dle smlouvy: 746,6 mil. Kč bez DPH

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč
Díky hokejovému šampionátu ušetříte při koupi Škody Scala, Kamiq a Karoq až 120 tisíc korun Renault Symbioz je rodinné kombi s velkým kufrem Test: Peugeot e-208 GT je malý elektromobil s velkým dojezdem a dobrým srdcem Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč