Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře

vloženo

Máte na nové auto půl milionu korun a toužíte po originálním vzhledu, moderní bohatě vybavené kabině, pohodlném podvozku a automatické převodovce? Nebo chcete mít pod kapotou diesel ve spojení s šestirychlostním manuálem? Moc možností v této cenové kategorii není.

Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře

Jednou z mála šancí na pořízení nového automobilu při této cenovce je Citroën C4, který pořídíte už za 399.900 Kč, za což dostanete benzínový motor 1.2 PureTech o výkonu 100 koní spojený s manuální převodovkou a základní výbavou Live obsahující manuální klimatizaci i denní LED svícení.


Daleko lepší je v našich očích sáhnout po výbavě Feel, která přináší automatickou dvouzónovou klimatizaci, zajímavější přední LED světlomety (svítící ve tvaru V), kožený volant, LED mlhové světlomety s přisvěcováním do zatáček, výškově nastavitelné seadlo spolujezdce s nastavitelnou bederní opěrkou, zadní parkovací asistent, digitální přístrojový štít, elektrickou parkovací brzdu nebo desetipalcový dotykový systém. Za takto vybavený vůz zaplatíte v případě benzínového motoru 449.900 Kč.

Citroën C4 new generation

Silnější 130 koňové provedení přijde na 474.900 Kč. Pokud chcete automatickou 8° převodovku, musíte připlatit dalších padesát tisíc korun. A to ve srovnání s konkurenty jsme stále hodně nízko. Nebo pokud toužíte po dieselu, stačí Vám 494.900 Kč, tedy v případě manuální převodovky.

model C4

My vyzkoušeli výkonnější benzínový motor, tříválcový PureTech 130 spojený s osmistupňovým automatem. Tato kombinace přijde vhod nejen řidičkám toužícím po snadno ovladatelném vozu s automatickou převodovkou. Na své si přijdou i chlapy, pohonná jednotka má dostatek síly, přestože existuje ještě ve třetí - silnější verzi s výkonem 155 koní. Technické údaje prostřední varianty slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a maximální rychlost je až 210 km/h.

Automat se postará o to, že se můžete plně soustředit na jízdu. Převodovka řadí hladce a její ovládání probíhá prostřednictvím malého joysticku na středovém tunelu. Páčky za volantem pro manuální změnu rychlostních stupňů samozřejmě nechybí. Vzhledem k celkovému naladění auta a sladění motoru s převodovkou je vlastně ani nevyužijete. C4 je naladěna na komfort, nic jiného od ní ani nemůžete očekávat. Odpovídá tomu zpětná vazba od kol i chování v zatáčkách (karoserie se poměrně naklání). C4 se fantasticky hodí na pohodovou běžnou jízdu, o pohodlí se starají tlumiče s hydraulickými dorazy. Oproti hydropneumatickým podvozkům z minulosti se jedná o jednoduché řešení, které se příkladně podepisuje na jízdním komfortu.

Francouzská automobilka udává kombinovanou spotřebu paliva 5,8 l/100 km. My jezdili za 7,3 l/100 km. Pokud se ale jen trochu snažíte, není problém stlačit spotřebu na šest litrů - to jde bez větších potíží. Objem palivové nádrže je na dnešní dobu slušných 50 litrů.

Tento model si s žádným jiným nespletete. Nová C4 je v reálu hezčí než na fotkách a podle nás si po stránce vzhledu nevede vůbec špatně. Pokud patříte ke klidnějším řidičům, budete za jeho volantem maximálně spokojeni. Vše je uzpůsobeno komfortu svezení - od měkkých až po nastavení podvozku. Za dané peníze jen těžko seženete tak moderně vypadající vůz a s tak prostornou kabinou a výbavou. Navíc C4 je v reálu hezčí než na fotkách.

 

Typ vozu: C4 1.2 PureTech 130 S&S EAT8
Motor: zážehový řadový přeplňovaný tříválec
Objem válců: 1 199 ccm
Pohon: předních kol
Výkon: 96 kW/130 koní při 5 500 ot./min
Točivý moment: 230 Nm při 1 750 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 9.4 s
Maximální rychlost: 210 km/h
Převodovka: osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.8
Objem nádrže: 50 litrů
Délka: 4360 mm
Šířka: 1834 mm
Výška: 1525 mm
Rozvor: 2670 mm
Provozní hmotnost: 1353 kg
Objem zavazadlového prostoru: 380/ 1250 litrů

 


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.2 PureTech - férová nabídka pro pohodáře

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Elektrické BMW iX M60 má 619 koní a tři miliony na něj nestačí

Elektrické BMW iX M60 má 619 koní a tři miliony na něj nestačí

Nejnovějším čistě elektrickým BMW je vrcholné provedení iX M60, které pohání dvojice elektromotorů o celkovém výkonu 455 kW/619 k a maximálním točivým momentem přes tisíc Nm. Díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,8..

Peugeot 308 uveden na český trh, můžete ho mít za půl milionu ale i dvojnásobek

Peugeot 308 uveden na český trh, můžete ho mít za půl milionu ale i dvojnásobek

Základní provedení Active Pack s benzínovým přeplňovaným tříválcem PureTech startuje na částce 490.000 Kč, přičemž na..

Test: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI Smart - konečně náhrada za populární ix20

Test: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI Smart - konečně náhrada za populární ix20

Také Vám chybí model ix20? Nezoufejte, novodobým nástupcem může být Huyndai Bayon, který jsme důkladně otestovali...

Silná koruna zlevňuje ojetiny ze zahraničí

Silná koruna zlevňuje ojetiny ze zahraničí

Euro je vůči koruně nejlevnější za téměř 14 let. Jen za posledních 30 dní ztratilo dle údajů ČNB celou jednu korunu...

Citroën C5 Aircross po modernizaci

Citroën C5 Aircross po modernizaci

Citroën C5 byl původně sedanem, místo kterého automobilka v roce 2018 stvořila SUV s dodatkem Aircross. Komfortně..