Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře | Autanet.cz

Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře

Máte na nové auto půl milionu korun a toužíte po originálním vzhledu, moderní bohatě vybavené kabině, pohodlném podvozku a automatické převodovce? Nebo chcete mít pod kapotou diesel ve spojení s šestirychlostním manuálem? Moc možností v této cenové kategorii není.

Jednou z mála šancí na pořízení nového automobilu při této cenovce je Citroën C4, který pořídíte už za 399.900 Kč, za což dostanete benzínový motor 1.2 PureTech o výkonu 100 koní spojený s manuální převodovkou a základní výbavou Live obsahující manuální klimatizaci i denní LED svícení.


Daleko lepší je v našich očích sáhnout po výbavě Feel, která přináší automatickou dvouzónovou klimatizaci, zajímavější přední LED světlomety (svítící ve tvaru V), kožený volant, LED mlhové světlomety s přisvěcováním do zatáček, výškově nastavitelné seadlo spolujezdce s nastavitelnou bederní opěrkou, zadní parkovací asistent, digitální přístrojový štít, elektrickou parkovací brzdu nebo desetipalcový dotykový systém. Za takto vybavený vůz zaplatíte v případě benzínového motoru 449.900 Kč.

Citroën C4 new generation

Silnější 130 koňové provedení přijde na 474.900 Kč. Pokud chcete automatickou 8° převodovku, musíte připlatit dalších padesát tisíc korun. A to ve srovnání s konkurenty jsme stále hodně nízko. Nebo pokud toužíte po dieselu, stačí Vám 494.900 Kč, tedy v případě manuální převodovky.

model C4

My vyzkoušeli výkonnější benzínový motor, tříválcový PureTech 130 spojený s osmistupňovým automatem. Tato kombinace přijde vhod nejen řidičkám toužícím po snadno ovladatelném vozu s automatickou převodovkou. Na své si přijdou i chlapy, pohonná jednotka má dostatek síly, přestože existuje ještě ve třetí - silnější verzi s výkonem 155 koní. Technické údaje prostřední varianty slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a maximální rychlost je až 210 km/h.

Automat se postará o to, že se můžete plně soustředit na jízdu. Převodovka řadí hladce a její ovládání probíhá prostřednictvím malého joysticku na středovém tunelu. Páčky za volantem pro manuální změnu rychlostních stupňů samozřejmě nechybí. Vzhledem k celkovému naladění auta a sladění motoru s převodovkou je vlastně ani nevyužijete. C4 je naladěna na komfort, nic jiného od ní ani nemůžete očekávat. Odpovídá tomu zpětná vazba od kol i chování v zatáčkách (karoserie se poměrně naklání). C4 se fantasticky hodí na pohodovou běžnou jízdu, o pohodlí se starají tlumiče s hydraulickými dorazy. Oproti hydropneumatickým podvozkům z minulosti se jedná o jednoduché řešení, které se příkladně podepisuje na jízdním komfortu.

Francouzská automobilka udává kombinovanou spotřebu paliva 5,8 l/100 km. My jezdili za 7,3 l/100 km. Pokud se ale jen trochu snažíte, není problém stlačit spotřebu na šest litrů - to jde bez větších potíží. Objem palivové nádrže je na dnešní dobu slušných 50 litrů.

Tento model si s žádným jiným nespletete. Nová C4 je v reálu hezčí než na fotkách a podle nás si po stránce vzhledu nevede vůbec špatně. Pokud patříte ke klidnějším řidičům, budete za jeho volantem maximálně spokojeni. Vše je uzpůsobeno komfortu svezení - od měkkých až po nastavení podvozku. Za dané peníze jen těžko seženete tak moderně vypadající vůz a s tak prostornou kabinou a výbavou. Navíc C4 je v reálu hezčí než na fotkách.

 

Typ vozu: C4 1.2 PureTech 130 S&S EAT8
Motor: zážehový řadový přeplňovaný tříválec
Objem válců: 1 199 ccm
Pohon: předních kol
Výkon: 96 kW/130 koní při 5 500 ot./min
Točivý moment: 230 Nm při 1 750 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 9.4 s
Maximální rychlost: 210 km/h
Převodovka: osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.8
Objem nádrže: 50 litrů
Délka: 4360 mm
Šířka: 1834 mm
Výška: 1525 mm
Rozvor: 2670 mm
Provozní hmotnost: 1353 kg
Objem zavazadlového prostoru: 380/ 1250 litrů

 


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Seat Ateca

Rok výroby 2019

535 990 Kč

Mini Clubman

Rok výroby 2017

375 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2023

589 000 Kč

Seat Leon

Rok výroby 2023

585 000 Kč