Nový Volkswagen Passat B8 bude lehčí | Autanet.cz

Nový Volkswagen Passat B8 bude lehčí

28. 05. 2014
Sdílet článek

Novinek u nového Passatu bude spoustu. Například xenony nahradí LED světlomety, Passat dostane progresivní řízení, systém automatického parkování s přívěsem, systém hlídání mrtvého úhlu, asistenta pro jízdu v koloně, funkci nouzového brzdění nebo nový dvoulitrový bi-turbo diesel s výkonem 240 koní.

Volkswagen uvedl před 41 lety první generaci modelové řady Passat. Od té doby bylo ve všech částech světa prodáno více než 22 milionů exemplářů tohoto bestselleru. Volkswagen nyní připravuje start osmé generace modelu Passat, která se objeví na prvních trzích během čtvrtého čtvrtletí 2014. Nový Volkswagen Passat se zařadí mezi nejprogresivnější modely střední třídy. Jeho inovativní asistenční, informační, zábavní, komfortní a poháněcí systémy ukazují cestu do epochy, v níž bude cestování automobilem ještě ekologičtější, propojenější s větším důrazem na komunikaci, aktivnější a především bezpečnější.


Světové premiéry. Mnoho technologií nového Passatu se objeví poprvé nejen v této modelové řadě, ale i v rámci celé produktové nabídky značky Volkswagen. Mezi ně patří systémy, jako je Active Info Display (kompletně digitální sdružené přístroje), Head-up-Display (výsuvný průhledový displej), Rear Seat Enternainment (nový zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech), Front Assist s funkcí nouzového brzdění City včetně rozpoznávání chodců, Emergency Assist (zastavení vozidla v nouzové situaci), Trailer Assist (asistované manévrování s přívěsem) a Traffic Jam Assist (asistent pro jízdu v dopravní koloně). Kromě toho uvede Volkswagen s novým Passatem na trh již třetí model s hybridním pohonem s možností vnějšího nabíjení ( plug-in hybrid).

Nový Passat byl zkonstruován na základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč, která umožňuje využívat synergie napříč segmenty, což se týká například i pokroku v oblasti snižování hmotnosti. Díky tomu je nová generace modelové řady Passat až o 85 kg lehčí než předchůdce.

Fakta k nižší hmotnosti nového modelu Passat:
1. Pohotovostní hmotnost: -85 kg. V závislosti na variantě motoru a převodovky je nový Passat až o 85 kg lehčí.
2. Podvozek: -9 kg. Hmotnost v oblasti podvozku byla snížena mimo jiné použitím lehkých kovů. Zadní náprava je díky tomu o 4,7 kg lehčí a systém řízení váží o 2,2 kg méně než dosud. Celkově má podvozek až o 9 kg nižší hmotnost.
3. Agregáty: -40 kg. V novém modelu Passat použité motory – přeplňované čtyřválce – jsou výrazně lehčí. V této oblasti bylo možné ušetřit celkově až 40 kg.
4. Elektrická soustava: -3 kg. Elektrická a elektronická palubní síť je díky hliníku lehčí. Navíc byly optimalizovány průřezy kabelů. Pod čarou tak bylo možné již v základní verzi ušetřit až 3 kg.
5. Karoserie… Progresivní ocelová konstrukce s využitím ocelí nejvyššího stupně pevnosti a technologie tváření za tepla včetně tvrzení je dalším příspěvkem k nižší hmotnosti. Poprvé jsou do struktury karoserie modelu Passat začleněny také komponenty z hliníku.
6. … a výbava: -33 kg. Zdokonalené materiály a nová klimatizace přinesly úsporu hmotnosti také v oblasti výbavy. Celkově je kompletní karoserie až o 33 kg lehčí.
7. Vylepšené vlastnosti. Navzdory snížení hmotnosti se zvýšila tuhost karoserie (o 2000 N.m/° na 25 000 N.m/° u verze Variant, resp. 30 000 N.m/° v případě Limuzíny). Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu vzrostla až o 400 kg.
8. Snížení jízdních odporů. Přibližně polovina spotřeby paliva vozidla je způsobována překonáváním jízdních odporů – hmotnosti, aerodynamického odporu vzduchu, valivého odporu. O to větší význam má snížení pohotovostní hmotnosti modelu Passat až o 85 kg.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Porsche Česká republika s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

BMW X5

Rok výroby 2018

1 299 900 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2020

419 000 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 298 000 Kč

Toyota Auris

Rok výroby 2019

352 000 Kč