Obchvat Slaného otevřen, urychlí cestu a zaručí vyšší bezpečnost | Autanet.cz

Obchvat Slaného otevřen, urychlí cestu a zaručí vyšší bezpečnost

Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo včera první část přeložky Slaný – Velvary na silnici I/16. Konkrétně se jedná o úsek Slaný – Žižice. Druhá etapa Žižice - Velvary nabrala díky archeologickému průzkumu zpoždění a otevře se až v polovině příštího roku.

Kompletní přeložka silnice I/16 vytvořila obchvat Slaného a převede silné zatížení dopravou z komunikace, která prochází zástavbou Slaného a obcí, které leží na stávající silnici I/16. Tím se zlepší podmínky v dotčených obcích a zvýší se bezpečnost nejen na přetížených křižovatkách městského okruhu ve Slaném.


II. etapa stavby ulehčí od provozu obcím Luníkov a Ješín, kde nyní dosahuje průměrná denní intenzita provozu hranice téměř osmi tisíc vozidel. Výstavbou přeložky dojde k tomu, že uliční síť na hranici historického centra města a taktéž v zástavbě dotčených obcí nebude zatěžována nákladní a osobní dopravou. Rovněž se zvýší kvalita a bezpečnost dopravy na těchto místních komunikacích. Silnice I/16 mezi dálnicemi D7 a D8 nahrazuje severní část Pražského okruhu D0, jehož výstavba není v nejbližších letech reálná. Umožňuje především propojení ve směru sever-západ, tj. dálnice D8 a dálnice D5 mimo zastavěné území hlavního města Prahy.

„Včera jsme zprovozňili první část stavby, která tvoří obchvat Slaného. Nová stavba odvede tranzitní dopravu z centra města, což povede k výraznému zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu ve městě. Řidiči tak již nebudou odkázáni na aktuálně využívané komunikace, které měly nedostatečné šířkové uspořádání a nevyhovující směrové parametry. Kromě Slaného odlehčí nová stavba také obcím Blahotice a Vítov. Celou přeložku dokončíme v příštím roce, kdy bude tranzitní doprava odvedena i z obcí Luníkov a Ješín“, představil novou stavbu generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Silnice I/16  je vedena v trase Řevničov – Slaný – Mělník – Mladá Boleslav – Jičín – Trutnov – Královec – Polsko. Jedná se o důležitou spojnici mezi dálnicemi D6, D7, D8, D10 a v budoucnu i D35. Její délka je 191 km. Stavba byla spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Hlavní trasa:

  • délka: 12,9 km (délka první zprovozněné části je 6,5 km)
  • plocha vozovek: 156 500 m2
  • počet všech stavebních objektů: 95
  • cena stavby dle smlouvy: 746,6 mil. Kč bez DPH

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů
Šestá generace Subaru Forester v Česku. Univerzální SUV se ničeho nebojí Test: Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV AWD Homura Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze

Tipy z autobazarů

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč

BMW X5

Rok výroby 2018

1 190 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2015

228 800 Kč

Audi Q5

Rok výroby 2019

629 000 Kč