Obchvat Slaného otevřen, urychlí cestu a zaručí vyšší bezpečnost

Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo včera první část přeložky Slaný – Velvary na silnici I/16. Konkrétně se jedná o úsek Slaný – Žižice. Druhá etapa Žižice - Velvary nabrala díky archeologickému průzkumu zpoždění a otevře se až v polovině příštího roku.
Kompletní přeložka silnice I/16 vytvořila obchvat Slaného a převede silné zatížení dopravou z komunikace, která prochází zástavbou Slaného a obcí, které leží na stávající silnici I/16. Tím se zlepší podmínky v dotčených obcích a zvýší se bezpečnost nejen na přetížených křižovatkách městského okruhu ve Slaném.
II. etapa stavby ulehčí od provozu obcím Luníkov a Ješín, kde nyní dosahuje průměrná denní intenzita provozu hranice téměř osmi tisíc vozidel. Výstavbou přeložky dojde k tomu, že uliční síť na hranici historického centra města a taktéž v zástavbě dotčených obcí nebude zatěžována nákladní a osobní dopravou. Rovněž se zvýší kvalita a bezpečnost dopravy na těchto místních komunikacích. Silnice I/16 mezi dálnicemi D7 a D8 nahrazuje severní část Pražského okruhu D0, jehož výstavba není v nejbližších letech reálná. Umožňuje především propojení ve směru sever-západ, tj. dálnice D8 a dálnice D5 mimo zastavěné území hlavního města Prahy.
„Včera jsme zprovozňili první část stavby, která tvoří obchvat Slaného. Nová stavba odvede tranzitní dopravu z centra města, což povede k výraznému zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu ve městě. Řidiči tak již nebudou odkázáni na aktuálně využívané komunikace, které měly nedostatečné šířkové uspořádání a nevyhovující směrové parametry. Kromě Slaného odlehčí nová stavba také obcím Blahotice a Vítov. Celou přeložku dokončíme v příštím roce, kdy bude tranzitní doprava odvedena i z obcí Luníkov a Ješín“, představil novou stavbu generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Silnice I/16 je vedena v trase Řevničov – Slaný – Mělník – Mladá Boleslav – Jičín – Trutnov – Královec – Polsko. Jedná se o důležitou spojnici mezi dálnicemi D6, D7, D8, D10 a v budoucnu i D35. Její délka je 191 km. Stavba byla spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
Hlavní trasa:
- délka: 12,9 km (délka první zprovozněné části je 6,5 km)
- plocha vozovek: 156 500 m2
- počet všech stavebních objektů: 95
- cena stavby dle smlouvy: 746,6 mil. Kč bez DPH
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
SsangYong Rexton 2.2 e-XDi Premium 4WD

Ford B-MAX 1.0 EcoBoost Trend, ČR
